2024-09-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Finns ett gäng på Östermalm från 1890-talet
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1686772/FULLTEXT01.pdf sida 19
Var i uppsatsen står det att det finns ägarlägenheter sedan 1890-talet?
Citera
2024-09-06, 21:16
Medlem
PUBG2018s avatar
Välkommen till det "nya Sverige". Sedan 90-talet har vi blivit helt överkörda av kroknäsorna och deras lakejer, vi kan se hur korruptionen i alla delar av samhället ökat markant och nedgången är här! Sverige är förlorat. Jag ger det 50 år till innan allt ser ut som USA eller Afghanistan! Systemet ägs av eliten och politikerkåren som tillsammans lyder under andra makter!
Citera
2024-09-06, 21:21
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
De som vill kan redan idag investera i ägarlägenhet. De flesta föredrar dock bostadsrätt, hyresrätt eller villa/äganderätt.

Vill o vill. Ägarlägenheter utgör endast cirka 0,10% av samtliga lägenheter (om mina uppgifter stämmer).

Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Bostadsrättsföreningar och föreningar i allmänhet är ett utdöende fenomen när den äldre generationen dör ut.

Ja, det är sådant som fungerar i homogena samhällen, inte mångkulturer.
Citera
2024-09-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Då står du över många välskötta föreningar med god ekonomi. 2500 kr/kvm är inte mycket.

Det är vad min brf har, min förra hade 1500 per kvm. Kan väl sträcka mig till 3k men sedan skulle jag lätt dra öronen till mig.
Citera
2024-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Välkommen till det "nya Sverige". Sedan 90-talet har vi blivit helt överkörda av kroknäsorna och deras lakejer, vi kan se hur korruptionen i alla delar av samhället ökat markant och nedgången är här! Sverige är förlorat. Jag ger det 50 år till innan allt ser ut som USA eller Afghanistan! Systemet ägs av eliten och politikerkåren som tillsammans lyder under andra makter!

Så du vill hellre ha det gamla Sverige med löntagarfonder och marginalskatter på 104 procent?
Citera
2024-09-06, 21:56
Medlem
Brf:er går aldrig i konkurs. Gör de det så är det något shady från början.
Citera
2024-09-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En fråga....är detta kopplat till våra nya medborgare ??
Jag tror att det kan bero på många olika faktorer, men generellt har extremt risktagande varit lönsamt de senaste åren. Nu, med räntehöjningar och inflation, har det slagit hårt mot dem som satsat hårt och har hög belåningsgrad.
Citera
2024-09-06, 22:12
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Så du vill hellre ha det gamla Sverige med löntagarfonder och marginalskatter på 104 procent?

Jag tar gärna det gamla Sverige som var homogent till 99.999% med 200% skatt än det vi har nu! Vi se hur systemet gynnar dina barn och barnbarn i framtiden. Som jag ser kommer det bli bara värre och värre. Bostadsrättsföreningarnas konkursers, detta är bara början av det svåra ekonomiska biten.
Citera
2024-09-06, 22:12
Medlem
Alla som är med i styrelsen är väl offentliga uppgifter med namn å allt eller?
Citera
2024-09-06, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pelvicThrust
Brf:er går aldrig i konkurs. Gör de det så är det något shady från början.

Den specifika i artikeln ja verkar skumt nybygge.
Citera
2024-09-06, 22:33
Medlem
85 stycken föreningar innebär 0.2% utav alla BRF som finns registrerade i Sverige. Om sen det är högt eller inte kan jag inte säkert svara på men givetvis tråkigt för de som drabbas.
Citera
2024-09-06, 22:35
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoweVonAfrika
Enligt en artikel publicerad av SVT Nyheter med rubriken "Kraftig ökning av brf:er i konkurs – Parisa: ”Vi är rädda att förlora allt”", har 85 bostadsrättsföreningar gått i konkurs under innevarande år. Detta väcker frågan om det inte är dags att utvärdera den svenska bostadsmarknaden och överväga ett system för köpeslägenheter som bättre skyddar köparen?

Ägarlägenheter finns som upplåtelseform sedan typ tio år. Men det byggs knappt. Svenska folket vill inte äga sin lägenhet. Det är suspekt, som utomlands!

Det är väl lite som att en tredjedel fortfarande röstar på (S). En liten röst i bakhuvudet säger att det förmodligen är ganska korkat, men det är ju så härligt att vara en del av ett stort och själlöst kollektiv.
Senast redigerad av Y-FRONT.GROOVYBABY 2024-09-06 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in