2024-09-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Vi får se hur bra det kommer att gå för Ukraina nu när vintern kommer, Ryssarna kanske har lite fler tvättmaskiner med spadar som spets, som kan spränga sönder infrastrukturen där. Det blir kallt för Ukrainarna tyvärr, och många kommer att dö/fly.

OT igen:
Alla personangrepp osv, patetiskt.

Det var många som kände sig träffade av mitt inlägg över förlorade fån, komedi på hög nivå.

Nu tackar jag för mig, jag får dra mig vidare med min foliehatt, världen rullar vidare medans ni lever i eran fantasivärld här på flashback, där PoOootin lurar bakom varje hörn, samt är allsmäktig och är bakom varenda sak som går fel i EU/Sverige osv.
Så bra se gick föd Putin I Cherson
Så bra de gick för Putin att då bort Zelensky
Så bra de gick för Putin med 2 nya Natomedlemmar och 136 mil ny natogräns

Du skriver som en feg blatte
Citera
2024-09-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Det fantastiska överlägsna Ryssland har en medellivslängd bland män som ligger på 164:e plats i världen om tanten i videon har rätt. Som Kongo typ. Det är väl det totala beviset för nationens uselhet. Hur förklarar trollen bort det?
Jag tror inte krigets offer hjälper den siffran till det bättre...

https://www.youtube.com/watch?v=Jsq8l_IHsPI
fascistryssland är ett afrikanskt land. Medellivslängd, korruption och export är på genomsnittlig afrikansk nivå; medan industri och BNP/capita är på bättre afrikansk nivå. Det faktum att 25% av ryssarna fortfarande bajsar utomhus, påminner förövrigt också om Afrika.
Citera
2024-09-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
En bra genomgång på Ukrainas situation i kriget mot Ryssland. Första halvan av intervjun.

https://www.youtube.com/watch?v=F6s2doVAAVI

Proffessor John Mearsheimer blir intervjuad.

OT:
Ni här i tråden är förlorade, helt förslavade av den massiva hjärntvätten som pågått i årtionden här i Sverige. Sverige går under, och ni sitter och är helt rabiata över ett krig som inte har ett skit med oss att göra, och önskar tredje världskriget.

App app app, har du inte hängt med? All orkestrerat skit som ”skribenter” fått ersättning för att påstå i sociala medier är redan avslöjat. Manus måste uppdateras.

”Här i Sverige” går det ganska bra med källkritiken, undantaget några mindre bemedlade hjon som hänger dagligen på bränsleupproret och får sina nyheter från swebbtv. Det innebär att din nordkoreanska propaganda inte biter. ”Mearsheimer”…
Citera
2024-09-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Det fantastiska överlägsna Ryssland har en medellivslängd bland män som ligger på 164:e plats i världen om tanten i videon har rätt. Som Kongo typ. Det är väl det totala beviset för nationens uselhet. Hur förklarar trollen bort det?
Jag tror inte krigets offer hjälper den siffran till det bättre...

https://www.youtube.com/watch?v=Jsq8l_IHsPI

Ändå så lyckas dom hålla stången mot NATO. Kanske säger mer om i vilket dåligt tillstånd Väst är i.
Citera
2024-09-05, 22:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar enligt flera bloggers som om Ryssland helt tappat förmågan att avancera ytterligare mot Pokrovsk.
Dom har kört fast.
Kanske dom måste starta en avledningsmanöver någon annanstans. Det ser mörkt ut för Ryssland och på avbytarbänken.

Ryssarna har nog inte resurser för en till offensiv, det är Pokrovsk som gäller.
Citera
2024-09-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är många i Polen som vill ha tillbaka delar av västra Ukraina, polackerna vill också ha en riktig ursäkt av ukrainarna för krigsförbrytelser och folkmord under andra världskriget. Det här är tydligen inget du känner till men folk kan söka själva för att lära mer. För mig känns det bra att upplysa folk om sanningen, inte dig utan dom som läser här men sällan skriver. Polen är investerad i Ukraina nu men av helt andra orsaker än kärlek till ukrainare.

