2024-09-05, 20:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jo, den dubbla säkerheten är ju förstås viktig om det finns minsta osäkerhet.

Jag tänkte också på vad pappan normaliserat genom sin livsföring och hur han dragit in sina barn i det. Det vore konstigt om det inte påverkat, inte minst om pappan framställt hur en "riktig man" ska vara i relation till kvinnor. Det är förstås extra illa i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning.
Det är ju en gräslig emotionell misär vi sett beskrivas i tråden. Tänker på systern också, hon är myndig annars gissar jag att socialtjänsten hade agerat. Men så dags förstås.
Nja det handlar inte om osäkerhet från åklagarens sida. Det handlar snarare om skickliga försvarsadvokater som kan få sin klient dömd för ett mildare brott för åklagaren har åtalat för smalt så därför så breda åtal numera. Sånt har ju hänt.

Det här är ett fullständigt vrickat brott och självklart är Tim påverkad av sin uppväxt och hans fars syn på sex och kvinnor.
Tim är ju också extra lättpåverkad pga sin intellektuella funktionsnedsättning och söner brukar ofta ha sin far som förebild.
Förstår inte varför mamman har stannat kvar. Men hon kanske också är lågbegåvad.

Systern tycker jag verkligen synd om som har växt upp i denna emotionella mm misär.
Om hon är normalbegåvad hoppas jag att hon tar sig därifrån snabbt och kan få ett normalt liv.

Socialtjänsten tycker jag ska ta på sig en del av ansvaret för att det gick så illa för Tim.
Trots flera anmälningar gjorde dom ingenting och det här hade kanske kunnat förhindrats.
Citera
2024-09-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Förstår inte varför mamman har stannat kvar. Men hon kanske också är lågbegåvad.
Ja. Jag vet en som har jobbat med mamman.
Citera
2024-09-05, 20:46
Medlem
von-Utfalls avatar
sambon helt förstörd av nyheten hon kan inte ta in beskrivningen. är det fastställt att våldtäkt ägt rum eller en hypotes pga skadorna? om vi fortfarande går efter teorin att Maja var kär i honom kan det vara nån konstig hämnd från honom att göra så mot henne för att bli lämnad i fred?
sambon vidhåller att båda två var runt 10 i mentalitet, är han en ny James Bulger-mördare?
Citera
2024-09-05, 20:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
sambon helt förstörd av nyheten hon kan inte ta in beskrivningen. är det fastställt att våldtäkt ägt rum eller en hypotes pga skadorna? om vi fortfarande går efter teorin att Maja var kär i honom kan det vara nån konstig hämnd från honom att göra så mot henne för att bli lämnad i fred?
sambon vidhåller att båda två var runt 10 i mentalitet, är han en ny James Bulger-mördare?
Orkade ni inte läsa stämningsansökan? Det är fruktansvärd läsning.
Jag kan hjälpa er lite. Varför tror ni att Tim hade klösmärken på händerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Stämningsansökan
https://easyupload.io/e2rgki
Citat:
Efter att ha läst Stämningsansökan så hoppas jag på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Fy fan så vidrigt och så mycket våld mot en så liten tjej
Maja var ju i storlek kroppsligt med en 10 åring, 143 cm och 38 kg

MORD
Tim Andersson har berövat Maja Karlsson livet genom att ha utövat kraftigt våld mot Maja Karlssons huvud, hals och kropp, varav visst våld har utövats med tillhyggen.
Våldet orsakade följande skador:
-sprickor i skallbenet samt blödningar i hjärnan
-brott på höger nyckelben
-en skarpkantad sårskada på halsens högra del (KNIV)
-sårskador på huvud, hals och ansikte samt
-blånader på huvud, hals, ansikte, armar och ben.
Gärningen, som är att betrakta som särskilt hänsynslös, innebar svårt lidande för Maja Karlsson.

GROV VÅLDTÄKT
Tim Andersson har med våld genomfört ett analt samlag och/eller annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag med Maja Karlsson som under alla förhållanden inte deltog frivilligt.

Lås in honom och släpp aldrig ut honom igen
Citat:
Nej Tim förnekar brott hela vägen. Finns inget han har erkänt i stämningsansökan.
"Förhör med den tilltalade Tim Andersson som förnekar brott."

