2024-09-06, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Bosniska muslimer borde vaksamma där nere först och främst, idag är motståndet mot Islam och tyvärr främlingsfientlighet mot muslimer större än år 1992 då bosniska muslimer var de internationella samfundets gullungar, just människor med sådan attityd som Sunrise01 var aktiva mellan år 1990 och år 1992 och vi vet hur de gick när bosniska muslimer ville dominera landet och när man trodde att man ägde landet.
De räcker med att åka till Potocari.

Som kroatiskaserberna som trodde att de ägde Republika Srpska Krajina och blev utkörda av Kroaterna med traktorer.

Vi coh kroaterna var snällare mot serberna på 90-talet ni borde akta er så ni serber inte väcker den sovande lejonet på ni får på nosen som i 1940-talet. Ni fick ordenligt med stryk.
Senast redigerad av Avalionn 2024-09-06 kl. 17:25.
Citera
2024-09-06, 16:47
Avslutad
Citat:
Vad gör sådana som du och många andra kroater och serber i Sverige och i EU då?

De som åker till exempelvis Tyskland för att arbeta ifrån forna Jugoslavien gillar bara tyska pengar, de har inte europeiska värderingar men vill ändå bli medlemmar i EU så att de kan suga EU-bidrags tutte och leva på exempelvis Tysklands och Sveriges skattepengar.
De är förståeligt att britterna inte vill föda odugliga länder (Europas bakgård och skamvrå) som Bosnien och Hercegovina och de fyra andra länderna där nere.
EU och Bryssel är inte ett lokalt socialkontor i Sverige.

One-fifth of Serbs want to leave Serbia
https://www.euractiv.com/section/enlargement/news/thu-one-fifth-of-serbs-want-to-leave-serbia/
Around one-fifth of Serbian citizens want to emigrate in search of a better life and better-paying jobs, according to a new survey. Most of them are young people and almost all of them want to go to the West.
Citera
2024-09-06, 16:53
Avslutad
Citat:
De var inte serberna som tog emot Islam frivilligt och de är inte serbiska barn som heter Ahmed, Abdurahman, Mehmed, Mujo och Saban din rasbiolog eller om du är nynazist eftersom du pratar i termer om hudfärg och raser.

Vi kommer bli en del utav EU före dina bosniska muslimer och den omskurna penisen du gillar, med tanke på din profilbild.
Serber som gör dåliga saker, sådana finns, men de dagens bosniska muslimer gjorde när turkarna kom och som tillsammans med majoriteten utav alla albaner och vissa romer gjorde är så mycket värre än Srebrenica. Att som världen ser ut idag, frivilligt bli muslim, de är så urbota dumt så de finns inga ord för de.
Muslimerna levde lyxigt under Ottomanska riket och mopsade upp sig mot kroater och serber, de stod dom dyrt för snart 30 år sedan och mamma turken kom inte till undsättning för sina muslimer. Naturligtvis skall man inte döda ens fiende eller ovän, men har du blivit provocerad i över 700 år utav någon och som vissa serber har blivit innan kriget där nere kallade för diverse turkiska ord utav muslimer, då är de naturligt att de kan slå slint för en och de kan gå över styr.
Men nu är den tiden förbi, och Bosnien och Hercegovina som land tar den i tvåan (nästan som en gruppvåldtäkt) utav både Kroatien och Serbien och under kriget Montenegro som passiv deltagare.

Serber gav era gener till turkarna värre an att överge religion.
Citera
2024-09-06, 16:55
Avslutad
Citat:
Gillar du äldre rynkiga kvinnor?

I och för sig så låg den s k profeten med Aisha när hon var ett barn och äldre män i den muslimska världen gifter sig och har sex med små flickor. Så man vet aldrig med muslimer som dig. Islam förenar dig och MENA muslimerna.

Att våldta 12åriga flickor är riktigt kristet.
Tribunal judges found three Bosnian Serb men guilty of raping Bosnian Muslim women - some as young as 12 and 15.
https://reliefweb.int/report/bosnia-and-herzegovina/international-justice-failing-rape-victims
Citera
2024-09-06, 17:08
Avslutad
Citat:
EU och USA kommer aldrig lämna kroater och serber ensamma med bosniska muslimer som är troende muslimer, blodtörstiga religiösa muslimer, och som i sin Koran läser att de skall mörda icke kristna människor och anställa blodbad (läs Bryssel, Paris och Stockholm exempelvis) på icke kristna människor.

