Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
"Övervakningsfilm" vet jag inte men en massa kort från en fest hemma hos sitt ex för något kalas med hela familjen (har för mig att hon hade med sig en tårta dit).
Det fanns många kort från den tillställningen där LW bla kramade om sina barn (fastnade på något kort där hon fixade disken innan hon gick hem, förstorat sågs även ringarna LW hade på sig).
Kanske var den "stora" festen dagen innan sonens födelsedag.
Dagen när lille killen fyllde år gick exet och de två andra barnen dit tidig morgon (och LW var borta).
Citat:
Ursprungligen postat av
Permastampe
Vad menar du med officiellt håll?
När en person hittas död och man inte misstänker brott blir det en sk dödsfallsutredning, den är inte allmän handling. Jag har fått informationen från säker källa, hur vill jag som du säkert förstår inte röja.
Kattan: Det måste du väl fatta själv att folk inte kan skriva hur de vet saker utan att att outa sig.
Du balanserar på regelbrott när du håller på sådär. (Inte första gången du vill ha ”bevis”).
Du får helt enkelt välja att tro eller inte tro på en persons uppgifter.Du kan liksom inte kräva att de ska skriva ”jag arbetade som obduktionsassistent” eller liknande. Bara för att göra just dig nöjd.
Och du har tillräckligt bakom pannbenet för att kunna inse att det förutom de närstående finns ett flertal yrkesgrupper som har insyn och jobbar under sekretess (men som ofta läcker till kollegor och familj)
Förutom polis så tekniker, transportörer, personal på rättsmedicinska, ambulanspersonal (eller frivilligbrandkår som ofta åker på ambulansens akutlarm i glesbygd) om de kallades till platsen, möjligen även åklagare (innan det stod klart att det var självförvållat) och möjligen begravningentreprenören.