2024-09-05, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Jag ser ingen anledning till att ta bort mig från Ratsit, Mr Koll, m.fl. Tycker bara det är bra att mitt telefonnummer finns där om någon vill kontakta mig.

Förr i tiden fanns dessa uppgifter i telefonkatalogen som alla hade tillgång till. Nu finns de på nätet. Ingen större skillnad, eller har jag fel?
Och hur många kontaktar dig tack vare dessa sidor?
Ingen använder dessa sidor längre för att söka efter någons nr.
Om ditt nr är så viktigt så frågar man på Facebook, eller så tar man kontakt där.

Annars används dessa sidor bara av telefonförsäljare och bedragare. Dessa företag använder information om dig för att sälja vidare till andra företag.
2024-09-05, 13:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Märkligt. Jag kommer fortfarande upp på googles sökfunktion, trots att MrKoll och birthday tog bort mig för flera dagar sedan. (jag har kontaktat google med anledning av detta.)
Misstänker att Google kan ha viss fördröjning innan de indexerar igen.
2024-09-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Lexbase är inte alls villiga att ta bort någon från deras register. Fick detta som svar!

Jag fick precis nyss likadant svar.
2024-09-05, 14:48
Medlem
Citat:
Lexbase är inte alls villiga att ta bort någon från deras register. Fick detta som svar!

Även jag fick samma svar från de idag. Märkligt med tanke på den rättsprocess de är inne i.
2024-09-05, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Märkligt. Jag kommer fortfarande upp på googles sökfunktion, trots att MrKoll och birthday tog bort mig för flera dagar sedan. (jag har kontaktat google med anledning av detta.)
har du rensat dina egna cookisar?
2024-09-05, 15:16
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Vad är det jag som laglydig medborgare har för fördel av att INTE synas på Ratsit, Mr koll m.fl sidor?

Vilket intresse skulle de kriminella ha av att söka upp just mig?

Visst, jag kan tycka dessa sidor lägger upp viss info om mig som inte är relevant, men samtidigt har de en fördel då jag relativt lätt kan se om någon är dömd för ex.vis ett brott. Det är ju positivt om man ex.vis bor granne med en dömd kriminell.

Och jag får en känsla av att det är dessa som tycker dessa sidor ska försvinna..?

Oj, du måste vara tappad som barn om du inte förstår.
Börja läsa hela tråden innan du kommenterar orsaker på varför dessa sidor ska bort.

Om du inte bryr dig för du har inget att dölja så kan du ju börja med att skriva ut ditt fullständiga namn och ort så kommer folk lägga upp hela ditt liv i den här tråden inklusive ditt fullständiga personnummer.

Har du otur så åker du på en jävla massa prenumerationer och annan skit som kan djävlas med dig.

Min dotter blev utnyttjad på matleverans från mathem då hon bodde i Sthlms innerstad, hon hade inte beställt någonting och personen hade mött upp leveransen i porten, alla uppgifter fanns ju på nätet om henne. Hon var tvungen att spärra sig själv, nu kan hon inte ens själv ta något på kredit eller handla på nätet utan förskottsbetalning.

Är du man eller mus, törs du lägga fram lite info om dig?
2024-09-05, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sockertuppen
Jag fick precis nyss likadant svar.

De skiter i kunderna, som är ofrivilliga. Mycket som fungerar så i myndighets-Sverige. Bara för att något är lagligt så kör de över folk. Det är det som gör att man ärligt kan slopa samhällskontraktet.
2024-09-05, 15:42
Medlem
Citat:

Jag fick detta som svar,

"Hej,

Handlingen kommer att gallras i enlighet med våra gallringsregler den 31 oktober 2024.

Med vänliga hälsningar
Lexbase Support"
2024-09-05, 15:44
Medlem
Intressant att man behövde ha bank-ID för att ta bort sig.
2024-09-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Intressant att man behövde ha bank-ID för att ta bort sig.
De borde stämmas för det i ett parallellt rättsmål.
Så skitnödiga de är nu borde de ha all anledning att underlätta för hjonen att radera sina uppgifter.
Det är liksom väldigt, väldigt många människor som har reagerat på att dessa har "rätt" att informera mördare, våldtäktsmän och precis varenda jävel om dina personliga förehavanden.
Detta är ju brott mot person.
Det är tiotusentals grova brott vi talar om.
Det finns inte en möjlighet att de skulle klara de skadeståndsanspråken när de står inför skranket.
Detta är helt underbart att följa.
Det var ju en av dessa, som är medskyldig till ofantliga mängder brott, som själv var en riktig rövare. Skulle gärna läsa mer om detta? Vad och vem osv?
Ha ha ha,
Som den där som förlorade sin ratsit-bebis. Femårsplanen blev klar tidigare sa han...
Stor humor:
"Sen lämna råttorna skeppet för att söka sig mot land".
Sen är det extra underhållande detta med elefanten i rummet osv...
2024-09-05, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boliz
Jag fick detta som svar,

"Hej,

Handlingen kommer att gallras i enlighet med våra gallringsregler den 31 oktober 2024.

Med vänliga hälsningar
Lexbase Support"
Men vad skrev du för att dom skulle ta bort dig?
Skumt att dom ger olika svar.
2024-09-05, 16:30
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
De borde stämmas för det i ett parallellt rättsmål.
Så skitnödiga de är nu borde de ha all anledning att underlätta för hjonen att radera sina uppgifter.
Det är liksom väldigt, väldigt många människor som har reagerat på att dessa har "rätt" att informera mördare, våldtäktsmän och precis varenda jävel om dina personliga förehavanden.
Detta är ju brott mot person.
Det är tiotusentals grova brott vi talar om.
Det finns inte en möjlighet att de skulle klara de skadeståndsanspråken när de står inför skranket.
Detta är helt underbart att följa.
Det var ju en av dessa, som är medskyldig till ofantliga mängder brott, som själv var en riktig rövare. Skulle gärna läsa mer om detta? Vad och vem osv?
Ha ha ha,
Som den där som förlorade sin ratsit-bebis. Femårsplanen blev klar tidigare sa han...
Stor humor:
"Sen lämna råttorna skeppet för att söka sig mot land".
Sen är det extra underhållande detta med elefanten i rummet osv...

Rätt tid för konkurs nu för dom innan EU-domstolen ger dom en rejäl skrapa, låt konkursen ta smällen innan. Visa godhet genom att låta folket ta bort sin sida 😀.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in