De kroatiska och serbiska soldater må ha gjort i Bosnien och Hercegovina har inget stöd i Bibeln, men jag antar att ni muslimer aldrig ens har läst Bibeln eftersom ni inte vågar läsa sanningen, men de som IS gör har de stöd för i deras Koran.
Att bo i ett land utan entiteter med muslimer, som i sin handbok genom livet uppmanas att mörda icke kristna, jag hade haft dubbla lås och säkerhetsdörr.

Haha, De kroatiska och serbiska soldater må ha gjort i Bosnien och Hercegovina har inget stöd i Bibeln, men jag antar att ni muslimer aldrig ens har läst Bibeln eftersom ni inte vågar läsa sanningen, men de som IS gör har de stöd för i deras Koran. Det behövs inte tydligen en religiös bok för att man ska hata varandra det märktes i andra världskriget mellan katoliker och ortodoxa.

https://orthochristian.com/114594.html
För närvarande tenderar den officiella Vatikanen och den romersk-katolska kyrkans historiker att skildra folkmordet på serber i Kroatien under andra världskriget endast som ett resultat av en stamstrid och extrem nationalism där den katolska kyrkan påstås inte vara inblandad.
Citera
2024-09-06, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Alla serber är lögnare sedan skoltiden i Sverige. Du är lika mycket en konvertit som jag är Jude.

-Jesus var Serb.
-Serber åt med Kniv och Gaffel 10.000 År innan den första Människan.
-Serber springer 400m under sekunden.
-Serber var den första Människan på Mars.
-Serber uppfann den första Skivspelaren etc.
Vi "vet mannen å sånt"

Var befann du dig när kriget bröt ut, innan du "konverterade" naturligtvis?

Average IQ på en serb på sociala medier.
https://www.reddit.com/r/starterpacks/comments/5z1tpu/balkan_youtube_video_comment_starter_pack/
Citera
2024-09-06, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Det är bara att gå in på din profil och läsa dina inlägg så ser man vem som är man av oss

Du är bara bitter för att du har en massa pappor, din svenne

Messial tror att Jasenovac inte är påhittad haha

Yad Vashem-historikern Dr. Robert Rozett sa:
Yad Vashem-historikern Dr. Robert Rozett, som tillade att Greifs uppskattning baserades på uppblåsta siffror från den kommunistiska jugoslaviska regeringen efter andra världskriget.

Kontroversen hänför sig till Greifs samarbete med den serbiska regeringen för att producera en utställning, och senare en bok, om Jasenovac. Enligt Greif dog minst 700 000 människor i lägret, en siffra som förnekades av samtida forskare och främjas av serbiska nationalister.
Citera
2024-09-21, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Nej, bosniaker har ytterst like turkiska gener i sig.

Oxfordjournals att serberna hade 8% anatoliska gener i sig medan bosniakerna hade 1.7% och kroaterna hade 1.3%. Det betyder att serber är avsevärt mycket mer turkar än några andra på Balkan.
https://academic.oup.com/mbe/article/22/10/1964/1137872?login=false

Nej, bosnier är länge än både serber och kraoter.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-height-by-country
https://www.jagranjosh.com/general-knowledge/average-human-height-by-country-1709544625-1

Mycket möjligt, men jag har besökt Kroatien, Bosnien och Serbien och jag måste säga att bosniakerna man stöter på i Bosnien mer ofta har en mörkare hudfärg än kroater och serber, dessutom har de oftast en annan kroppsbyggnad och huvudform. Nu menar jag inte detta som något negativt överhuvudtaget, får mig bara att tycka det är märkligt att serbien som jag sett har varit ljusare i hyn och sett mer ut som kroater än mer turkar - vilket de borde göra om 8% anatoliska gener stämmer

Något luktar surt här för mig, men missförstå mig inte jag tycker att alla jugoslaver förtjänar sin identitet och hudfärgen eller vem som besitter på högst andel anatoliska gener eller inte spelar inte mig någon roll.
Citera
2024-09-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Messial tror att Jasenovac inte är påhittad haha

Yad Vashem-historikern Dr. Robert Rozett sa:
Yad Vashem-historikern Dr. Robert Rozett, som tillade att Greifs uppskattning baserades på uppblåsta siffror från den kommunistiska jugoslaviska regeringen efter andra världskriget.

