• 1
  • 2
2024-09-04, 23:01
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
I en debattartikel i Expressen är somaliern Bilan Osman upprörd över att Ebba Busch sagt att det finns avarter inom islam och att islam måste anpassa sig till Europa om den vill vara kvar i Europa.

https://www.expressen.se/debatt/det-...-oss-muslimer/

Citat:
Det går inte att önska bort oss muslimer

Ebba Buschs inlägg är ett exempel på att den antimuslimska utvecklingen har gått för långt.
Tystnadens tid är över. Det står mellan demokrater och antidemokrater, skriver Bilan Osman.

Det Ebba Busch sa var mellamjölk och inte alls lika hardcore och bra som det SD (framförallt Jomshof) säger.

Men jag gillar att muslimer tycker illa om regeringen.

Vad säger ni?
Citera
2024-09-04, 23:38
Medlem
DroneXR7s avatar
Jag tycker att om dom inte vill integrera sig i svenska samhället och anpassa sig har dom ingenting här att göra. Danmark är ett exempel. Tyskland som just nu river alla moskeer är ett annat. Det kan inte fortsätta såhär. Ingen aning varför alla ska bli medborgare på rekordtid heller?
Citera
2024-09-04, 23:44
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Jag tycker att om dom inte vill integrera sig i svenska samhället och anpassa sig har dom ingenting här att göra. Danmark är ett exempel. Tyskland som just nu river alla moskeer är ett annat. Det kan inte fortsätta såhär. Ingen aning varför alla ska bli medborgare på rekordtid heller?

Varken Danmark eller Tyskland river moskéer.
Citera
2024-09-04, 23:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I en debattartikel i Expressen är somaliern Bilan Osman upprörd över att Ebba Busch sagt att det finns avarter inom islam och att islam måste anpassa sig till Europa om den vill vara kvar i Europa.

Det Ebba Busch sa var mellamjölk och inte alls lika hardcore och bra som det SD (framförallt Jomshof) säger.

Vad säger ni?

Busch har helt rätt.
Vill muslimerna leva i Sverige och Europa får de anpassa sig till den svenska och Europeiska modellen och kulturen. Man tar seden dit man kommer.
Citera
2024-09-04, 23:49
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Varken Danmark eller Tyskland river moskéer.

Germany Begin Destroying Islamic Mosques Spreading Extremism

https://m.youtube.com/watch?v=OkcNAWfKTIE

https://www.israelhayom.com/2024/07/...ses-4-mosques/

https://www.euronews.com/my-europe/2...ezbollah-group

Denmark Declares War on Multiculturalism

https://m.youtube.com/watch?v=xFZjSw...bWlncmFudHM%3D
Senast redigerad av DroneXR7 2024-09-04 kl. 23:57.
Citera
2024-09-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Busch har helt rätt.
Vill muslimerna leva i Sverige och Europa får de anpassa sig till den svenska och Europeiska modellen och kulturen. Man tar seden dit man kommer.

Precis som vi västerlänningar måste anpassa OSS om vi väljer att bosätta oss i en helt annorlunda kultur.
Citera
2024-09-05, 06:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Här blir jag förvirrad, vem är demokrater och vem är antidemokrater för henne?
Citera
2024-09-05, 07:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Islam är mer än en religion. Den är även politisk och har som mål att påverka samhället.
Det är ingen privat tro utan ett statsskick.

I mkt är den väldigt styrande och lämnar lite tolkning. Muslimerna utgår från att det som står i koranen är ord direkt nedstigna från Allah medans bibeln är skriven av människor. De menar därför att deras religion är den riktiga. Den kan därför heller inte reformeras. De blir alltså kvar på 500-talet...

De kan alltså inte anpassa sig.
Citera
2024-09-05, 07:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Här blir jag förvirrad, vem är demokrater och vem är antidemokrater för henne?
En muslim som pratar om demokrati? På riktigt? Islam bygger inte på demokrati utan total underkastelse.
Citera
2024-09-05, 07:20
Medlem
OnkelUnkass avatar
Hysteriskt roligt debattinlägg.

Citat:
Den står mellan demokrater och antidemokrater.

Av Bilan Osman

journalist, föreläsare, kommunikatör på Ibn Rushd

Kunde inte sagt det bättre själv, din antidemokratiska islamist-rövslickare.

Vidare trivialiserar hon att de "muslimska röster" som "tystats" i debatten alla råkat vara exitremistiska islamister, så klart.

För muslimer som Bilan Osman är inte islamister i Sverige ett problem, problemet är att de bekämpas.
Citera
2024-09-05, 08:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Vad säger ni?

Sam säger:

Det är värre än majoriteten tror.
Kunskapen om islam i Sverige o Europa är beklämmande låg.

En av orsakerna är att ingen eller få vill lägga fakta på bordet o ta en ordentlig debatt. För all kritik o kritiker stämplas som ”islamofobi” (en stigmatiserad sjukdom påhittad av islamisterna) og rasism.

Är man för granskande o kritisk så kan man riskera livet.

Islam är en terrorideologi som kräver underkastelse, som gömmer sig under religionsfriheten.

En religionsfrihet de vill avskaffa o införa ett rent islamskt samhälke.
Judar, ateister o kristna vill de mörda o förslava då de är lägre stående.
Demokrati vill de avskaffa.
Jämlikhet mellan man o kvinna föraktar de.
En skyldighet att utföra Jihad.
Listan är lång o problematisk.

Ebba har bara skrapat på ytan.
O vi ser reaktionerna.

Varje svensk bör ställa sig frågan. Vill vi leva i ett muslimskt samhälle? Vill vi o att våra döttrar o systrar ska anpassa sig till ett islamisriskt samhälle?

Varje europe bör söka kunskap om vad islam är. Vad islam vill. Vad som händer o konsekvenserna.
Citera
2024-09-05, 08:37
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7

Nej de ska inte vara här överhuvudtaget. Att försöka få muslimer att assimilera dig til väst är omöjligt, för då hade de inte varit muslimer.

De måste ut. Varenda en och islam måste förbjudas.

Jag är vanligtvis emot förbud och censur, men inte när det gäller islam. Vi har inga andra val. De har fått sin chans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in