Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Det är väldigt uppskattat att du delar med dig men tänk på dig själv i första hand så du inte utsätter dig för en obehaglig situation, antingen emotionellt genom vad du kan få läsa här eller genom risken att någon identifierar dig i verkligheten. Det är inte heller säkert att en orosanmälan från dig skulle ha gjort skillnad, så skuldbelägg dig inte för hårt.
Men givet detta, om det är något du känner dig bekväm med att svara på, så har jag några frågor...
1. Stämmer det att pappan i familjen är instabil och knepig, eventuellt med udda sexuella idéer?
2. Är det din uppfattning att Tim har haft en problematik som familjen inte kunnat eller haft ork att hantera och som inte varit känd utanför familjen?
3. Har socialen varit involverad? Det har ju funnits polisbesök enligt vittnesmål i tråden och de kan ju ha gjort en orosanmälan?
4. Har du en uppfattning om ifall Tim har våldsamma tendenser eller svårt med impulskontroll?
Och du får verkligen inte känna någon press att svara på detta! Ångrar du att du skrivit i tråden är det självklart ok.
Jag är inte direkt orolig för mitt eget välbefinnande 😊 medverkar gärna som vittnes mål kring gm levnadsförhållanden om det skulle behövas vid en rättegång.
Jag är inte heller orolig över identiten- få vet att jag stod så nära familjen och de som vet om det är nära vänner till mig.
1. Ja fadern är instabil, ej fysisk men psykiskt våld mot barnen kan ha förekommit (barnen har skickat sms till mig och varit ledsna över faderns humör), fadern har vid 1 tillfälle hotat om självmord och skickat bild på vapen till mig (säkert de dem hittat i hemmet). Fadern har ett stort intresse för sex - nästan lite gränslös och svårt för att veta vad som är rätt o fel. Tim har vid flera tillfällen blivit drabbad av faderns intresse - filmat sex videos åt honom, hängt med till porrbion eurocenter. Osv. Finns mycket oroväckande info på den fronten.
2. Tim upplevdes inte i min närvaro som en problematisk kille, han hade lite svårt i skolan, men hemma märktes det sällan något under de 4a veckor jag bodde hos dem (ja du läste rätt bodde). Det som går att anmärka är väl dock hur få vänner han hade och hur tillbaka dragna de vänner han umgicks med var, när Tim är trygg med sin omgivning så är han en impulsiv modig kille som inte säger nej !
Fadern upplevde nog inget problem,(notera att fadern är manipulativ) då dem till sättet nog är ganska lika (där av misstänker misslyckat våldtäkts försök)
Modern var nog medveten, men hade/har inte orken att bära all börda - hennes man är tillräckligt med börda anser hon nog.
3. Jag är uppmärksammad av fadern att dem haft besök av socialen vid minst 1 tillfälle.
Jag har även fått veta av fadern att en mordbrand var anlagd (notera: fadern var mkt manipulativ och jag trodde han ljög ang branden, då han ljög om mycket.)
4. Jag känner inte Tim som en våldsam person, jag har svagt minne om ett utbrott hemma, mellan syster och bror, men mkt kortvarigt.
Impulskontroll var väldigt låg, mycket energi och lite konsekvens tänk.
Mina misstankar om att ett våldtäkt försök har gått fel stärks ju mer jag tänker på det.
Hur Tim är som person och hur han växt upp(med sin pappas intresse), stressen över att bli av med oskulden, i kombination med att han evt hört att maja vart lättfotad/har erfarenhet.
Han tänker göra som pappa- gå ut till skogen, han känner till, med en fin tjej som han evt har chans att få knulla, allt är fint o romantiskt som hans pappa säger - hon tackar nej, han blir upprörd, då han haft höga förväntningar och tumult/bråk uppstår - han får black out och inser när han vaknar till att bråket har gått lite för långt - han får panik och säkert ringer pappa i detta skedet (han o pappans relation är i vått o torrt, att han skulle sätta sig på en buss evt blodig tror jag inte på)