2024-09-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
De borde ha häktat honom innan domen offentliggjordes. SD kunde ha mördat hela sin familj t.ex...barnen var faktiskt helt oskyldiga....gigantiskt misstag.
Det går inte att häkta innan domen expedieras vilket var kl 11.00 det är först då som SD anses skyldig. Ingen vet, förutom rätten, om det blir en friande eller fällande dom
Citera
2024-09-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
"Övervakningsfilm" vet jag inte men en massa kort från en fest hemma hos sitt ex för något kalas med hela familjen (har för mig att hon hade med sig en tårta dit).
Det fanns många kort från den tillställningen där LW bla kramade om sina barn (fastnade på något kort där hon fixade disken innan hon gick hem, förstorat sågs även ringarna LW hade på sig).
Kanske var den "stora" festen dagen innan sonens födelsedag.
Dagen när lille killen fyllde år gick exet och de två andra barnen dit tidig morgon (och LW var borta).

Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Vad menar du med officiellt håll?
När en person hittas död och man inte misstänker brott blir det en sk dödsfallsutredning, den är inte allmän handling. Jag har fått informationen från säker källa, hur vill jag som du säkert förstår inte röja.

Kattan: Det måste du väl fatta själv att folk inte kan skriva hur de vet saker utan att att outa sig.
Du balanserar på regelbrott när du håller på sådär. (Inte första gången du vill ha ”bevis”).

Du får helt enkelt välja att tro eller inte tro på en persons uppgifter.Du kan liksom inte kräva att de ska skriva ”jag arbetade som obduktionsassistent” eller liknande. Bara för att göra just dig nöjd.

Och du har tillräckligt bakom pannbenet för att kunna inse att det förutom de närstående finns ett flertal yrkesgrupper som har insyn och jobbar under sekretess (men som ofta läcker till kollegor och familj)
Förutom polis så tekniker, transportörer, personal på rättsmedicinska, ambulanspersonal (eller frivilligbrandkår som ofta åker på ambulansens akutlarm i glesbygd) om de kallades till platsen, möjligen även åklagare (innan det stod klart att det var självförvållat) och möjligen begravningentreprenören.
Senast redigerad av Firesnake 2024-09-02 kl. 07:34.
Citera
2024-09-02, 14:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
"Övervakningsfilm" vet jag inte men en massa kort från en fest hemma hos sitt ex för något kalas med hela familjen (har för mig att hon hade med sig en tårta dit).
Det fanns många kort från den tillställningen där LW bla kramade om sina barn (fastnade på något kort där hon fixade disken innan hon gick hem, förstorat sågs även ringarna LW hade på sig).
Dagen när lille killen fyllde år gick exet och de två andra barnen dit tidig morgon (och LW var borta).

Hon tjatade ju sönder honom om att träffas innan han skulle åka till USA med sin fru. Så kanske hon lyckades och hans DNA hamnade på hennes ring. Det bevisar ändå inte att han mördade henne.
Citera
2024-09-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Poliser och brandmän.
ja då kan det inte ha varit en svårt val vem som såg mest misstänkt ut .
Gud så dumt
Citera
2024-09-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon tjatade ju sönder honom om att träffas innan han skulle åka till USA med sin fru. Så kanske hon lyckades och hans DNA hamnade på hennes ring. Det bevisar ändå inte att han mördade henne.

Jag tror det finns saker i detta som inte kommit fram riktigt, några vet mera än dom säger
Citera
2024-09-02, 18:45
Medlem
Citat:

Det är möjligt att det endast var fotografier, men har för mig att det fastnade på någon film också. Mobilkamera kanske. Det var ju hur som helst bevis som åklagaren la fram inför hovrätten, så det finns inte med i FUP.
Citera
2024-09-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
De borde ha häktat honom innan domen offentliggjordes. SD kunde ha mördat hela sin familj t.ex...barnen var faktiskt helt oskyldiga....gigantiskt misstag.