Kontroversen hänför sig till Greifs samarbete med den serbiska regeringen för att producera en utställning, och senare en bok, om Jasenovac. Enligt Greif dog minst 700 000 människor i lägret, en siffra som förnekades av samtida forskare och främjas av serbiska nationalister.
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Mycket möjligt, men jag har besökt Kroatien, Bosnien och Serbien och jag måste säga att bosniakerna man stöter på i Bosnien mer ofta har en mörkare hudfärg än kroater och serber, dessutom har de oftast en annan kroppsbyggnad och huvudform. Nu menar jag inte detta som något negativt överhuvudtaget, får mig bara att tycka det är märkligt att serbien som jag sett har varit ljusare i hyn och sett mer ut som kroater än mer turkar - vilket de borde göra om 8% anatoliska gener stämmer
Något luktar surt här för mig, men missförstå mig inte jag tycker att alla jugoslaver förtjänar sin identitet och hudfärgen eller vem som besitter på högst andel anatoliska gener eller inte spelar inte mig någon roll.
En intressant sak om Bosnien är, att man jämte Serbien är de enda länderna i Västeuropa som inte klassas som "ovänskapliga" av Ryssland.
Det måste handla om att Bosnien och Serbien inte har några sanktioner mot Ryssland, och därför inga ryska motsanktioner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unfriendly_countries_list
Citera
2024-10-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
En intressant sak om Bosnien är, att man jämte Serbien är de enda länderna i Västeuropa som inte klassas som "ovänskapliga" av Ryssland.
Det måste handla om att Bosnien och Serbien inte har några sanktioner mot Ryssland, och därför inga ryska motsanktioner.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unfriendly_countries_list

Det är mest äldre serber som glorifierar Ryssland, alla yngre vet om att Ryssland svek Serbien helt och att t.om Kina har hjälpt landet mycket mer. Det finns ingen lojalitet bland majoriteten av serbiska folket 35 och under till Ryssland. Varför tror du Vucic och hans lesbiska utrikesminister sneglar så mycket åt EU, och EU åt Serbien? Det är nya tider, allianser förändras. Att inte införa sanktioner kan mycket väl vara ett strategiskt drag av Serbien, det är ju inget som har förhindrat förhandlingar med EU åtminstone - de till och med (rätta mig om jag har fel) slutat bry sig om disputen av gränsområdet till Kosovo i förhandlingarna. Dessutom skiter de också fullaktigt i att Serbien förbjudet Pride festivalen och ersatt det med Pride Family där endast heterosexuella, gifta par med barn får delta.

EU får väl spela lite strategiskt också, men lojaliteten till Ryssland är döende i Serbien. Jag har bara hört och sett äldre där glorifiera Ryssland, aldrig yngre. Bosniens fall kanske beror på att halva landet är republika srpska och att de bytar etnicitet på sin president från kroat, bosnier till serb varje gång. De får säkert inte ens göra något som EU inte tillåter dem göra även om dem inte är med i EU.
Citera
2024-11-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laperovic
Hur kommer det gå för Bosniakerna i framtidens Balkan?

Jag är ganska övertygad om att dessa är en blandad mix av Kroater & Serber med en annan religion.

Språket är densamma.
Utseéndemässigt så är det som om dem vore vilken Kroat eller Serb som helst.

Ca 1.8 miljoner "Bosniaker" finns i Bosnien.
Totalt i världen ca 2.4 milj.

Deras president är KROAT?
Deras premiärminister är SERB?

Dem har en stat i staten? Republica Srpska ( 25.000km² ) (Bosnien 51.000km²)

Republica Srpska styr och ställer själv med eget parlament , polis mm (En stat i staten)

Hur länge kommer den Bosniska identiteten att existera?
Om man tar bort Islam från Bosniern? Vad blir det av honom?

Är det inte bättre att skapa ett enda land Kroatien&Serbien? Alt dela Bosnien mellan Kroatien och Serbien! Förbjuda religion och återförenas med sina bröder?

Om Bosniska nationalister/islamisiska fanatiker känner sig undanträngda. Kommer vi få ett nytt palestina i Europa?

Det finns fler moskér än vad det finns skolor i Bosnien.
Wahabismen tar över mer och mer.

