2024-09-02, 16:52
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Förlåt min otydlighet.. jag skrev om Ozempic.. Ozempic blir billigare i början eftersom man får 1 mg penna.. man får instruktioner om hur man ska räkna klick.. därmed räcker dom första pennorna längre.
Aha, på så vis. Då hajjar jag
Citera
2024-09-03, 13:16
Medlem
autostoperkas avatar
Lite uppdatering från mig, dags för spruta nr 16, så efter 15v är det -8,1kg, eller 8,72% av medelvärde.
Midja -7cm!

Jag haft ett platå senaste 2 veckor, inte hänt mkt trötts höjning till 0,75 (Ozempic)
Hoppas jag är på vägen ur platån. är det nån annan som haft så långa platåer??

Här är min viktresa:

https://i.postimg.cc/hvW2fZn4/ozem-15v.jpg

Röd prick, början av medicinering
Lila linje: daglig vikt
Rosa punkter: 7-dagars glidande medelvärde
Senast redigerad av autostoperka 2024-09-03 kl. 13:20.
Citera
2024-09-03, 15:35
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Lite uppdatering från mig, dags för spruta nr 16, så efter 15v är det -8,1kg, eller 8,72% av medelvärde.
Midja -7cm!

Jag haft ett platå senaste 2 veckor, inte hänt mkt trötts höjning till 0,75 (Ozempic)
Hoppas jag är på vägen ur platån. är det nån annan som haft så långa platåer??

Här är min viktresa:

https://i.postimg.cc/hvW2fZn4/ozem-15v.jpg

Röd prick, början av medicinering
Lila linje: daglig vikt
Rosa punkter: 7-dagars glidande medelvärde

Jag skulle nog säga att hela juli va en platå för mig… sedan början av augusti går det nedåt men väldigt långsamt.
Höjde till 1 mg den 3/7
Citera
2024-09-03, 15:50
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag skulle nog säga att hela juli va en platå för mig… sedan början av augusti går det nedåt men väldigt långsamt.
Höjde till 1 mg den 3/7
Men du har ändå tappat 12,6%, eller?
Citera
2024-09-03, 20:22
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Men du har ändå tappat 12,6%, eller?

Aa 12,6%
Så här har det sett ut månad för månad

Maj: -5,8 kg
Juni: -1,4 kg
Juli: -0,7 kg
Augusti: -1,8 kg
Citera
2024-09-03, 22:31
Medlem
Dags för en liten uppdatering från mig med.
Har de senaste tre veckorna tagit 1mg men har hamnat på en av de berömda platåerna och stått i stort sett still dessa veckor. Inte förrän senaste veckan har jag märkt lite mer viktnedgång. Känner ingen direkt hunger men försöker fortfarande hålla normala tider för att äta dock blir det istället små portioner.

Jag har räknat ut att jag i genomsnitt på 12 veckor har gått ned 0,75kg i veckan vilket ändå borde räknas som en rätt sund nedgång. Däremot rasade jag snabbare i vikt i början. Men börjar själv märka av en del positiva förändringar. Dubbelhakan har försvunnit, inflammationen i min högra häl som jag dragits med i över ett år har också den försvunnit, jag orkar med ett högre tempo när jag är ute och går och sist men inte minst, jag ser till och med själv att jag minskat i storlek. Jag ska nu börja med simningen igen och hoppas att det triggar att jag kan komma ner ytterligare 10 kg.

Start 240613

Man 46 år
Längd 178cm
Startvikt 104kg Nuvarande 95,1kg -8,9kg
Midja 116cm Nuvarande 105cm -11cm
BMI 32,8 Nuvarande 30 -2,8
Citera
2024-09-04, 22:06
Medlem
Jag har tagit min första dos ikväll av ozempic, 0,25. Ojj vad nervös jag var när jag väl satt där med pennan och skulle trycka in nålen i låret. Men jag gjorde det! Och det var inte alls farligt. Nu ska de bli spännande med min viktresa framöver.
Citera
2024-09-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelargonblad2022
Jag har tagit min första dos ikväll av ozempic, 0,25. Ojj vad nervös jag var när jag väl satt där med pennan och skulle trycka in nålen i låret. Men jag gjorde det! Och det var inte alls farligt. Nu ska de bli spännande med min viktresa framöver.

Och jag tog min andra spruta igår, 0,25 mg. Ner 3 kg första veckan, men det är förstås mycket vätska.
Lycka till!
Citera
2024-09-04, 23:52
Medlem
Hur ser det ut med de olika nätdoktorerna och deras "utbud"? Har sett DrVikt, Yazen, och Doktor24 nämnas i tråden innan och undrar hur det ser ut; vilka använder ni er av och är ni nöjda? Vad har ni för kostnader och vilken medicin har ni fått utskriven (ozempic/wegovy)? Finns det någon som använder sig av en nätdoktor som inte kommit på tal än?

