2024-09-05, 20:33
Medlem
AIK köpte Faraj för knappa 10 miljoner på ett 4-årsavtal som alltså skrivits av till hälften nu. Så AIK får alltså in 5 miljoner mer än de 2,5-5MSEK man rapporterat. Ungefär pengarna tillbaka alltså.
2024-09-05, 20:33
Medlem
cokehyenas avatar
AIK ger besked om att Faraj ger ett nettoresultat på mellan 2,5 och 5 miljoner kronor.

2024-09-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rykten nu också om att Ouma vägrade spela i söndags för att klubben vägrade släppa honom till Slavia Prag. Vi får se hur det här utvecklar sig för Elfsborg. Såna här frågor är ganska delikata och inte helt enkla att manövrera rätt.

https://x.com/ElfsborgDaily/status/1831373203949940922
Stämmer de att Elfsborg blev erbjudna 65-70m för Ouma och de vägrade sälja honom ?
Visst kan fatta Elfsborg hålla i spelarna mitt I säsongen med europaspel som väntar ,kommer man få liknade bud till vinter/sommaren för dessa?
Hur kommer spelare resonera på plan när de besvikna och intr ens hade diskussion varför de neka buden...
2024-09-06, 08:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Stämmer de att Elfsborg blev erbjudna 65-70m för Ouma och de vägrade sälja honom ?
Visst kan fatta Elfsborg hålla i spelarna mitt I säsongen med europaspel som väntar ,kommer man få liknade bud till vinter/sommaren för dessa?
Hur kommer spelare resonera på plan när de besvikna och intr ens hade diskussion varför de neka buden...

Närmar sig "kantboll" vad det gäller att lyssna på "spelarens vilja" vs "ära ingångna kontrakt".
Knappt spelat ett år, men samtidigt en otrolig chans för spelaren. Å andra sidan går Elfsborg in i hårt matchande och ett europaspel där Ouma är en nyckel i laget.

Oavsett, att spelvägra gör Ouma till en idiot och han bör bänkas för att sätta ner foten mot sådant avskyvärt beteende.
2024-09-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Närmar sig "kantboll" vad det gäller att lyssna på "spelarens vilja" vs "ära ingångna kontrakt".
Knappt spelat ett år, men samtidigt en otrolig chans för spelaren. Å andra sidan går Elfsborg in i hårt matchande och ett europaspel där Ouma är en nyckel i laget.

Oavsett, att spelvägra gör Ouma till en idiot och han bör bänkas för att sätta ner foten mot sådant avskyvärt beteende.
Ja spelvägrar man och ej ärar sitt kontrakt ska man få ruttna bort på bänk,otroligt larvigt,jag kan förstå mqn är besviken och bla bla,men du har ett kontrakt,följ de.
2024-09-06, 09:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Kan sluta med att Elfsborg varken får 60 miljoner eller nytta av honom i EL då. Delikat situation, som sagt. Lätt att vara kategorisk och säga hur man "måste agera" men svårt att göra rätt här.

Jag tänker så här: Efter lottningen stod det klart att Elfsborg inte riktigt kan räkna med att vara med sportsligt i EL i år, i vilket fall. Spelarna är heta just nu. Baidoo påstås ha fått muntliga löften om att gå i sommar. Jag tycker de borde ha släppt både Baidoo och Ouma. Och jag tror att det hade varit det bästa för klubben. Men vi får se hur det utvecklar sig.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-06 kl. 09:25.
2024-09-06, 09:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ja spelvägrar man och ej ärar sitt kontrakt ska man få ruttna bort på bänk,otroligt larvigt,jag kan förstå mqn är besviken och bla bla,men du har ett kontrakt,följ de.
Upp till klubben och managern att försöka se till att inte hamna i en situation där spelare spelvägrar också. Det ingår i jobbet.
2024-09-06, 09:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Upp till klubben och managern att försöka se till att inte hamna i en situation där spelare spelvägrar också. Det ingår i jobbet.
Ytterst är det dock upp till spelaren att ära ingångna avtal.

Ja, sen handlar det för klubbarna att hitta "smidiga lösningar", men självklart inte till vilket pris som helst.
2024-09-06, 09:34
Medlem
Citat:
Absolut ,men tycker det e riktigt dåligt skött att man ej pratar med spelare om bud son kom och varför man nekar
2024-09-06, 10:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ytterst är det dock upp till spelaren att ära ingångna avtal.

Ja, sen handlar det för klubbarna att hitta "smidiga lösningar", men självklart inte till vilket pris som helst.
Elfsborg som klubb har lyckats väldigt bra tror jag genom att ha ett väldigt väl fungerande sätt att bemöta och hantera spelare. Man lockar talang, man lockar tillbaka tidigare spelare, man har hela tiden en fin dialog. Om Elfsborg plötsligt ska bli en klubb där spelares önskemål och t.o.m. muntliga överenskommelser inte tas i beaktan, hur blir det då i framtiden? Kommer nästa Ouma att vilja skriva ett femårskontrakt om klubben helt plötsligt får ett rykte om att vägra släppa vidare spelare? Kommer nästa hemvändare att titta på Elfsborg när han inte fick gå när han ville?

Det är som sagt lätt att bara säga "så här är det" som vilken Dunning-Kruger-autist som helst, men att hantera människor är komplext.
2024-09-06, 10:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
...men att hantera människor är komplext.
Agreed.

Det är en tunn lina som alla klubbar måste gå när lismande agenter fyller deras klienters huvuden med allsköns verklighetfrånvänd information i syfte om att få till övergångar som skapar likviditet i deras fickor.

Hoppas att agentvärlden regleras allt hårdare i framtiden av UEFA.
2024-09-06, 11:34
Medlem
mishimas avatar
Man ska i åtanke att när man värvar afrikanska spelare så ser de allsvenskan strikt som språngbräda till större klubbar. De är inte intresserade av att bli klubbikoner eller vara lojala mot klubben. De vill vidare när de får chansen. Det är en risk man får ta att de blir på dåligt humör om man nekar bud på dem.

Det är köp, förädla och sälj med med vinst. Jag tror det är dumt att försöka kräma ur ett halvår till om man får ett bra bud på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in