2024-09-05, 22:12
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Tim kan omöjligt vara en ”10 åring mentalt” och begått det här brottet.
Han har absolut någon form av störning men detta skedde inte impulsivt.

Han har medvetet lurat Maja till platsen och utövat ett otroligt kraftigt våld som förmodligen tagit en tid. Han verkar njuta av våldet och lidandet.
Han har sedan dess ljugit om brottet, vilket även det talar emot att han skulle vara mentalt som en 10 åring och att detta skulle vara någon form av misstag.

Helt sjukt!

Det kan kan vara lite missvisande att använda sådana åldersjämförelser vid intellektuella funktionsnedsättningar. Han kan definitivt motsvara kanske en 10-åring ifråga om intellektuell förmåga på grund av en sämre inlärningsförmåga som inte gör att han inte följt sina jämnårigas intellektuella utvecklingskurva. Man kan också tänka sig sämre konsekvenstänk på grund av detta.

Däremot kan han vara som vilken jämnårig som helst när det gäller sexlust. Dessutom har ha förstås hunnit med lärdomar och erfarenheter som en tioåring inte har och som tioåringar oftast skyddas från. Och därtill uppväxt med en väldigt skruvad pappa som tog med barnen på porrfilm.

Sedan vet jag inte om tio år är vad som skola och sociala myndigheter håller med om i hans fall, det lär visa sig.
Citera
2024-09-05, 22:19
Medlem
Winnxs avatar
Känner att jag måste säga något här...

Av allla år jag varit här på FB så har jag nog aldrig sett så många verkligen må illa av vad T gjort.
Luften verkar helt ha gått ur Flashback denna gång, det säger väldigt mycket - det skrämmer mig.

Och jag förstår verkligen det, det här är något av det mest hemska jag läst, och jag hade ändå en tanke en gång i tiden på att bli rättsläkare - jag mår ILLA av detta.

Att ge sig på en sådan liten späd kvinna är katastrofalt.

Jag kan dock lätt förstå varför han har en "konstig" syn om jag får kalla det på sex och annat om han växt upp med en pappa som har "amatör porr filmerr" som hobby, det är nästan ännu värre, är han dessutom redan i utsatt läge med ett begåvningshandikapp på detta - ja det är väl som att tända en stubin bokstavligt talat och vänta på smällen.

Det tragiska är att allt detta hade kunnat förhindras i mina ögon om samhället tagit tag i situationen istället för att "släta över den" som vanligt, våga ta tag i saker i stället för att ignorera.

Det är som sagt inte mycket som berör mig, men det här är bland det värsta jag läst om - jag beklagar verkligen det som hänt, jag känner mig "skyldig" som en del av detta samhälle att vi inte gjort tillräckligt, det räcker nu - låt det här bli sista gången något sådant här händer -

SNÄLLA!!
Citera
2024-09-05, 22:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med till viss del. Dock är ju gärningsmannen uppenbart väldigt farlig, och skall inte vistas lös i samhället. Rättspsykiatrisk vård känns spontant som det rimligaste alternativet. Och där bör han sitta till övre medelåldern, minst.
Håller med dig, någon med denna typ av mentalt handikapp och våldstendenser kan explodera i vilket läge som helst och mot vilken som helst.
Citera
2024-09-05, 22:31
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hade du samma åsikt om pojken som nästan hade ihjäl flickan i Skellefteå också?
Känner inte till det fallet så har ingen åsikt. Men ser du inte det tragiska i att en förståndshandikappad pojke lämnas att genomföra ett dåd som detta? Speciellt eftersom han tidigare visat sig vara inkapabel att hantera stressande situationer.
Citera
2024-09-05, 22:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Håller med dig, någon med denna typ av mentalt handikapp och våldstendenser kan explodera i vilket läge som helst och mot vilken som helst.
Att Tim har ett våldskapital/våldstankar visar ju lapparna som hittades i häktet.

36. Handskriven lapp anträffad på häktet samt PM (förundersökningsprotokoll s. 329-330) till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.
37. Handskriven lapp anträffad i samband med polisförhör (tilläggsprotokoll fotografi handskriven lapp s. 3-5) till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.

