2024-09-05, 11:45
Medlem
Mkt bra post, mer sånt hör . Detta hjälpte mig.. Jag har varit dömd tidigare of course , sotat för mitt brott. problemen är nu bara flera år senare så får jag fortfarande betala för det tack vare dessa hemsidor.

Sverige lär sig så sent. Tror det svenska folket är autistiska (citerar arga blatten talar) vi såg när coronan kom o vägrade tro på det stängde ner försent . samma sak med dessa hemsidor ingen ville ha sina uppgifter överallt och det ledde till sprängningar skjutningar på många fastigheter runtom i landet.
svensken passivitet kommer ta kål på dem själva .

Älskar sverige . Men hur vi sköter saker funkar inte i alltid med och vara passiva
2024-09-05, 12:26
Medlem
skvallertackas avatar
Uppdatering. Även Birthday har tagit bort mig, en halvtimme efter att jag skickade en påminnelse till dem. Det funkar verkligen! Bara upplysning.se kvar
2024-09-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Uppdatering. Även Birthday har tagit bort mig, en halvtimme efter att jag skickade en påminnelse till dem. Det funkar verkligen! Bara upplysning.se kvar

Ett smärre tillägg till mina kriminella medmänniskor: lexbase och krimfup är inte lika medgörliga, utan svarar, via mejl, med outhärdligt skriven, förvillande och i sak felaktig juridikprosa. Hur tar man/vi det härifrån?
2024-09-05, 12:36
Medlem
PyroPelles avatar
Fan vad nice, tack! Har ingenting att dölja men stör mig på att det finns uppgifter såsom storlek på min lägenhet, bilen jag kör och ålder/ras på hunden. Allt sådant samlat på ett ställe är jag inget fan av, föredrar integritet.
2024-09-05, 12:37
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedyourhead67
Ett smärre tillägg till mina kriminella medmänniskor: lexbase och krimfup är inte lika medgörliga, utan svarar, via mejl, med outhärdligt skriven, förvillande och i sak felaktig juridikprosa. Hur tar man/vi det härifrån?

Du väntar 1 månad, sen skickar in klagomål till IMY.
2024-09-05, 12:37
Medlem
butangass avatar
Citat:

Undrar vad tanten som stämde & förlikade med MrKoll använde för argumentation, kan vi ta del av den och använda?
2024-09-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
En liten minoritet kommer ta bort sig samt den person man vill ha reda på brukar man veta födelseår och namn och sen är saken klar via folkbokföringsregistret. vem som står skriven i en tom lägenhet i grannskapet får man reda på via folkbokföringen också. De finns även andra personsöktjänster förutom ratsit som få känner till och nya kommer komma. Den som har rent mjöl i påsen skiter väl i om man finns på ratsit, hitta el merinfo? Ja tycker om att de syns att man existera för andra och får ångest över tanken va anonym överallt och inte finnas på sociala medier helle, känns väldigt 1960-tal. Anonym kan jag vara som död om några decennier.

Det finns absolut ingen anledning till att Mohamed i Malmö ska ha tillgång till mitt fulla personnummer inkl. fyra sista siffrorna ett klick bort.

Jaha, vilka personsöktjänster finns det mer då som få känner till? En kan du väl nämna?
2024-09-05, 13:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Men kommer ditt namn fortfarande upp som träff när folk/du googlar ditt namn?
2024-09-05, 13:16
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men kommer ditt namn fortfarande upp som träff när folk/du googlar ditt namn?

Ja men jag har ett rätt ovanligt efternamn, vi är bara tre stycken med mitt namn i Sverige så om jag googlar mitt namn så dyker bara deras sökresultat upp. Mina är borta.
2024-09-05, 13:19
Avslutad
Citat:

Det kan krävas långtgående stridsåtgärder, användaren GDPRWarrior håller på att stämma företaget bakom Lexbase
(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR
2024-09-05, 13:27
Bannlyst
Lexbase är inte alls villiga att ta bort någon från deras register. Fick detta som svar!

2024-09-05, 13:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ja men jag har ett rätt ovanligt efternamn, vi är bara tre stycken med mitt namn i Sverige så om jag googlar mitt namn så dyker bara deras sökresultat upp. Mina är borta.

Märkligt. Jag kommer fortfarande upp på googles sökfunktion, trots att MrKoll och birthday tog bort mig för flera dagar sedan. (jag har kontaktat google med anledning av detta.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in