Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
De upprepade samma sak om och om igen att tidigare anställda hade sagt att man ska lura äldre och att det i en chatt-grupp hade skrivits om att släcka lampor. Det var sagt på 30 sekunder och det skulle bemötas på det sättet jag skrev, nämligen att: »det inte är något jag ställer mig bakom och kommer det till min kännedom vem som gjort så får personen en skarp varning alternativ sägs upp om skälen är tillräckligt starka«.
Om då journalisten med Aschberg i bakgrunden fortsätter med »att tidigare anställda har sagt och vad tycker du om det som skrivits i chatt-gruppen« så kan VD bara återföra till sitt tidigare svar. Det var ju bara samma påståenden som journalisten vevade om och om igen utan påtagliga bevis. Utdraget från chatt-gruppen skulle ju aldrig hållit som bevis i en rättegång exempelvis. Det var tunt det som de hade och det skulle bemötts på det sätt jag skriver. Nu bjöd VD väldigt mycket in dem att få tugga på om sina påståenden till leda.
Det blir inte påtagligare bevis än att Riddermark sålt en värdelös bil för en halv miljon, 17 ägare enligt tråden, som de vägrade ta tillbaka.
Tillsammans med vittnesmål från kunder, nuvarande och tidigare anställda avseende om att verksamheten byggde på ruffel och båg så fanns inget annat för vd än att lägga sig platt.
Om vd börjat yra om vad som skulle hålla i en rättegång så hade hade han hängt sig själv ännu högre.
Riddermark är brottslingar, som så många bilskojare.