2024-09-05, 10:03
Avstängd
Två män med mindervärdeskomplex som inte kunde komma överens. Vem kunde inte se det komma.
Citera
2024-09-05, 10:03
Medlem
MattiasDahls avatar
Detta klipp har kanske tidigare varit uppe i tråden:

https://youtu.be/G1_QfGpWe-E?si=NU5BRmWgNF1PD4n8
Citera
2024-09-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
USA har inte befogenhet till detta. Efterblivet påstående.

Sverige är numera i princip en amerikansk delstad. De har mer befogenheter över Sverige än något annat land i världen.
Citera
2024-09-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Klart att det har uppstått en schism mellan de båda. Det har ryktats länge om problem inom UD under Billström. Billström har väl fått kritik från Kristersson vilket han tydligen inte tål.

Lika bra att han försvinner om han är så känslig för kritik.
Hur vet du att Billströms avgång beror på att han inte tål kritik? Har du inside info på det eller är det bara en pinsam killgissning?
Citera
2024-09-05, 10:10
Medlem
ManicToos avatar
Kron i expressen är på rätt spår.
https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/tobias-billstroms-avgang--reser-manga-fragetecken/

Billström klarade 6 år i världens sämsta värsta jobb, som migrationsminister, utan att sluta. Nu slutar han mitt i säsongen utan tydlig förklaring. Det är skumt och något döljs här.

Mitt förslag är att han inte orkar med sin egen ledare Kristersson längre. Jag hatar Kristersson och det är uppenbart att många andra politiska ledare inte tycker om honom och hans person. Han är ingen ledare och på sikt måste han bytas ut. Jimmie vore ett bättre val som statsminister.

Kron föreslår bl.a Carl Bild 75 år som utrikesminister. Då får man kvalitet och kompetens. Men man får också en person liknande Kristersson som man bara inte kan tycka om pga hans personlighet. men i övrigt känns det tunt och antagligen får någon annan M-minister posten.
Senast redigerad av ManicToo 2024-09-05 kl. 10:13.
Citera
2024-09-05, 10:12
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Två män med mindervärdeskomplex som inte kunde komma överens. Vem kunde inte se det komma.
Det stämmer inte. Jag får påminna om hur Billström mitt i värsta "rasist"-åren 2012-2014 faktiskt föreslog att vi utvärderar om vi ska ha fler invandrare. Att göra det då var exceptionellt modigt och han fick mycket stryk i media men stannade ändå kvar på posten. Cred till honom.
Citera
2024-09-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2J
Sverige är numera i princip en amerikansk delstad. De har mer befogenheter över Sverige än något annat land i världen.
På riktigt? Om vi bortser från skitsnacket att USA bestämmer över Sverige och har befogenheter här, vilket är så mycket skitsnack som inte går att bevisa att det är värt att nämnas flera gånger.

Om vi bortser från det. Menar du allvarligt att det inte finns något annat land de bestämmer mer över? Alla små karibiska önationer? Stilla havsnationer? Afrika? Mikronationer? Sydamerika? Kanada? Irak?

Det är ju mer fullt av skit än när vänstern och högern säger att de inte tolererar judar.
Citera
2024-09-05, 10:14
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Tillåt mig skratta. USA har inte ens kontroll på sitt eget landområde, eller ens på sin president eller kandidater. Ett land mer på dekis är svårt att hitta.

De har dock en bra utrikesminister Blinken och kan Sverige skaffa något motsvarande är det bra jobbat.
Citera
2024-09-05, 10:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 176-761
På riktigt? Om vi bortser från skitsnacket att USA bestämmer över Sverige och har befogenheter här, vilket är så mycket skitsnack som inte går att bevisa att det är värt att nämnas flera gånger.

Om vi bortser från det. Menar du allvarligt att det inte finns något annat land de bestämmer mer över? Alla små karibiska önationer? Stilla havsnationer? Afrika? Mikronationer? Sydamerika? Kanada? Irak?

Det är ju mer fullt av skit än när vänstern och högern säger att de inte tolererar judar.
Ja på riktigt. Det räcker att man är något samhällsintresserad för att se vilken lydstat Sverige har blivit. Har vi någon egen åsikt kvar i den internationella politiken? Svaret är helt enkelt nej.
Högdjuren får sina manus skickade i förtid och vet vad som ska sägas och göras. Det var andra bullar under Palme och hans föregångare.
Citera
2024-09-05, 10:23
Medlem
Citat:

Nej så är det självklart inte. Men länka gärna till källa där det framgår att Sverige är en amerikansk delstad (!?). Men troligast är att du fantiserat ihop allt i din efterblivna hjärna.
Citera
2024-09-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja, den här tråden är ett av de tydligaste exemplen på hur flashback infiltrerats av en illasinnad främmande makt som vill skada Sverige och flashback. Det är ju inte svenska folkets åsikter om Tobias Billström som framförs i tråden. I stället är tråden fylld av illaluktande kloakråttor som organiserat baktalar vår fd utrikesminister.

Naaaee hhh tycker inte det håller ..Demokratin fungerar ju bäst med Sanningsenliga uppgifter så snabbt som Möjligt Offentlighetsprincip mm mm Fri press ..
Han " Avstod" TV licensen
Han var inte med i Mainstream " Öppna Hjärtan " upplägget Partipiskan ven ..Inte hörts ngt
klargörande Ännu mindre Pudlat -- Jag tror det kommer igen om dom kan Dumpa SD
Han Företräder Sverige och Medborgarna ... Men så skall den jä.n inte hederligt berätta

Folket är hans Chef i Styrelseskicket men Semi Fascisten tänker inte berätta
Som vore det ngn Kokain Baron " Inga Kommentarer " Vill köra eget ..

Det finns ju de som tror att Politiker Säljer av landet till Främmande makt .Den misstanken slipper man om man slutar Trixa .. Berättar .. Kan ju gå käpprätt åt h..e annars.

Vägrar dom berätta så blir det gissningar Och hemska Konspirationsteorier .
" Israel " vänner utan insyn .Finns det slitningar i partiet så är det inget konstigt
Uffe " jag sparkade den J..n Han delar inte värdegrunden "
Eller Tobbe
" Jag fick ett släpp säkringen brann tål inte se den j..,n "

Men i stället kan det finnas ngt vi inte vet . Inte får reda på ...Fina Upplägg Som äventyrar rikets Säkerhet vi inte får reda på.

Amerikansk Trupp hit bla
Ingen tror riktigt på det lilla som sägs " Göra Annat " det brukar vara man fått sparken
Då säger man det helt enkelt " Jag fick Sparken "
Varpå reportern Frågar Regeringschefen " Ordet är Fritt " vad är planen samt Varför ?
Citera
2024-09-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Ja på riktigt. Det räcker att man är något samhällsintresserad för att se vilken lydstat Sverige har blivit. Har vi någon egen åsikt kvar i den internationella politiken? Svaret är helt enkelt nej.
Högdjuren får sina manus skickade i förtid och vet vad som ska sägas och göras. Det var andra bullar under Palme och hans föregångare.

Hur tänker du nu? Mig veterligen är Sverige en suverän stat. Är du av avvikande åsikt så styrk detta istället för att sprida dynga i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in