Jag blev så chockad och tagen av det som stod i stämningsansökan så jag läste inte hela.
Tydligen var det inte nog med den grova misshandeln, han skar halsen av Maja också
Maja har kämpat emot, Tim hade rivmärken på händerna.
Den här fupen kommer att bli jobbig att läsa

18. Sakkunnigutlåtanden samt övrig redovisning från NFC (protokollbilaga Forensiska specialundersökningar s.16-52 och 66-82 samt tilläggsprotokoll s. 3-5) till utvisande av sperma- blod- samt DNA förekomst med avseende på undersökta spår och beslag.

19. Mail från NFC (tilläggsprotokoll. Kontakt NFC s.3-4 ) till utvisande av NFC:s förtydligande kring analys av i beslagtagen kniv.

24. Rapport rättsmedicinsk obduktion (förundersökningsprotokoll s.21-41) för att bevisa dödsorsak, skador till följd av våldtäkt samt skadebild i övrigt.

28. Rättsintyg samt fotografier avseende Tim Andersson (protokollbilaga Rättsmedicinska undersökningar s. 3-16) för att bevisa att Tim Andersson haft rivmärken på händerna efter händelsen.

35. Häkteslogg samt daganteckningar från häktet (förundersökningsprotokoll s. 324-328) till utvisande av vad Tim Andersson har uppgett under tiden han suttit häktad; om händelsen, om den kniv som ska ha använts vid gärningen samt om sitt innehav av skjutvapen.

36. Handskriven lapp anträffad på häktet samt PM (förundersökningsprotokoll s. 329-330) till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.

37. Handskriven lapp anträffad i samband med polisförhör (tilläggsprotokoll fotografi handskriven lapp s. 3-5) till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.

Mina tankar går till Majas anhöriga och vänner. Fruktansvärt för dom att få veta allt detta
Jag hade hoppats på en olyckshändelse och inte ett sånt här fruktansvärt troligen planerat brott.
Citera
2024-09-05, 21:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Ja. Jag vet en som har jobbat med mamman.
Menar du att mamman är lågbegåvad? Kan du beskriva lite mer så man förstår varför hon stannade kvar.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-05 kl. 21:04.
Citera
2024-09-05, 21:06
Medlem
Venators avatar
Citat:

Spontant låter det långsökt... Mer troligt är nog att han ville något hon inte ville... Han kanske var för klumpig, för säker på att hon ville? För fast i föreställning om hur det borde gå till?

I alla fall hävdar åklagaren att våldtäkt ägt rum efter vad det står i stämningsansökan och bevis verkar finnas.
Sakkunnigutlåtanden samt övrig redovisning från NFC (protokollbilaga
Forensiska specialundersökningar s.16-52 och 66-82 samt
tilläggsprotokoll s. 3-5) till utvisande av sperma- blod- samt DNAförekomst
med avseende på undersökta spår och beslag.
Rapport rättsmedicinsk obduktion (förundersökningsprotokoll s.21-41)
för att bevisa dödsorsak, skador till följd av våldtäkt samt skadebild i
övrigt.
Det verkar också finnas bevis för att det var Tims mamma som hämtade honom vid Gulf-macken strax efter gärningen, efter att han ringt henne.

Edit: Timout hann före med citaten, tack! Bar mig emot att citera allt, men bra att det står i tråden.
Citera
2024-09-05, 21:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Spontant låter det långsökt... Mer troligt är nog att han ville något hon inte ville... Han kanske var för klumpig, för säker på att hon ville? För fast i föreställning om hur det borde gå till?

I alla fall hävdar åklagaren att våldtäkt ägt rum efter vad det står i stämningsansökan och bevis verkar finnas.
övrigt.
Det verkar också finnas bevis för att det var Tims mamma som hämtade honom vid Gulf-macken strax efter gärningen, efter att han ringt henne.

Edit: Timout hann före med citaten, tack! Bar mig emot att citera allt, men bra att det står i tråden.
För fast i föreställning om hur det borde gå till?
Har Tim sett för mycket våldsporr och annan skit på nätet eller är han bara helt skev i huvudet?

Maja var med största sannolikhet inte med på detta.
Maja blev rejält misshandlad och det tog tid för blånader dyker inte upp direkt vid slagen så hon levde troligen ett bra tag.
-blånader på huvud, hals, ansikte, armar och ben enligt stämningsansökan.

