2024-09-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Saxat från aftonbladet:
"Bland annat ska det finnas övervakningskamerabilder som visar hur Maja och 18-åringen går i riktning mot brottsplatsen och hur 18-åringen senare ensam springer förbi kameran."

Dåliga nyheter för MGM.

Det ska bli intressant att snart få veta vilken väg de tog från skolan till järnvägsbron (skriv gärna så fort någon vet).
Det känns som att det var 50/50 bland trådföljarna om det var via MM´s parkering eller via Assbergs perrong ---> det nedlagda järnvägsspåret.
Vad jag kunde förstå av stämningsansökan så var det kameran vid MM som bevisen insamlades ifrån.
Själv var jag inne på Assbergs hållplats och att de gick längs spåret för det vore rationellt att inte gå där så många människor uppehåller sig och han ljög väl om att de missade bussen och fick gå mot tåget? Men MGM är ju tack och lov inte så klyftig utan gick både till och från utanför en butik med kameraövervakning!
Citera
2024-09-05, 13:45
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomtingwong
Från stämningsansökan:
PM samt stillbilder från övervakningsfilm ICA Kvantum Skene
(förundersökningsprotokoll s.358-360) till utvisande av att Tim
Andersson och Maja Karlsson passerar ICA i riktning mot brottsplatsen,
att Tim Andersson ensam kommer springandes tillbaka samt tidpunkter
för detta.
Tusen tack

Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Vad jag kunde förstå av stämningsansökan så var det kameran vid MM som bevisen insamlades ifrån.
Själv var jag inne på Assbergs hållplats och att de gick längs spåret för det vore rationellt att inte gå där så många människor uppehåller sig och han ljög väl om att de missade bussen och fick gå mot tåget? Men MGM är ju tack och lov inte så klyftig utan gick både till och från utanför en butik med kameraövervakning!
Tack.
Jag var också mest inne på via perrongen. Mest på grund av att jag har för mig att det var dåligt med ögonvittnen från tiden 14:30-16:00..? MM´s parkering är välbesökt även under denna tid en torsdag.
Men nu har vi facit!
Citera
2024-09-05, 13:54
Medlem
Kan han få rättspsyk med särskild utskrivningsprövning? Någon som vet?
Citera
2024-09-05, 15:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
Kan han få rättspsyk med särskild utskrivningsprövning? Någon som vet?
Efter att ha läst Stämningsansökan så hoppas jag på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Fy fan så vidrigt och så mycket våld mot en så liten tjej
Maja var ju i storlek kroppsligt med en 10 åring, 143 cm och 38 kg

MORD
Tim Andersson har berövat Maja Karlsson livet genom att ha utövat kraftigt våld mot Maja Karlssons huvud, hals och kropp, varav visst våld har utövats med tillhyggen.
Våldet orsakade följande skador:
-sprickor i skallbenet samt blödningar i hjärnan
-brott på höger nyckelben
-en skarpkantad sårskada på halsens högra del (KNIV)
-sårskador på huvud, hals och ansikte samt
-blånader på huvud, hals, ansikte, armar och ben.
Gärningen, som är att betrakta som särskilt hänsynslös, innebar svårt lidande för Maja Karlsson.

GROV VÅLDTÄKT
Tim Andersson har med våld genomfört ett analt samlag och/eller annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag med Maja Karlsson som under alla förhållanden inte deltog frivilligt.

Lås in honom och släpp aldrig ut honom igen
Senast redigerad av Timeout 2024-09-05 kl. 16:11.
Citera
2024-09-05, 15:40
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Efter att ha läst Stämningsansökan så hoppas jag på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

MORD
Tim Andersson har berövat Maja Karlsson livet genom att ha utövat kraftigt våld mot Maja Karlssons huvud, hals och kropp, varav visst våld har utövats med tillhyggen.
Gärningen, som är att betrakta som särskilt hänsynslös, innebar svårt lidande för Maja Karlsson.

GROV VÅLDTÄKT
Tim Andersson har med våld genomfört ett analt samlag och/eller annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag med Maja Karlsson som under alla förhållanden inte deltog frivilligt.

Fy helvete
Citera
2024-09-05, 15:47
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Fy helvete

Tuff läsning. En vild gissning, är att om GM hamnar i fängelse, finns risken att han kommer att "halka på ett bananskal" och slå sig halvt fördärvad.
Citera
2024-09-05, 15:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tuff läsning. En vild gissning, är att om GM hamnar i fängelse, finns risken att han kommer att "halka på ett bananskal" och slå sig halvt fördärvad.
Troligen inte, men man kan ju alltid hoppas...
Han lär få sitta med andra likasinnade tyvärr.
Citera
2024-09-05, 15:56
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Troligen inte, men man kan ju alltid hoppas...
Han lär få sitta med andra likasinnade tyvärr.

Jo, det är så klart sant. Men jag tänker att exempelvis Anders Eklund ju fått ordentligt med spö i finkan? Han begick ju förvisso ett "grövre" brott (om man nu kan säga så i sammanhanget), än GM i detta fall. Men detta mord är ju något av de vidrigaste man läst om på tämligen länge.
Citera
2024-09-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jo, det är så klart sant. Men jag tänker att exempelvis Anders Eklund ju fått ordentligt med spö i finkan? Han begick ju förvisso ett "grövre" brott (om man nu kan säga så i sammanhanget), än GM i detta fall. Men detta mord är ju något av de vidrigaste man läst om på tämligen länge.

Eklund fick stryk för att hans bristande impulskontroll gör så att han pratar om sina brott på sådant sätt att det låter som han skryter. GM här kanske har bättre impulskontroll.
Citera
2024-09-05, 16:06
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskeman
Eklund fick stryk för att hans bristande impulskontroll gör så att han pratar om sina brott på sådant sätt att det låter som han skryter. GM här kanske har bättre impulskontroll.

Okej, trodde det berodde på hans vidriga brott. Vilket jäkla as, då förtjänade han att bli misshandlad än mer.
Citera
2024-09-05, 16:08
Medlem
Citat:

MORD

GROV VÅLDTÄKT

Håller med fullständigt. Det här är en livsfarlig person och kan mörda vem som helst om han släpps ut i samhället igen.
Citera
2024-09-05, 16:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Håller med fullständigt. Det här är en livsfarlig person och kan mörda vem som helst om han släpps ut i samhället igen.
Vill ju gärna läsa fupen men vete fan om jag klarar av hela för det är så groteskt

Från stämningsansökan.

Brottet bör bedömas som grovt med hänsyn till tillvägagångssättet genom att Tim Andersson i syfte att allvarligt skada eller döda Maja Karlsson fört henne till en ensligt belägen plats där hon har varit särskilt utsatt och försvarslös.
Därtill har Tim Andersson använt kraftigt våld mot Maja Karlsson som orsakades allvarlig skada vid gärningen.
Tim Andersson har genom nämnda agerande visat särskild hänsynslöshet och råhet vid gärningens utförande.
Tim Andersson begick gärningen med uppsåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Stämningsansökan
https://easyupload.io/e2rgki
Senast redigerad av Timeout 2024-09-05 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in