2024-09-06, 22:13
Avstängd
svensson1970s avatar
Hej!

Hur vanligt är det att skolan/gymnasieskolan inte annonserar ut jobb som är tillgängliga för allmänt folk, dvs. du som vanlig person kommer inte hitta jobbet på internet utan jobbet ger man till en bemanningsföretag som i sin tur ger den till den person som är satt under kommunens "VIP" eller vän som får den istället!

Vet en grabb som jag trodde var arab som hade fått jobbet så, han sa att jobbet fanns på internet (vilket inte stämde ty jag sökte själv jobbet men kunde inte hitta den, med andra ord ljög han). Han var allmänt passiv och fåordig. Senare efter några månader förstod jag att han var kopplad till kriminalitet och att han dessutom var grek. Jag tror att antingen en bemanningsföretag eller chefen till den skola jag arbetade på eller en vän hade ordnat jobbat för han.
Senast redigerad av svensson1970 2024-09-06 kl. 22:16.
Citera
2024-09-06, 22:43
Medlem
Telegraphpoless avatar
Om det är en kommunal skola - det vill säga en myndighet - är det nog mer vanligt än ovanligt.

Edit: Flertal år erfarenhet inom offentilig sektor.
Senast redigerad av Telegraphpoles 2024-09-06 kl. 22:49.
Citera
2024-09-06, 22:43
Medlem
Är det en kommunal skola kan du handla om att någon pga orsaker blivit förflyttad eller övertalig och därav fått tjänsten.
Citera
2024-09-07, 01:03
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

1. Hur vanligt är det att skolan/gymnasieskolan inte annonserar ut jobb som är tillgängliga för allmänt folk, 2. Jag tror att antingen en bemanningsföretag eller chefen till den skola jag arbetade på eller en vän hade ordnat jobbat för han.
1. Hur vanligt det är vet jag inte, men jag kan inte finna att det finns några krav på att annonsera - bara beträffande statliga lärartjänster. var har du läst att det är ett krav?
Men många gör det ändå för att de vill ha fler kandidater
2. det är ju helt okey.
Citera
2024-09-07, 09:59
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Brukar denna vedervärdiga metod ske inom skolvärlden?").

Mod.
Citera
2024-09-07, 10:15
Avstängd
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telegraphpoles
Om det är en kommunal skola - det vill säga en myndighet - är det nog mer vanligt än ovanligt.

Edit: Flertal år erfarenhet inom offentilig sektor.
där ser man.
Citera
2024-09-07, 10:16
Avstängd
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
1. Hur vanligt det är vet jag inte, men jag kan inte finna att det finns några krav på att annonsera - bara beträffande statliga lärartjänster. var har du läst att det är ett krav?
Men många gör det ändå för att de vill ha fler kandidater
2. det är ju helt okey.

var har du läst att det är ett krav? visste inte detta. tack att du gav info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in