Men de vill inte förlora sin västra halva till Tyskland. Polackerna inser att man inte både kan äta kakan och ha den kvar. Så måste man välja vill man behålla sin utvecklade västra halva istället för att ta över Ukrainas underutvecklade delar. Därtill vill man slippa Ryssland som granne, så ett Ukraina som ligger mellan Polen och Ryssland tycker polackerna är jättebra.
Citera
2024-09-05, 22:27
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det enda som hävdar att det skulle vara en militärskola där är du och ryska källor, ingen annan.
Wikimaps ger följande saker inom en omkrets av ca 4 km från platsen.
Poltava Kyivska railway station 0.8 km
Ternivshchyna 0.9 km
Pavlenky 1.2 km
Dendropark 1.6 km
Reserve «The Field of the Great Poltava Battle» 1.9 km
apron 2.4 km
Poltava Regional Psychiatric Hospital 3 km
Ivonchentsi 3.3 km
Poltava Air Base 3.3 km
Poltava raion 4.3 km

Skäms, jävla folkmordsvurmande ryssarslen, skäms resten av era liv för att ni stödjer och hurrar för en pro-fascistoid neo-boljesvistisk nazismkopierande diktatur som styrs av ett psykopat med mindrevärdekomplex som springer runt och kysser koraner.
Jag kan inte knäcka detta.
Kan någon hjälpa mig med koordinater? I vilket kvarter skedde smällen i Poltava, i vilket hus?
Citera
2024-09-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ändå så lyckas dom hålla stången mot NATO. Kanske säger mer om i vilket dåligt tillstånd Väst är i.

Nato tittar på från sidan och begränsar Ukrainas vapenanvändning. Ryssland kastar in allt de har mot Europas näst fattigaste land och har offrat 600.000 man och mer än hälften av all sin materiel och skickar nu grejor från 1950-talet till fronten samt byter getter mot föråldrad nordkoreansk ammunition. Kört fast vid fronten och hämnas genom att skicka robotar mot civila. Och har fått sitt eget land invaderat utan möjlighet att köra ut dem.

Går det bra för Putin tycker du?
Citera
2024-09-05, 22:29
Medlem
Verkar som att ryssarna har somnat i ockuperade ukraina, inga rapporter om att de vunnit någon mark på en vecka nu?
Citera
2024-09-05, 22:33
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag har en annan tanke/ide.
Öka stödet och sänk Ryssland.
Vad tror du om det?
Ett kastrerat Ryssland vore lämplig kissekatt.
Frågan är vem som ska styra skiten?
EU, FN eller Kina?

Det blir ett fiasko. Väst har inget mer stöd att ge, när det gäller potenta vapen. "Deep strikes into Russia" med långdistansmissiler är ekvivalent med tredje världskriget. Efter fiaskot i Kursk, så spelar B-skådisen Zelensky ut sitt sista kort: att försöka dra in väst i ett direkt krig mot Ryssland. Desperationen är total. Vi närmar oss game over.
Citera
2024-09-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar enligt flera bloggers som om Ryssland helt tappat förmågan att avancera ytterligare mot Pokrovsk.

Dom har kört fast.

Kanske dom måste starta en avledningsmanöver någon annanstans. Det ser mörkt ut för Ryssland och på avbytarbänken.
En snigelexpert har räknat ut att ett vanlig snigel som släpptes loss vid gränsen i Donbas 24 feb 2022 (med instruktioner att skynda västerut) kommer nå Lviv före jul i år. Samtidigt har ryska armén lyckats komma några kilometer och har dragit på sig 600000 stupade, eller 60% av en årskull ryska ynglingar.
Citera
2024-09-05, 22:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Förrresten: stämmer det att Ukraina sköt ner sitt eget inlånade F-16 plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in