Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Det kan finnas i erkännandet dessutom...

Nej Tim förnekar brott hela vägen. Finns inget han har erkänt i stämningsansökan.
"Förhör med den tilltalade Tim Andersson som förnekar brott."
Jag blev så chockad och tagen av det som stod i stämningsansökan så jag läste inte hela.
Tydligen var det inte nog med den grova misshandeln, han skar halsen av Maja också
Maja har kämpat emot, Tim hade rivmärken på händerna.
Den här fupen kommer att bli jobbig att läsa
18. Sakkunnigutlåtanden samt övrig redovisning från NFC (protokollbilaga Forensiska specialundersökningar s.16-52 och 66-82 samt tilläggsprotokoll s. 3-5)
till utvisande av sperma- blod- samt DNA förekomst med avseende på undersökta spår och beslag.
19. Mail från NFC (tilläggsprotokoll. Kontakt NFC s.3-4 ) till utvisande av NFC:s
förtydligande kring analys av i beslagtagen kniv.
24. Rapport rättsmedicinsk obduktion (förundersökningsprotokoll s.21-41) f
ör att bevisa dödsorsak, skador till följd av våldtäkt samt skadebild i övrigt.
28. Rättsintyg samt fotografier avseende Tim Andersson (protokollbilaga Rättsmedicinska undersökningar s. 3-16) för att bevisa att
Tim Andersson haft rivmärken på händerna efter händelsen.
35. Häkteslogg samt daganteckningar från häktet (förundersökningsprotokoll s. 324-328) till utvisande av vad Tim Andersson har uppgett under tiden han suttit häktad; om händelsen,
om den kniv som ska ha använts vid gärningen samt om sitt innehav av skjutvapen.
36. Handskriven lapp anträffad på häktet samt PM (förundersökningsprotokoll s. 329-330)
till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.
37. Handskriven lapp anträffad i samband med polisförhör (tilläggsprotokoll fotografi handskriven lapp s. 3-5)
till utvisande av Tim Anderssons våldskapital/våldstankar.
Mina tankar går till Majas anhöriga och vänner. Fruktansvärt för dom att få veta allt detta
Jag hade hoppats på en olyckshändelse och inte ett sånt här fruktansvärt troligen planerat brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Matamata