2024-09-05, 20:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är Elon känd för att banga en fight?

Nej, men jag tror att det kompakta motståndet kommer att nöta ner honom, om absolut inget av det han eventuellt föreslår händer sä lär han ledsna på projektet.

Ungefär som i Sverige, alla förvaltningar är ju nedlusade med sossar och miljöpartister så Tidö-laget får liksom inget gjort på grund av förhalningar.
Citera
2024-09-05, 20:39
Medlem
Ouelets avatar
I fookin´ love smart people!
Q: What specific legislation will you commit to to make child care affordable?

Trump: Well, I would do that and we're sitting down, you know, I was, somebody, we had Marco Rubio and my daughter, Ivanka… But I think when you talk about the kind of numbers that I'm talking about that because the child care is, child care couldn't, you know, there's something you have to have it in this country, you have to have it... I want to stay with child care… So we'll take care of it. Thank you

https://x.com/KamalaHQ/status/1831753100446589285
Citera
2024-09-05, 20:42
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vad säger ni om Trumps påstående om att skolor genomför könsbyten på elever?

Tror sekten att detta sker eller är det Trump som ljuger alternativt är sinnessjuk?
I Kalifornien har de infört en lag som säger att skolor/myndigheter inte behöver kontakta föräldrarna för att barnet ska genomföra könsbyte.
Citera
2024-09-05, 20:44
Medlem
knashs avatar
Nån annan som tänker på Milei´s härliga video om vad han ska göra med myndigheter när han blir president.
https://www.youtube.com/watch?v=fJFqjiB0GW0
Citera
2024-09-05, 20:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Är Elon känd för att banga en fight?
Ja, han bangade fighten med Mark Zuckerberg som Musk (ingen annan) vässade om på Twitter under några månader.
Sen är jag rätt säker på att bangade militärtjänsten också, men där är han ju i gott sällskap (på tal om trådämnet).
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-05 kl. 20:50.
Citera
2024-09-05, 20:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
I Kalifornien har de infört en lag som säger att skolor/myndigheter inte behöver kontakta föräldrarna för att barnet ska genomföra könsbyte.
Vore intressant att veta hur många barn som faktiskt genomfört könsbyte utan föräldrarnas vetskap. Jag tycker lagen är fel, men tror det mest är en "kulturkrigs"-fråga (utan praktisk betydelse för de flesta), och det gäller åt båda håll.
Citera
2024-09-05, 20:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Av dessa tre grupper är det bara "kvinnor" som jag ogillar.
Du får väl hålla dig till "män", i så fall. Testa Tel Aviv, så får du med judar i bilden också (kanske även narcissister).

On topic så är Trump faktiskt inte så anti-gay som vissa demokrater vill göra gällande. Han är i grunden rätt sexualliberal, även om han låtsas vara konservativ för att få christian vote.
Citera
2024-09-05, 21:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, han bangade fighten med Mark Zuckerberg som Musk (ingen annan) vässade om på Twitter under några månader.
Sen är jag rätt säker på att bangade militärtjänsten också, men där är han ju i gott sällskap (på tal om trådämnet).

Som jag förstod det så rann fighten med Zuckerberg ut i sanden.

Du nämner militärtjänstgöring, tänker du på Walz, eller om Harris tjänstgjorde i Indien eller Afrika?
Citera
2024-09-05, 21:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Som jag förstod det så rann fighten med Zuckerberg ut i sanden.

Du nämner militärtjänstgöring, tänker du på Walz, eller om Harris tjänstgjorde i Indien eller Afrika?
Nej, jag tänkte på trådämnet Trump och hans sydafrikanska nya parhäst Musk. På tal om att banga, som du tog upp.
Min egen militärtjänstgöring rann inte ut i sanden. Din?
Citera
2024-09-05, 21:04
Medlem
knashs avatar
Citat:
Vore intressant att veta hur många barn som faktiskt genomfört könsbyte utan föräldrarnas vetskap. Jag tycker lagen är fel, men tror det mest är en "kulturkrigs"-fråga (utan praktisk betydelse för de flesta), och det gäller åt båda håll.
Kali är klart överrepresenterade.

Praktiskt så tillåter lagen att barn blir groomade in i lbqt+ sekten helt lagligt utan föräldrarna har något att säga i saken. Det är inget kulturkrigs fråga utan ett krigsförklaring mot familjer och föräldrar.

Lbqt+ sekten föder knappt några egna barn så det måste grooma in andras barn för att fylla leden.
Citera
2024-09-05, 21:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Kali är klart överrepresenterade.

Praktiskt så tillåter lagen att barn blir groomade in i lbqt+ sekten helt lagligt utan föräldrarna har något att säga i saken. Det är inget kulturkrigs fråga utan ett krigsförklaring mot familjer och föräldrar.

Lbqt+ sekten föder knappt några egna barn så det måste grooma in andras barn för att fylla leden.
Många ord, men få siffror. Hur många, var frågan.
Citera
2024-09-05, 21:11
Medlem
knashs avatar
Citat:
Många ord, men få siffror. Hur många, var frågan.
För många, googla själv.

Men din och andras attityd att förmilda och spela ner effekterna (även fast du inte verkar vara så påläst) är exakt det som möjliggjort att det fått gå så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in