2024-09-01, 17:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag vet att han tog sig av daga på detta sätt.

Felet som begicks var ju att han inte satt häktad när domen meddelades. Det var inte svårt att förutse att han skulle ta livet av sig vid fällande dom.

Nästan som att samhället ville att han skulle ta livet av sig. Dödsstraff.
Citera
2024-09-01, 18:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Felet som begicks var ju att han inte satt häktad när domen meddelades. Det var inte svårt att förutse att han skulle ta livet av sig vid fällande dom.

Nästan som att samhället ville att han skulle ta livet av sig. Dödsstraff.
Och hur menar du att domstolen skulle kunna förutse sådant? Spåkula?
Citera
2024-09-01, 21:32
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

De borde ha häktat honom innan domen offentliggjordes. SD kunde ha mördat hela sin familj t.ex...barnen var faktiskt helt oskyldiga....gigantiskt misstag.
Citera
2024-09-01, 21:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
De borde ha häktat honom innan domen offentliggjordes. SD kunde ha mördat hela sin familj t.ex...barnen var faktiskt helt oskyldiga....gigantiskt misstag.
Det visar hur den juridiska processen fungerar men säger inte ett smack om att han skulle plockas in som risk för suicid

Edit: och likadant är det idag, man spelar liksom inte sax, sten, påse om det
Senast redigerad av DreamTwister 2024-09-01 kl. 21:38.
Citera
2024-09-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag kollade nyss på Svenska fall. Det jag inte förstår är hur han kunde dömas? Det var otroligt svag bevisning. Att hans DNA finns på en av hennes ringar är inte så konstigt med tanke på att de hade samlag och nära kontakt.

Han kan självklart ha gjort det.. Men ställt utom rimligt tvivel i juridisk mening? Knappast.

Ja, men det finns bevis i form av övervakningsfilm som visar att LW tvättar händerna med ringen på efter det datum som SD menar att de sågs sista gången. Experter menar att DNA borde ha försvunnit i och med detta, vilket bevisar att SD träffade LW i nära anslutning till mordnatten.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2024-09-02 kl. 00:10.
Citera
2024-09-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Ja, men det finns bevis i form av övervakningsfilm som visar att LW tvättar händerna med ringen på efter det datum som SD menar att de sågs sista gången. Experter menar att DNA borde ha försvunnit i och med detta, vilket bevisar att SD träffade LW i nära anslutning till mordnatten.

Det bevisar att han kan ha haft samlag med LW efter att hon tvättade händerna ja, fortfarande inte bevis ställt utom rimligt tvivel att han mördat henne..
Citera
2024-09-02, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du skriver i dina inlägg att du vet att han tog livet av sig genom att skära halsen av sig med en morakniv.
Detta är inget som framkommit från något officiellt håll!
Vad har du på fötter att påstå ovanstående?

Däremot så är du, enl inlägg, osäker på var svärfars sommarhus ligger, detta har framkommit i tråden ett antal ggr inkl kartor.
SD tog sitt liv genom att han skar sig i halsen. Anledningen till att jag var osäker på var svärfars hus låg var att det var en bra tid sedan det inträffade och jag har inte tid att gå igenom tråden för att finna exakt adress
Citera
2024-09-02, 05:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Jag förutsåg det. Så då borde domstolen också ha kunnat göra det.
Citera
2024-09-02, 05:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Är du säker på det?

Jag har inget minne av någon övervakningsfilm.

Jag har för mig att det fanns ett foto av diskade skålar efter att hon bakat hjärtkladdkaka åt SD men inget bevis på vem som diskat dem eller om hen haft ringar på sig.
Citera
2024-09-02, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Den misstänkte var ute på svärfars sommarställe, tror det var åt Odensbackenhållet, när domen kom kl 11.00.
Stefan hade förberett sig med en kniv och när domen kom skar han halsen av sig och svärfar hittade honom och larmade.
Eftersom det bara var han som var där blev han initialt misstänkt
Han skrevs rätt raskt av som misstänkt

Ditt första inlägg i LW.tråden (aug i år) och nu vet du dryga sex år efter mordet hur Stefan tog sitt liv.

Som jag påpekade, från officiellt håll finns inget bekräftat (såklart).

Var har du fått din vetskap ifrån? Rykten i första, andra, tredje-hand? Eller bara fria fantasier från din sida?
Citera
2024-09-02, 06:11
Medlem
Citat:

"Övervakningsfilm" vet jag inte men en massa kort från en fest hemma hos sitt ex för något kalas med hela familjen (har för mig att hon hade med sig en tårta dit).
Det fanns många kort från den tillställningen där LW bla kramade om sina barn (fastnade på något kort där hon fixade disken innan hon gick hem, förstorat sågs även ringarna LW hade på sig).
Kanske var den "stora" festen dagen innan sonens födelsedag.
Dagen när lille killen fyllde år gick exet och de två andra barnen dit tidig morgon (och LW var borta).
Citera
2024-09-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ditt första inlägg i LW.tråden (aug i år) och nu vet du dryga sex år efter mordet hur Stefan tog sitt liv.

Som jag påpekade, från officiellt håll finns inget bekräftat (såklart).

Var har du fått din vetskap ifrån? Rykten i första, andra, tredje-hand? Eller bara fria fantasier från din sida?
Vad menar du med officiellt håll?
När en person hittas död och man inte misstänker brott blir det en sk dödsfallsutredning, den är inte allmän handling. Jag har fått informationen från säker källa, hur vill jag som du säkert förstår inte röja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in