Citat:
Nja det handlar inte om osäkerhet från åklagarens sida. Det handlar snarare om skickliga försvarsadvokater som kan få sin klient dömd för ett mildare brott för åklagaren har åtalat för smalt så därför så breda åtal numera. Sånt har ju hänt.Jo, den dubbla säkerheten är ju förstås viktig om det finns minsta osäkerhet.
Jag tänkte också på vad pappan normaliserat genom sin livsföring och hur han dragit in sina barn i det. Det vore konstigt om det inte påverkat, inte minst om pappan framställt hur en "riktig man" ska vara i relation till kvinnor. Det är förstås extra illa i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning.
Det är ju en gräslig emotionell misär vi sett beskrivas i tråden. Tänker på systern också, hon är myndig annars gissar jag att socialtjänsten hade agerat. Men så dags förstås.
Jag tänkte också på vad pappan normaliserat genom sin livsföring och hur han dragit in sina barn i det. Det vore konstigt om det inte påverkat, inte minst om pappan framställt hur en "riktig man" ska vara i relation till kvinnor. Det är förstås extra illa i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning.
Det är ju en gräslig emotionell misär vi sett beskrivas i tråden. Tänker på systern också, hon är myndig annars gissar jag att socialtjänsten hade agerat. Men så dags förstås.
Det här är ett fullständigt vrickat brott och självklart är Tim påverkad av sin uppväxt och hans fars syn på sex och kvinnor.
Tim är ju också extra lättpåverkad pga sin intellektuella funktionsnedsättning och söner brukar ofta ha sin far som förebild.
Förstår inte varför mamman har stannat kvar. Men hon kanske också är lågbegåvad.
Systern tycker jag verkligen synd om som har växt upp i denna emotionella mm misär.
Om hon är normalbegåvad hoppas jag att hon tar sig därifrån snabbt och kan få ett normalt liv.
Socialtjänsten tycker jag ska ta på sig en del av ansvaret för att det gick så illa för Tim.
Trots flera anmälningar gjorde dom ingenting och det här hade kanske kunnat förhindrats.