Var Tims sista utväg att skära halsen av Maja för att vara säker på att hon var död?
Hon har en sårskada på halsen med skarpa kanter och då är det en knivskada.
-en skarpkantad sårskada på halsens högra del

Hur fan tänkte Tim när han gjorde detta??? Han erkänner ju inget men hoppas han gör det.

Mår jag så här dåligt av att läsa om detta... hur ska då inte familjen och vännerna må
Citera
2024-09-05, 21:40
Medlem
Citat:

Din sambo borde inte jobba med barn överhuvudtaget o inga 10åringar begår grova våldtäkter med mord som avslut. Jag skrev från första början att han lurat dit henne för att begå sexbrott och döda henne med blev avfärdad som en galning som överdriver saker då äcklet var en lugn o snäll pojke. Fy fan alltså det var klart från början vad han gjort men inte specifika detaljer men ni kastade sten på BO om hennes klädval o flörtande. Skäms skäms på er o hoppas ingen av er som skrev sån skit fortsätter jobba med unga
Citera
2024-09-05, 21:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
Har Tim sett för mycket våldsporr och annan skit på nätet eller är han bara helt skev i huvudet?

Maja blev rejält misshandlad och det tog tid för blånader dyker inte upp direkt vid slagen så hon levde troligen ett bra tag.

Var Tims sista utväg att skära halsen av Maja för att vara säker på att hon var död?
Hon har en sårskada på halsen med skarpa kanter och då är det en knivskada.
-en skarpkantad sårskada på halsens högra del

Hur fan tänkte Tim när han gjorde detta??? Han erkänner ju inget men hoppas han gör det.

Mår jag så här dåligt av att läsa om detta... hur ska då inte familjen och vännerna må

Han är väl både skev i huvudet och har sett för mycket våldsporr. Kanske hört farsan snacka om att tjejer gillar en fast hand. Fan vet vad han har fått se och höra genom åren men vi har ju fått en del indiaktioner i tråden.
Citera
2024-09-05, 21:50
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Orkade ni inte läsa stämningsansökan? Det är fruktansvärd läsning.
Jag kan hjälpa er lite. Varför tror ni att Tim hade klösmärken på händerna?

Vi läste vart enda ord. Han är mentalt 10 men har grundlurat hela sin omgivning med denna undertryckta ondska.

Citat:

övrigt.

Fruktansvärt. Men en undran är hur han kan gått därifrån så öppet efter mordet, måste vara många vittnen som sett honom gå mot Gulf. Var han inte ens nerblodad?

Citat:

Hon måste ha skrikit och folk vid MM och närheten borde ha hört det. Så långt från civilisation var dom inte. Eller höll han för hennes mun?

Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Din sambo borde inte jobba med barn överhuvudtaget o inga 10åringar begår grova våldtäkter med mord som avslut. Jag skrev från första början att han lurat dit henne för att begå sexbrott och döda henne med blev avfärdad som en galning som överdriver saker då äcklet var en lugn o snäll pojke. Fy fan alltså det var klart från början vad han gjort men inte specifika detaljer men ni kastade sten på BO om hennes klädval o flörtande. Skäms skäms på er o hoppas ingen av er som skrev sån skit fortsätter jobba med unga

Han lurade alla i sin omgivning med det mörkret. Sambon har sett honom stressad vid få tillfällen men kunde inte föreställa sig det här våldskapitalet
Citera
2024-09-05, 22:01
Medlem
Tim kan omöjligt vara en ”10 åring mentalt” och begått det här brottet.
Han har absolut någon form av störning men detta skedde inte impulsivt.

Han har medvetet lurat Maja till platsen och utövat ett otroligt kraftigt våld som förmodligen tagit en tid. Han verkar njuta av våldet och lidandet.
Han har sedan dess ljugit om brottet, vilket även det talar emot att han skulle vara mentalt som en 10 åring och att detta skulle vara någon form av misstag.

Helt sjukt!
Citera
2024-09-05, 22:01
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Man ska väl inte försvara en mördare, men upplever detta mest som en tragisk historia fylld med offer med en gärningsman med förståndshandikapp, olika bokstavskombinationer, skruvad uppväxt etc.
Hade du samma åsikt om pojken som nästan hade ihjäl flickan i Skellefteå också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in