Citat:
Det har avhandlats i otalt många inlägg och trådar, varför Ryssen gick in i Ukraina så det kan du och jag diskutera vidare i pm tänker jag. Hör av dig om du vill diskutera den delen.
Citat:
Om du inte anser att Europa börjat lida ekonomiskt så bör du ta dig en titt runt lite till. Hur går det för Europas "motor" rent ekonomiskt? Och givetvis går det att initialt kompensera för krigets kostnader och hur sanktionerna mot Ryssland påverkar respektive land i EU men än vi har inte sett krigets fulla ekonomiska konsekvenser än, vänta bara. Förresten, hur har vi det i Sverige, hade inte vi haft bättre användning för ev miljarder bidrag vi skänkt?Ryssland har redan krigat sönder östra Ukraina och Ryssland borde aldrig ha startat invasionen 2022.
Sen har Europas folk inte lidit alls faktiskt. Om du besöker oss i Europa så skulle du se att vi har samma välstånd som tidigare så jag förstår inte varför det ens skulle vara relevant, i synnerhet då motståndet mot Ryssland är lika intakt nu som 2022. Det är enbart Rysslands fel att Ukrainas folk har fått lida.
Sen har Europas folk inte lidit alls faktiskt. Om du besöker oss i Europa så skulle du se att vi har samma välstånd som tidigare så jag förstår inte varför det ens skulle vara relevant, i synnerhet då motståndet mot Ryssland är lika intakt nu som 2022. Det är enbart Rysslands fel att Ukrainas folk har fått lida.
Citat:
Yeah right, det är tvärtom. Den gubben har vart så löjligt vag i merparten av sina "analyser" och uppenbart fel ute i andra. Den gubben ger jag inte fem öre för.Paasikivi är ju KING!
Han har mestadels fått rätt i sina bedömningar.
Sen att du vill underkasta dig putte och hans styre säger mer om dig än något annat.
Om det börjar gå riktigt tungt för Ukraina så kommer väst släppa på restriktionerna. Vi har inte börjat hjälpa Ukraina än.
Han har mestadels fått rätt i sina bedömningar.
Sen att du vill underkasta dig putte och hans styre säger mer om dig än något annat.
Om det börjar gå riktigt tungt för Ukraina så kommer väst släppa på restriktionerna. Vi har inte börjat hjälpa Ukraina än.
Du kanske inte tycker vi börjat hjälpa Ukraina än? Du kanske skulle se till att resa ner och ställa upp som soldat (hjälpa till) istället för att orera så skevt. Förresten, om alla de män som även flytt Ukraina slår dig följe så kanske de får in lite fler soldater - för de lider otroligt av bristen på manskap
Läs nedan länkar om Pastaakivi
https://www.journalisten.se/nyheter/wolodarski-joakim-paasikivi-bojkottar-dn/
Tyvärr bakom betalvägg
https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

kunde det gå till?