2024-09-06, 10:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Angående:
Förhör med Axelsson, Jan; 2024-03-07 14:07 diarienr: 5000-K280986-23
JA: Och alla dom sakerna skulle vi vara tvingade att informera om att vi gjorde enligt GDPR,
så att vi har inte... I teorin kan ju dom ha ett anonymt konto, men ofta kan man se...språkanalys
och se beteenden så att man kan... hitta andra sätt att komma åt det på.
Tråkigt samhällsdebatten blev när vissa blir rädda för att .. "skita".. fel.
En Gris är alltid en gris, även om den sminkar sig.. och camouflerar ord med finare ord.

Linkande debatt men i Nerikes Allehanda (Samhällskontraktet 2,0)
Länk: Panhorama har identifierat två stora parallellsamhällen som krockar

Problemet är större än att 11åringar åker med vapen på uppdrag.. det är vad jag tror.
Det började i ett annat land och kultur-flora.
Gissningsvis finns ingen medicin för samhällsproblemet.
Citera
2024-09-06, 10:55
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Läs i FUP
Jag skiter i vad som står i FUP, din pissliberala hora. Om någon skulle ha skrivit något som kan uppfattas som hot på Flashback, så är risken ändå noll att någon kan ha tagit det på allvar. Det handlar bara om åsiktsförtryck och att aktivistiska vänster-svin inom rättsväsendet är ute efter att näpsa en yttrandefrihetsaktivist.

PS: har läst FUP och där finns inga hot. Däremot hat mot vissa folkgrupper. Som jag trodde, det är yttrandefriheten som anmälaren - som döljer sig bakom en uppenbart påhittad mailadress - är ute efter.
Senast redigerad av Orm Onde 2024-09-06 kl. 11:08.
Citera
2024-09-06, 11:01
Medlem
micro113s avatar
Vem är anmälaren - Hans S?
Är det någon känd filur från media eller någon organisation eller är det bara någon privat besökare på forumet?
Citera
2024-09-06, 11:29
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Ja, men lättast är nog att kolla i FUP och inläggen återfinns på sidan 9 och framåt. Anmälaren skulle vara någon med namn Hans St*sson, men troligen är det inte personens riktiga namn?
*e

Anmälaren heter Hans St*fansson står det ju i FUPen.

*=e

Vad är detta för kränkt liten stackare? Vilken fjant haha.
Citera
2024-09-06, 11:34
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Anmälaren heter Hans St*fansson står det ju i FUPen.

*=e

Vad är detta för kränkt liten stackare? Vilken fjant haha.
bakom hans.stesson@proton.me mail så namnet är kanske/kanske är personens riktiga.
Senast redigerad av crocodilelilo 2024-09-06 kl. 11:43.
Citera
2024-09-06, 11:44
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
bakom en proton.me mail så namnet är kanske/kanske inte det personens riktiga.

Nä, det är sant.
Citera
2024-09-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
bakom hans.stesson@proton.me mail så namnet är kanske/kanske är personens riktiga.

hur funkar detta dock? hans riktiga namn skulle väl avslöjas om åtalet leder till något?
Citera
2024-09-06, 12:11
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
hur funkar detta dock? hans riktiga namn skulle väl avslöjas om åtalet leder till något?
Varför då? Du får tipsa polisen anonymt. Det är inte som om personen som lämnat uppgifterna till polisen kräver skadestånd eller nåt sånt.
Citera
2024-09-06, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Du är uppenbarligen inkapabel att skilja på vad som är en åsikt och vad som är ett hot. Ditt exempel inte bara haltar, det krälar sig fram.

Din framförda "åsikt" kan jag för övrigt omöjligen uppfatta som ett personligt hot. Men jag tycker att du kan få ha den åsikten om du vill.

Min poäng är att vissa yttranden kan vara otillåtna utan att det för den skull hotar någon frihet.
Exemplet duger mer än väl för att illustrera den poängen.

Inskränkningar yttrandefriheten är fullt rimligt när det gäller hotfulla inlägg om att man ska rada upp folk av en viss etnicitet och skjuta dem.

Såna inlägg är nästan alltid helt värdelösa för forumets diskussioner dessutom.

Det är du som har äckellibertariansk inställning till yttrandefriheten. Jag gillar lag och ordning när det är befogat.
Citera
2024-09-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Varför då? Du får tipsa polisen anonymt. Det är inte som om personen som lämnat uppgifterna till polisen kräver skadestånd eller nåt sånt.

jag skulle alltså kunna anmäla folk till höger och vänster på instagram för olaga hot utan att dessa personer fick reda på att det var jag?
Citera
2024-09-06, 12:43
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Min poäng är att vissa yttranden kan vara otillåtna utan att det för den skull hotar någon frihet.
Exemplet duger mer än väl för att illustrera den poängen.

Inskränkningar yttrandefriheten är fullt rimligt när det gäller hotfulla inlägg om att man ska rada upp folk av en viss etnicitet och skjuta dem.

Såna inlägg är nästan alltid helt värdelösa för forumets diskussioner dessutom.

Det är du som har äckellibertariansk inställning till yttrandefriheten. Jag gillar lag och ordning när det är befogat.

Det är helt i sin ordning att framföra den åsikt som du har på ett diskussionsforum. Men när man som du framför den på ett både drygt och korkat sätt så får man finna sig i att få smällar tillbaka.

Jag kan tillägga att även jag är en vän av och lag och ordning - när det är befogat.
Citera
2024-09-06, 12:54
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
jag skulle alltså kunna anmäla folk till höger och vänster på instagram för olaga hot utan att dessa personer fick reda på att det var jag?
Javisst. Om du ser någon begå olaga hot på Instagram, eller andra sociala medier, kan du tipsa polisen. Förmodligen är det smidigaste att anmäla direkt till Instagram. Men om du vill gå till polisen kan du göra det.

Polisen föredrar att du uppger ditt namn, eller ger dem andra kontaktuppgifter. Då kan de ställa dig ytterligare frågor för att få veta mer, om det skulle behövas. Men du får vara anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in