2024-09-06, 18:14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Själva inläggen är ju vardagsmat här på Flashback så det är inget här som har hänt utan det är någon annanstans något har hänt. Så vem har Jan Axelsson retat upp?
Citera
2024-09-06, 18:39
Medlem
Avocadorables avatar
Inlägget om att somaliska kvinnor är långsamma kan väl knappast räknas som hets mot folkgrupp? Blott en kul iaktagelse.
Citera
2024-09-06, 18:44
Bannlyst
Läste igenom FUP och kände igen flera användare. Hur stor är risken att någon av de som skrivit grova saker kan sättas dit i praktiken?
En del uppmanade till mord och annat skit. Det är ju rätt allvarligt.
Citera
2024-09-06, 18:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Korrekt. Detta är orsaken till åtalet.

admin

Finns det någon chans att JA eller ni kan styra upp en gofundme eller dylikt så ni kan hjälpa till?
Citera
2024-09-06, 18:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Själva inläggen är ju vardagsmat här på Flashback så det är inget här som har hänt utan det är någon annanstans något har hänt. Så vem har Jan Axelsson retat upp?

Antagligen har någon varit för nära sanningen angående någon sittande politiker.
Citera
2024-09-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det är helt i sin ordning att framföra den åsikt som du har på ett diskussionsforum. Men när man som du framför den på ett både drygt och korkat sätt så får man finna sig i att få smällar tillbaka.

Jag kan tillägga att även jag är en vän av och lag och ordning - när det är befogat.
nej man får inte finna sig i det...
Att bli kallad för mongo, pucko osv får man tåla - men detta är något helt annat.
Detta kallas LAWFARE och är ett modus operandi som vänstern använder för att tysta vad de tycker är obehagliga åsikter och yttringar.
Antalet "rasistiska" inlägg på hela flashback står sig slätt mot antalet rasistiska påhopp som dagligen uttalas av blattar på våra svenska skolor. Men aldrig att någon skulle våga göra något åt detta - att reta upp sn egen väljargrupp skulle vara självmord för vänstern.
Citera
2024-09-06, 19:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Oddsen är väl inte så höga att det är någon från samma lilla skara som sedan gammalt inlett någon slags privat korståg mot Flashback? Personligen trodde jag förvisso att de personerna till slut hade tröttnat och gått vidare med sina liv, men kanske inte, och anmälan som utredningen avser inkom väl för ett tag sedan till polisen.

Med det sagt kan det förstås vara vem som helst som står bakom anmälan men den känns lite för omfattande för att komma från någon som bara vill hämnas en avstängning eller liknande.
Citera
2024-09-06, 19:15
Medlem
Citat:

Kan tänka mig att det är någon från vänstern som försöker stänga ner forumet för att man vill att allt på nätet ska ha deras inriktning eller så kan det även vara några somalier, skulle inte alls förvåna mig om det är någon från nätverket runt Bilan Osman.
Sådana här försök är inte heller första gången och definitivt inte heller sista gången, men i vilket fall så är det ju någon som inte borde läsa här på forumet och snarare hålla sig till Familjeliv och liknande.
Det skulle inte heller förvåna mig om det är någon som surnat till på modsen här, det är ju med något man sett en hel del av genom åren. Jag tycker visserligen att de gör ett bra jobb, men många vill ju att de ska göra exakt som de vill och gör de inte det så kan de bli kränkta.
Frågan är väl hur man skulle kunna förhindra liknande i framtiden om det nu kommer bli nödvändigt att styra upp det, kanske AI modering just för vissa ord eller om man kunde göra som man gör när det gäller dataprogram dvs. vissa delar för forumet lägger man bakom vägg, där det kan vara högre i tak vad gäller ex. språk och för att nå dit så får man läsa igenom ett antal punkter över vad som gäller ex. språkbruk, sedan klicka på acceptera om man vill nå dit, samt därmed friskriva sig från liknande i framtiden, då användare själv accepterat det.
Man skulle kunna göra det där, så man bara behöver läsa igenom avtalet en gång och spara inställningarna, så att säga.
Jag tycker det är fel att just en enskild användare liksom ska ställa till det för så många andra.
Det finns ju delar av forumet som inte jag heller förstår mig på ex. drogforumet, men jag fattar och har accepterat att flashback uppskattas ju på olika sätt av olika användare och det man inte själv förstår sig på är det ju bara att låta bli och rota runt i.
Citera
2024-09-06, 19:36
Medlem
RebuildSwedens avatar
Gummiparagrafen HMF är så sjuk. Fullständigt onödig och godtycklig lag.
Citera
2024-09-06, 19:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Finns det någon chans att JA eller ni kan styra upp en gofundme eller dylikt så ni kan hjälpa till?

Vem skall hjälpa till och till vad? Skadestånd, dagsböter? Tror JA har råd med detta själv då han tar ut miljonbelopp från Flashback, varje år. Välförtjänt, förvisso, men ändå... Eller, missförtod jag dig?
Citera
2024-09-06, 20:09
Medlem
Låter som en rejäl miss att försöka få JA fälld för det där. Slöseri med resurser och tid, enligt lagen om HMF har ju inlägg som bryter mot den städats bort av moderatorerna som ansvarar för det. Finns noll uppsåt att hitta.

Jag har själv haft inlägg som tas upp för en intern omröstning av moderatorerna osv. Ibland är det inte givet om någon paragraf faktiskt bryts så under tiden kan inlägg frysas, eller låtas ligga kvar med intern varning till användaren.
Citera
2024-09-06, 20:10
Avslutad
Tycker nog att man ska vara hårdare på att banna folk direkt utan varningar för vissa regelbrott.

Det finns inga som helst skäl till att bara för att man har yttrandefrihet ska man sätta igång och förtala och hata och vara sjuk i huvudet online. Speciellt inte när JA får ta det yttersta ansvaret för dumheterna.

Mer batong. Mindre ungdomsgård.

Basta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in