Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Han säger ju att han är mer trolig än CP och SE, det är ändå ganska starkt uttalat. Att han inte tror det är GM är ju en helt annan sak, så säger ju alla som tror det är någon annan. Och GW har väl också en sån tanke. Även om han är mer kryptisk och inte säger saken rakt ut. I förlängningen lutar det väl åt att han är inne på någon slags konspiration som kan ha kopplingar i rättssamhället. I hans böcker är det en hämnd från en Säpo-man, så jag tänker att det är en sådan person han menar ligger bakom. Även om det inte var ett lika romananpassat motiv. På samma sätt som man kan tänka sig att personen som skrev Sista kontraktet tror att Sydafrika ligger bakom, även om det nödvändigtvis inte behöver vara ett så romananpassat tillvägagångssätt.
Den osannolike mördaren var också bara gammal skåpmat, men det slogs upp stort. Och det fanns bara en stor anledning till det - Filters kategoriska påstående att det verkligen var lösningen. Jag tror boken varit betydligt mer osynlig annars. Även att sätta en bild på den påstådd mördaren gav intresse. Dvs svinigt beteende gånger 2. Lars Larssons bok har samma innehåll, men den var ju mindre omtalad än Jordås.
Det må vara ett starkt uttalande förvisso, å andra sidan är det ju ingen hemlighet att GW avfärdat SE och sågat uppslaget jämte fotknölarna tidigare, och CP är det väl ingen som seriöst trott på de senaste 20 åren? Så, det var ju ingen bomb GW släppte egentligen?
Ja, GW har väl alltid varit övertygad om att det var en mindre konspiration, dock fladdrat lite mellan poliser, militär, underrättelsetjänst och dylikt. Ingen dum hållning, kan jag tycka. Även om jag personligen ser fler alternativ när det kommer till just konspirationer.
Personligen tycker jag det är intressant, att lyssna till mer eller mindre objektiva människor, när de uttalar sig om MOP. Vanligtvis på nätet, har ju de flesta en agenda eller svårt förutbestämda åsikter, som gör att det i mångt och mycket blir outhärdligt att ta del av deras evighetslånga monologer om sitt favorituppslag. Därav hade jag önskat att GW fördjupat sig i ämnet CA, vägt för och emot, hyllat och dumförklarat (som bara han kan). Det ger iaf mig en viss input.