2024-09-06, 13:31
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Kan omöjligen vara hela FUPen, alla tänkbara förhör och huvudprotokollet fattas ju.
Jag läste inte hela mailet jag fick från tingsrätten, jag missade detta: (de vill ha betalt)
” Hej
Här kommer din beställning från Borås Tingsrätt
Observera att filerna måste sparas annars kan dessa bara öppnas en gång

Ytterligare 6 bilagor finns som är sekretessmarkerade.

Önskas en maskad version av dessa lämnas sådana handlingar ut i pappersform ( ej digitalt ) från Borås Tingsrätt via posten alternativt hämtas på Domstolen .
Debitering för sådan beställning sker enligt nedan beskrivning:
upp till 9 sidor är gratis, 10e,50kr, 11:e och framåt 2kr per sida
Denna beställning uppgår till 3816 st sidor och debiteras därav med 7662 :-
Godkänns debiteringen vänligen återkom med namn, person-/org.nr och fakturerings- och ev. leveransadress

Med vänlig hälsning”
Citera
2024-09-06, 13:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Känner inte till det fallet så har ingen åsikt. Men ser du inte det tragiska i att en förståndshandikappad pojke lämnas att genomföra ett dåd som detta? Speciellt eftersom han tidigare visat sig vara inkapabel att hantera stressande situationer.

Menar du att han skulle ha en assistent 24/7?
Citera
2024-09-06, 13:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag läste inte hela mailet jag fick från tingsrätten, jag missade detta: (de vill ha betalt)
” Hej

Önskas en maskad version av dessa lämnas sådana handlingar ut i pappersform ( ej digitalt ) från Borås Tingsrätt via posten alternativt hämtas på Domstolen .
Denna beställning uppgår till 3816 st sidor och debiteras därav med :-
Godkänns debiteringen vänligen återkom med namn, person-/org.nr och fakturerings- och ev. leveransadress

Med vänlig hälsning”
Men vad fan Det är vår fulla rätt att få ut fup utan kostnad.
Vem betalar 7662 kr för något som ska vara fritt?

Vi får vänta på att den kommer in på Krimfup.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-06 kl. 13:45.
Citera
2024-09-06, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag sitter vid en laptop med ett starkt skydd för virus och annan skit och laddar ner utan problem.
Jag tog hem den som ZIP.

Alltså, jag fick också hem allt utan problem. Desktop med Linux. Jag har 0 antivirus. easyupload promptar dig att installera en random extension. Det behöver du ej göra, det var det jag ville få sagt. Det är möjligt att firewall/antivirus/malwarebytes whatever i Windows blockar sånt. Det märker inte jag då jag kör Linux utan firewall.
Citera
2024-09-06, 14:26
Bannlyst
Såg att några skrev att det saknas bilaga ur FUP.

Här kommer FUP med olika länkar :

https://gofile.io/d/TxCbPC
https://easyupload.io/m/sbpv91

Filen är förminskade för att kunna enkelt laddas ner på telefon.
Citera
2024-09-06, 14:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Såg att några skrev att det saknas bilaga ur FUP.

Här kommer FUP med olika länkar :

https://gofile.io/d/TxCbPC
https://easyupload.io/m/sbpv91

Filen är förminskade för att kunna enkelt laddas ner på telefon.
Det finns 6 bilagor till. Dom där 9 fick vi förut av Matamata.
För att få ut dom resterande 6 måste man betala 7662 kr
Citat:
” Hej

Med vänlig hälsning”
Citera
2024-09-06, 14:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Men vad fan Det är vår fulla rätt att få ut fup utan kostnad.
Vem betalar 7662 kr för något som ska vara fritt?

Vi får vänta på att den kommer in på Krimfup.
Nej, de har rätt att ta betalt. Det man kan göra för att undgå det är att begära ut 9 sidor i taget - och hämta med någon dags mellanrum på domstolen. Det blir dock rätt jobbigt givet att det rör sig om flera tusen sidor.

Det man har rätt att göra är att kostnadsfritt ta del av handlingar. När domstolarna vill jäklas så innebär det att du får ner på TR och sätta dig och läsa där.
Jag gissar att om det är kö varenda dag så skulle de ge upp och börja skicka digitalt -- men så länge de vill jävlas så kan de använda sitt betalningskrav för att lämna ut kopior man får ta med sig.
Citera
2024-09-06, 15:02
Medlem
Citat:
” Hej

Med vänlig hälsning”

För att du ska kunna ta ställning till om du har lust att betala för papperskopior borde du åtminstone kunna få innehållsförteckningen till de återstående bilagorna, tycker jag...
Citera
2024-09-06, 15:06
Bannlyst
Citat:
Det finns 6 bilagor till. Dom där 9 fick vi förut av Matamata.
För att få ut dom resterande 6 måste man betala 7662 kr
Aha okej!
Jag antar att Krimfup kommer köpa och lägga ut resterande FUP.
Jag hållet ett öga på deras hemsida, och lägger ut FUP så snart resterande finns!
Citera
2024-09-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Har bara hunnit läsa del 1 om vapenbrott. Antingen stammar båda föräldrarna eller så vet de inte vad de ska säga? Många meningar börjar men, men, me.. men jo, men… Mamman har vapenlicens för jaktgevär men säger att hon begriper inget om vapen och kan inte skilja en leksak från en startpistol i metall.

Har inte uppdaterat mig här på evigheter, men efter info om åtalet i nyheterna var man ju tvungen att kolla. Har läst stämningsansökan, som fick mig att rysa över hela kroppen! Sprickor i skallben och hjärnblödningar - grovt våld, typ sten, mot huvud. Skarpt våld med skarpa kanter mot hals - kniv. Övriga skador - vem vet. Tillhyggen, slag, strypning, tecken på självförsvar (som skrapmärken på Tims händer).
Instämmer om mamman - om hon själv har vapenlicens borde hon definitivt haft full koll på detta vapen - och om inte, så har någon gjort ett grovt misstag som gett HENNE vapenlicens!!!

Herregud, vilka hemskheter denna taniga, lilla flicka fått utstå i sin sista stund!?! Inga olyckshändelser här minsann! Rent, skärt våld - inklusive grov, anal våldtäkt!! Nä, fy fan... en sån liten tanig tjej - och han, typ 3-4 dm längre och många kilo tyngre? Och han måste ta till grovt våld? Dessutom med tillhygge?? Nej, nej... den här "varelsen" (är fan inte värd att kallas vare sig pojke eller man) anser sig ha all rätt att köra över denna flicka, på alla sätt och vis - sen låtsas som ingenting?!? Måtte han aldrig komma ut!!!! Fy fan, detta är bland det värsta jag hört!! Stackars Majas familj!
Citera
2024-09-06, 15:26
Medlem
surfriders avatar
Citat:
FUP
https://easyupload.io/m/hgp0o4

Tack så mycket, ska bli en intressant men sorglig läsning
Citera
2024-09-06, 15:40
Medlem
surfriders avatar
Läst första protokollbilagan nu, detta var definitivt planerat av GM Hade till och med med sig kondom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in