Citat:
Ursprungligen postat av
Pushpop
Hur ser det ut med de olika nätdoktorerna och deras "utbud"? Har sett DrVikt, Yazen, och Doktor24 nämnas i tråden innan och undrar hur det ser ut; vilka använder ni er av och är ni nöjda? Vad har ni för kostnader och vilken medicin har ni fått utskriven (ozempic/wegovy)? Finns det någon som använder sig av en nätdoktor som inte kommit på tal än?
Är i valet och kvalet att höra av mig till någon nu och se om man kan ge viktminskning med lite extra medicinsk hjälp en chans. Har nästan gett upp om att någonsin gå ner till en normalvikt då jag utöver PCOS (där jag även kryssar i alla checkrutor för insulinresistens) har annan kronisk sjukdom som gör det svårt med ansträngande träning och aktivitet (även lugna promenader går bort vissa dagar på grund utav det), och vågen står stilla oavsett vad jag gör och trots ändrade och förbättrade matvanor. Samma envisa kilo upp och ner i månad ut och månad in ...

Jag använder mig av DrV.. vilket kostar 495kr/månad… har fått Ozempic 1 mg sprutor utskrivet från början (ca 1050kr/penna)
Jag har inget negativt att säga om varken DrV el Ozempic.
Min matkostnad har nästan halverats.
Smärtproblematiken jag dras med har har blivit lite bättre.
Jag sover bättre.
Jag var redan en glad o positiv människa men mår ännu bättre nu.
Blodtrycket o pulsen är betydligt bättre.
Blodfetterna är ”normala” igen.
Allt som allt så är allt bättre… sååå värt pengarna 😃