Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Mest tillfredställande vore det om Familjen Palme kunde få en möjlighet till att äntligen kunna sätta den punkt för 28 Februari 1986 som hittills förvägrats dem.
Det är de som är de målsägande här,vi får aldrig glömma det.
Det är människor av kött och blod vars Far mördades den 28 Februari 1986.
I första som egentligen sista hand gäller slutpunkt dem,och dem allena.
Alla vi andra,oavsett..kommer mycket lägre ned på listan.
Vi får se vad dokumentären eventuellt ger,plus eventuell kommentar från Mårten Palme.
Givetvis är det så, i första rum är det sönerna Palme som ska få komma till ett avslut, ett värdigt och trovärdigt sådant. Dock ska vi inte glömma, att det var ett (i det närmaste) helt folk som sörjde Palme, och chockades av mordet. Palme var inte vem som helst, inte heller vilken politiker som helst - han var det närmaste landsfader det här landet har haft, efter gammelkungen. Hans politiska och humana gärning var minst sagt något utöver det vanliga. Blir mordet löst, så hoppas iaf jag med flera, att man istället kan fokusera på politikern och människan, inte offret och mordet.
Personligen hoppas jag (och även för Mårtens egen trovärdighets skull), att han inte tillfrågas och visas foton på CA, han är som användare Bemp påpekade - bränd. För övrigt får jag för mig att han sedan länge sett foto på CA. Han verkar även vara den av sönerna som hållit sig någorlunda ajour och intresserad av utredningen genom åren. Så, någon kommentar från Mårten önskar jag inte.
Dokumentären hoppas jag på, håller även tummarna att man lyckats komma någon anhörig till CA under skinnet, och att det presenteras något utöver det vanliga som cirkulerat i denna tråd. Men, det är så klart inte omöjligt, att även dokumentären vänder sig till den i MOP oinvigde och vars huvudsyfte är att belysa uppslaget. Det skulle ju smaka fågel, om man hade något. Håller tummarna.