Är i valet och kvalet att höra av mig till någon nu och se om man kan ge viktminskning med lite extra medicinsk hjälp en chans. Har nästan gett upp om att någonsin gå ner till en normalvikt då jag utöver PCOS (där jag även kryssar i alla checkrutor för insulinresistens) har annan kronisk sjukdom som gör det svårt med ansträngande träning och aktivitet (även lugna promenader går bort vissa dagar på grund utav det), och vågen står stilla oavsett vad jag gör och trots ändrade och förbättrade matvanor. Samma envisa kilo upp och ner i månad ut och månad in ...
Citera
2024-09-05, 07:47
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FenderEdda
Har de senaste tre veckorna tagit 1mg men har hamnat på en av de berömda platåerna och stått i stort sett still dessa veckor. Inte förrän senaste veckan har jag märkt lite mer viktnedgång. Känner ingen direkt hunger men försöker fortfarande hålla normala tider för att äta dock blir det istället små portioner.

Jag har räknat ut att jag i genomsnitt på 12 veckor har gått ned 0,75kg i veckan vilket ändå borde räknas som en rätt sund nedgång. Däremot rasade jag snabbare i vikt i början. Men börjar själv märka av en del positiva förändringar. Dubbelhakan har försvunnit, inflammationen i min högra häl som jag dragits med i över ett år har också den försvunnit, jag orkar med ett högre tempo när jag är ute och går och sist men inte minst, jag ser till och med själv att jag minskat i storlek. Jag ska nu börja med simningen igen och hoppas att det triggar att jag kan komma ner ytterligare 10 kg.

Start 240613

Man 46 år
Längd 178cm

Visst är det kul när man både känner o ser förändring på kroppen 😃

Citat:
Ursprungligen postat av Pelargonblad2022

Ja första sprutan va lite nervig 😅
Kul att följa fler i tråden oxå.

Citat:
Ursprungligen postat av Snugglebug
Och jag tog min andra spruta igår, 0,25 mg. Ner 3 kg första veckan, men det är förstås mycket vätska.
Lycka till!

Bra start 😃💪🏻
Citera
2024-09-05, 08:05
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushpop
Hur ser det ut med de olika nätdoktorerna och deras "utbud"? Har sett DrVikt, Yazen, och Doktor24 nämnas i tråden innan och undrar hur det ser ut; vilka använder ni er av och är ni nöjda? Vad har ni för kostnader och vilken medicin har ni fått utskriven (ozempic/wegovy)? Finns det någon som använder sig av en nätdoktor som inte kommit på tal än?

Är i valet och kvalet att höra av mig till någon nu och se om man kan ge viktminskning med lite extra medicinsk hjälp en chans. Har nästan gett upp om att någonsin gå ner till en normalvikt då jag utöver PCOS (där jag även kryssar i alla checkrutor för insulinresistens) har annan kronisk sjukdom som gör det svårt med ansträngande träning och aktivitet (även lugna promenader går bort vissa dagar på grund utav det), och vågen står stilla oavsett vad jag gör och trots ändrade och förbättrade matvanor. Samma envisa kilo upp och ner i månad ut och månad in ...

Jag använder mig av DrV.. vilket kostar 495kr/månad… har fått Ozempic 1 mg sprutor utskrivet från början (ca 1050kr/penna)
Jag har inget negativt att säga om varken DrV el Ozempic.
Min matkostnad har nästan halverats.
Smärtproblematiken jag dras med har har blivit lite bättre.
Jag sover bättre.
Jag var redan en glad o positiv människa men mår ännu bättre nu.
Blodtrycket o pulsen är betydligt bättre.
Blodfetterna är ”normala” igen.
Allt som allt så är allt bättre… sååå värt pengarna 😃
Citera
2024-09-05, 08:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FenderEdda

Start 240613

Man 46 år
Längd 178cm

Nu vill inte jag vara negativ men på 12v så hade du kunnat göra samma sak med hjälp av viktväktarna skulle jag säga. Kanske hade det krävts lite mer av dig med rörelse och tillagning av nya recept men du hade utan större problem löst det för en tiondel av kostnaden som du dessutom kunde ta som friskvård så plötsligt är det mer eller mindre gratis för dig.
Jag själv körde vv och gick utan större ansträngning ner från 97 -> 73kg för några år sen. Viktnedgången tog drygt 20v har jag för mig så låg på drygt ett kilo minus i veckan. Som du säger, mycket mer i början då det kunde försvinna både två eller tre kilo på en vecka. Tyvärr har jag också gått upp en del igen så ligger nu runt 85kg men din spruta är inte heller något som varar om du inte ändrar ditt liv.

Att tilläggas så har vv otroligt många recept på goda och enkla rätter som även den som hatar att laga mat klarar av att göra på ca 10-20 minuter. Inga konstiga långkok och annat.
När jag körde vv så var jag heller inte superstrikt utan stod det lättprodukter i receptet så använde jag ändå riktiga produkter. Jag år helt enkelt bara nyttigare och mindre portioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in