Frågan är vad det kommer ifrån? Är han född helt skev i huvudet eller är det pga hans uppväxt med en helt skruvad pappa eller en kombination pga av det?
Även om han är skev i huvudet från födseln så hade en mer normal uppväxt kanske inte gett det här resultatet.
Hur många fäder tar med sig underåriga söner på porrfilm och spelade in egna porrfilmer som han skryter med?
Citera
2024-09-05, 22:46
Medlem
Raker123s avatar
Av det som hittills har framgått med en ev. funktionsnedsättning och snabbt debuterande våld så borde Tim bedömas att få rättspsykiatrisk tvångsvård med SUP som straff? Ev. personlighetsstörning? Psykos känns osannolikt då han säkert har stora kognitiva problem i ”normalfall” att kunna planera och organisera och det säkerligen är än sämre i en psykos..

Att han bedömts av lärare/assist här på fb vara på en ”10årings nivå” säger ingenting egentligen om hans eventuella våldskapital.

Jag mött dömda sexualbrottslingar med medel IF (4årings kognitiva nivå) som begått grova brott trots detta. Det komplexa i sådana fall är att de fluktuerar mellan en 4årings nivå till att vara på deras biologiska ålder. Ex. sexualdrift som en tonåring, vuxen. En trotsig 4åring som är utåtagerande är jobbigt, när personen väger 80kg och är en man och stundtals beter sig som en 4 åring i affekt är ännu jobbigare.

Lägg till svårigheter med sociala koder, dåliga hemförhållanden, div misslyckanden i livet och tragedin är ett faktum. Arma lilla tjej, ett stort jävla misslyckande för samhällets skyddsnät på många sätt.
Citera
2024-09-06, 05:33
Medlem
Klart är att denne Tim måste hållas inlåst på det ena eller det andra sättet för att inte begår ännu fler hemska våldsdåd.
Citera
2024-09-06, 06:18
Avslutad
Hoppas ”Tim” får påhälsning när denne kommer ut nån gång igen.
Citera
2024-09-06, 06:24
Medlem
Jaha, vad blir det för påföljd av detta då? Några månader på SiS hem och sen låtsas som det regnar?
Citera
2024-09-06, 06:41
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raker123
Av det som hittills har framgått med en ev. funktionsnedsättning och snabbt debuterande våld så borde Tim bedömas att få rättspsykiatrisk tvångsvård med SUP som straff? Ev. personlighetsstörning? Psykos känns osannolikt då han säkert har stora kognitiva problem i ”normalfall” att kunna planera och organisera och det säkerligen är än sämre i en psykos..

Att han bedömts av lärare/assist här på fb vara på en ”10årings nivå” säger ingenting egentligen om hans eventuella våldskapital.

Jag mött dömda sexualbrottslingar med medel IF (4årings kognitiva nivå) som begått grova brott trots detta. Det komplexa i sådana fall är att de fluktuerar mellan en 4årings nivå till att vara på deras biologiska ålder. Ex. sexualdrift som en tonåring, vuxen. En trotsig 4åring som är utåtagerande är jobbigt, när personen väger 80kg och är en man och stundtals beter sig som en 4 åring i affekt är ännu jobbigare.

Lägg till svårigheter med sociala koder, dåliga hemförhållanden, div misslyckanden i livet och tragedin är ett faktum. Arma lilla tjej, ett stort jävla misslyckande för samhällets skyddsnät på många sätt.

Jag är inte helt insatt i Tim, är han bara funktionsnedsatt eller även begåvningshandikappad?
Citera
2024-09-06, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag är inte helt insatt i Tim, är han bara funktionsnedsatt eller även begåvningshandikappad?

Efterbliven lr retard sa man förr nu heter det funktionsvariation. Egentligen samma sak men eftersom Sverige är som det är måste man förfina saker
Citera
2024-09-06, 07:43
Medlem
Skitsamma vilken funktions variant Tim har så är han en mycket farlig människa. Hoppas han får rättspsyk istället för fängelse. Då kommer han nog aldrig ut igen. Vårat sk rättsystem är så snedvridet! Denna snällhet mot brottslingar är nåt ja inte kan förstå. Fokus måste väl handla om att skydda vanliga o hederliga människor? I min värld är Tim förbrukad o bör avlivas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in