2024-09-06, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Agreed.

Det är en tunn lina som alla klubbar måste gå när lismande agenter fyller deras klienters huvuden med allsköns verklighetfrånvänd information i syfte om att få till övergångar som skapar likviditet i deras fickor.

Hoppas att agentvärlden regleras allt hårdare i framtiden av UEFA.
Agentvärlden är helt klart problematisk men jag tror att man gör det lätt för sig om man tror att spelare inte skulle vilja gå vidare i sina karriärer till bättre lag och högre löner om agenter inte fanns.
2024-09-06, 11:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är köp, förädla och sälj med med vinst. Jag tror det är dumt att försöka kräma ur ett halvår till om man får ett bra bud på dem.
Elfsborg har nu tackat nej till Ouma 60 mkr, Qasem 40 mkr och Baidoo 20 mkr. Allt för att kunna prestera resultat mot Tottenham, Roma och Athletic Bilbao?
2024-09-06, 11:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Elfsborg har nu tackat nej till Ouma 60 mkr, Qasem 40 mkr och Baidoo 20 mkr. Allt för att kunna prestera resultat mot Tottenham, Roma och Athletic Bilbao?

Jag förstår ju det, men de borde nog släppt någon för att visa på att klubben är en bra anhalt.

Frågan är hur Elfsborg ska resonera. Kanske ska de ta Europa League med en klackspark och bonus och går all in på topp tre i Allsvenskan. Men svår avvägning.
2024-09-06, 11:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Man ser nog att de där siffrorna kan dubblas om de presterar bra mot de klubbarna du nämner, känns rätt givet.
2024-09-06, 12:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Man ser nog att de där siffrorna kan dubblas om de presterar bra mot de klubbarna du nämner, känns rätt givet.
Om Elfsborg vinner hela Europa League kommer de här tre spelarna säkert att vara värda en miljard nästa år.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-06 kl. 12:02.
2024-09-06, 12:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag förstår ju det, men de borde nog släppt någon för att visa på att klubben är en bra anhalt.

Frågan är hur Elfsborg ska resonera. Kanske ska de ta Europa League med en klackspark och bonus och går all in på topp tre i Allsvenskan. Men svår avvägning.
Min poäng var att just eftersom lagen man fick ändå var så orealistiska att göra nånting emot så hade de större anledning att släppa spelarna efter lottningen än innan. Grundpengen för EL redan säkrad, jätteförsäljningar med spelare väldigt optimistiskt värderade på det och Elfsborg skulle gå en väldigt ljus framtid till mötes. Nu får vi se hur det går.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-06 kl. 12:09.
2024-09-06, 13:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Om Elfsborg vinner hela Europa League kommer de här tre spelarna säkert att vara värda en miljard nästa år.
Jag har rätt med andra ord.
2024-09-06, 13:38
Medlem
Elfsborg har väl om någon klubb visat att man släpper spelare och gör rätt för sig. Lite av modell-klubben för det arbetet att aldrig låta spelare gå som bosmans, förlänga kontrakt i tid och även sälja i rätt tid men så att man ändå hinner får ut något sportsligt av spelaren i fråga. Definitivt i position att inte släppa spelare till höger och vänster bara för att, men framförallt att sätta hårt mot hårt mot klåfingriga agenter. Dom gör alla en tjänst här.

Men om det är en spelare dom kanske skulle släppt är det Baidoo. Han är ändå lite äldre och har varit där ett tag nu, framförallt inte varit utanför skandinavien ännu.
2024-09-06, 13:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dom gör alla en tjänst här.
För mig är det väldigt tveksamt om de ens gör sig själva en tjänst här.
2024-09-06, 13:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
David Löfquist förlänger sitt avtal med Kristianstad FC ytterligare ett år. Division 1 eller 2 för honom nästa år.

Kul med gamla "stjärnor" som inte lägger ner när deras elitkarriär är slut, Löken älskar fotbollen kan vi ju lugnt konstatera.
2024-09-06, 14:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
För mig är det väldigt tveksamt om de ens gör sig själva en tjänst här.
Du är så jävla skön alltså. Ska spelare få allt dom pekar på eller? Han har ett kontrakt som han ska fullfölja. Jag tycker Elfsborg borde stämma spelare och agent för den värdeförstörelse en eventuell spelvägran kan innebära. Har dom fått ett konkret bud på 60 mille har ett objektivt värde etablerats.
2024-09-06, 14:55
Medlem
bananjuices avatar
Den stora tabben har ju gjorts av Elfsborg om man har givit löften om att få lämna. Då ber man om att bli biten i häcken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in