Är det bättre att ge dem omedelbar inträde i Eu? Så att det inte blir framtida gränskonflikter. När fler Bosnier inser att dem egentligen är Serber? och vill ansluta sig till landet Serbien?
En massa dumma påstående som du skrev är det bara att skratta åt .
1.Bosnien fanns på dåvarande kartor för minst 2200 år då fanns inga serber eller kroater. Varken Serbien eller Kroatien .
2. Du glömmer att Serbien och Kroatien fick hjälp av Västvärlden och ändå skulle de få stryk om USA, inte hotade bomba Bosnien om deras,trupper fortsätter att överta städer av serbiska och kroatiska ockupanter . Då skapades fredsavtal i Dayton . Du glömmer att Turkiet är på bosnisk sida som de var i Azerbaijan .Var är ockupanter i Azerbeijan från Ngorno Karabah.De existerar inte .
3.Enligt senaste DNA forskning är Bosnier äkta folk från Bosnien, 60 procent , 26 procent tillhör samma grupp som Skandinavier dvs ÖstraGoter och bara 10 procent tillhör samma grupp som Turkar.Däremot 50 procent Serber har samma grupp som Turkar ,över 27 procent som Vlasi . Så de har ingenting att göra med Bosnien .Serberna kom till Bosnien under turkarna världe för att hålla gränserna mot Europa .
4. Det du säger och skriver liknar Adolfs och Milosevics och Breiviks sagor .Alla hamnar i historiens avlopp
Citera
2025-01-12, 01:28
Medlem
Messials avatar
Det var längesedan jag skrev i denna tråd, och ärligt talat följer jag knappt utvecklingen i forna Jugoslavien, men tänkte att jag skriver lite här.

I dagarna firade Republika Srpska sin 33:e födelsedag och en stor del utav ministrarna ifrån den serbiska regeringen var i Banja Luka och man skickade ett *f*ck you* till Sarajevo då man inte meddelade bosniska UD om sin ankomst och planer.
Som varje år klagade bosniska muslimerna och bad mamma (internationella samfundet) göra någonting eftersom man inte mäktar med något själva.
Redan år 1992 förklarade den bosniska regeringen 9 januari för olaglig (sett till grundlagen) men sen fick man stryk på våren och några år framåt.
Sedan år 2015 är firandet den 9 januari olagligt (neustavno på språket därnere) men ingen har på tio år blivit dömd i domstol och tysken Schmidt och EU och USA bara fördömer.
Bosnien och Hercegovinas grundlag kan man köra över hur man vill haha.

I Federationen, den ena entiteten utav två, den som bosniska muslimer ser som Västtyskland (Republika Srpska ser man som Östtyskland) är det tydligen inte så hög levnadsstandard i. Bosniska muslimer har knappt råd med ens bröd.
Det är förövrigt intressant att bosniska muslimer samlas i tusentals för att demonstrera för hittepålandet Palestina och för islamister som Hamas och Islamiska jihad (var inte bosniska muslimer "sekulära"?) medans man inte klagar på SDA politiker och sina övriga muslimska politiker och som bäst är typ hundra personer vid demonstration.

Man tror att den muslimska världen ser dom som syskon och bryr sig om dom, men när det gäller Srebrenica i FN så fick man ett långfinger i ansiktet utav Syrien och Förenade arabemiraterna. FrozenFist är lite av en sådan person, han eller hon värnar om Turkiet och MENA muslimer, men som så ofta får han eller hon tillbaka ett långfinger i ansiktet.
Just Syriens flagga vecklade bosniska muslimer ut i Sarajevo för några år sedan.

Till sist, bosniska muslimer brukar ofta kalla bosniska kroater och bosniska serber för icke kroater och icke serber och ser sig som ett föredöme. Men samtidigt har man kollektivt konverterat till en religion (eller dödskult hade vissa kanske sagt) som grundades utav en krigsherre, som beordrade mord på icke muslimer och judar och som hade samlag med en liten flicka som var 9 år gammal. Vissa kristna kallar även den religionen för satans religion.
Hur tänkte bosniska muslimernas förfäder och hur kan man som bosnisk muslim klagade på cetniker och ustasa medans man själva tror på någon som hade kunnat jämställas med IS ledare för några år sedan.
Islam skiljer sig inte mycket ifrån cetnik ideologin. En annan skillnad är att cetnik ideologin aldrig har skördat dödsoffer utanför forna Jugoslavien. Många människor har blivit dödade på grund utav Islam och Muhammed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in