Det borde de inte alls gjort pga det inte finns lagstöd att häkta en människa som är att betrakta som oskyldig.
Dessutom skulle han kunnat vara vart som helst. Han hade all rätt att befinna sig vid en pool på Bahamas när domen kom.
Det där är bara en massa trams från läktarexperter som "vet" hur polisen borde ha gjort och inte.
Ni vet inte ett skit.
Citera
2024-09-05, 02:17
Medlem
NuBfs avatar
Hade ju hört om detta fall men inte satt mig in i detaljerna. Är oerhört nyfiken på hovrättsdomen och hur man resonerat men länken på första sidan är stendöd. Nån som har den och kan lägga upp den någonstans? Och om ni komma på hur jag isf kan ge lite dricks för besväret utan att jag eller nån annan doxxar oss själva så vore det också jävligt smutt
Citera
2024-09-05, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuBf
Hade ju hört om detta fall men inte satt mig in i detaljerna. Är oerhört nyfiken på hovrättsdomen och hur man resonerat men länken på första sidan är stendöd. Nån som har den och kan lägga upp den någonstans? Och om ni komma på hur jag isf kan ge lite dricks för besväret utan att jag eller nån annan doxxar oss själva så vore det också jävligt smutt

https://gofile.io/d/5N6UcN

.
Citera
2024-09-05, 08:25
Medlem
SloppySecondss avatar
30 Dagars länk:
https://easyupload.io/5b5ch9

Innehåller 1.31 GB med videos
TRÖREBRO, B2705-18, Filmer från syn, Inspelning 4
TRÖREBRO, B2705-18, Filmer från syn, Inspelning 3
TRÖREBRO, B2705-18, Filmer från syn, Inspelning 2
TRÖREBRO, B2705-18, Filmer från syn, Inspelning 1
Tidslinje FRE-TIS 2018
Stefan_Hatar_Åsa
Stefan Davidssons bäbis 2004
Pappa Steffe
HRGÖTA, B1752-20, Filmer från syn, Syn vid broar över E18E20
HRGÖTA, B1752-20, Filmer från syn, Syn (försvararvittnenas bostäder)
B2705-18 Aktbil 361 SD älskar LW_men buset är slut_del3
B2705-18 Aktbil 361 SD älskar LW_men buset är slut_del1
B2705-18 Aktbil 361 SD ute och går på Apelvägen_B
B2705-18 Aktbil 361 SD ute och går på Apelvägen_A
B2705-18 Aktbil 361 SD jag vill säga nu är det du och jag
B2705-18 Aktbil 361 LW gråter_Det är inte alls slut 4
B2705-18 Aktbil 361 2018-05-14_LW platsdata _45 sek
B2705-18 Aktbil 361 2018-05-11_LW platsdata _60 sek
B2705-18 Aktbil 310 LW gråter_Fan, ikväll ses vi hos mig
B 2705-18 Aktbil 361 - 2
Citera
2024-09-05, 13:08
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Det borde de inte alls gjort pga det inte finns lagstöd att häkta en människa som är att betrakta som oskyldig.
Dessutom skulle han kunnat vara vart som helst. Han hade all rätt att befinna sig vid en pool på Bahamas när domen kom.
Det där är bara en massa trams från läktarexperter som "vet" hur polisen borde ha gjort och inte.
Ni vet inte ett skit.

Jag menar att han borde ha arresterats av polis innan nyheten om domen blev offentlig. Helt absurt att låta en dömd mördare få detta försprång. Sen är det inte just polisens fel men hela rättsväsendet har gjort bort sig här och om detta styrs av något protokoll bör detta ändras.

I just detta fallet så skulle nog ingen som följt utredningen ha blivit överraskade om Stefan hade mördat sin familj efter att ha fått höra om domen, det var antagligen därför svärfar satt och vaktade honom.
Citera
2024-09-05, 16:35
Medlem
Vem blev egentligen vinnaren i denna tragiska historia, knappast polisen och rättsväsendet iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in