2024-09-04, 22:20
Medlem
Om man driver en bilfirma för begagnade bilar så är det väl ett mål att köpa in / byta in bilar till så lågt pris som möjligt - och sälja bilar till så högt pris som möjligt? De vill ju maximera förtjänsten och många av kunderna är tämligen okunniga om bilar
- därmed är förutsättningarna för "bilskojare" uppfyllda. Och eftersom bilar tappar i värde som ett ruttnande äpple, så behöver affärerna gå fort.
Citera
2024-09-04, 22:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Fast det var ju ingen journalist som upprepade sig. Du får nog titta igen. Det var nuvarande och tidigare anställda hos Riddermark som vittnade om systematiska bedrägerier, som när det handlar om trafiksäkerhet kan leda till dödsfall och invaliditet.

De upprepade samma sak om och om igen att tidigare anställda hade sagt att man ska lura äldre och att det i en chatt-grupp hade skrivits om att släcka lampor. Det var sagt på 30 sekunder och det skulle bemötas på det sättet jag skrev, nämligen att: »det inte är något jag ställer mig bakom och kommer det till min kännedom vem som gjort så får personen en skarp varning alternativ sägs upp om skälen är tillräckligt starka«.

Om då journalisten med Aschberg i bakgrunden fortsätter med »att tidigare anställda har sagt och vad tycker du om det som skrivits i chatt-gruppen« så kan VD bara återföra till sitt tidigare svar. Det var ju bara samma påståenden som journalisten vevade om och om igen utan påtagliga bevis. Utdraget från chatt-gruppen skulle ju aldrig hållit som bevis i en rättegång exempelvis. Det var tunt det som de hade och det skulle bemötts på det sätt jag skriver. Nu bjöd VD väldigt mycket in dem att få tugga på om sina påståenden till leda.
Citera
2024-09-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Aftonbladet 200 sekunder har nyligen gjort ett reportage om Riddermark Bil.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyl3oK/chattar-avslojar-sa-lurar-riddermark-sina-kunder

Diskutera om Riddermarks, har du köpt bil där?
Eller har du någon annan erfarenhet av dom?

Jag har jobbat åt honon personligen i ett akut problem i hans sommarstuga, och hans fru är jättetrevlig och han betalade direkt efter jobbet var utfört.

Så ägaren/vd:n är en bra snubbe.

Det säger väl iofs inte allt om hans bolag om dom säljer 43000 fordon / år.
Citera
2024-09-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Jag har jobbat åt honon personligen i ett akut problem i hans sommarstuga, och hans fru är jättetrevlig och han betalade direkt efter jobbet var utfört.

Så ägaren/vd:n är en bra snubbe.

Det säger väl iofs inte allt om hans bolag om dom säljer 43000 fordon / år.
det där är snack , dom säljer inte några 43000 fordon om året, ren lögn
Citera
2024-09-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000

Okej, men det var det dom sades i inslaget.
Citera
2024-09-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De upprepade samma sak om och om igen att tidigare anställda hade sagt att man ska lura äldre och att det i en chatt-grupp hade skrivits om att släcka lampor. Det var sagt på 30 sekunder och det skulle bemötas på det sättet jag skrev, nämligen att: »det inte är något jag ställer mig bakom och kommer det till min kännedom vem som gjort så får personen en skarp varning alternativ sägs upp om skälen är tillräckligt starka«.

Om då journalisten med Aschberg i bakgrunden fortsätter med »att tidigare anställda har sagt och vad tycker du om det som skrivits i chatt-gruppen« så kan VD bara återföra till sitt tidigare svar. Det var ju bara samma påståenden som journalisten vevade om och om igen utan påtagliga bevis. Utdraget från chatt-gruppen skulle ju aldrig hållit som bevis i en rättegång exempelvis. Det var tunt det som de hade och det skulle bemötts på det sätt jag skriver. Nu bjöd VD väldigt mycket in dem att få tugga på om sina påståenden till leda.

Det blir inte påtagligare bevis än att Riddermark sålt en värdelös bil för en halv miljon, 17 ägare enligt tråden, som de vägrade ta tillbaka.

Tillsammans med vittnesmål från kunder, nuvarande och tidigare anställda avseende om att verksamheten byggde på ruffel och båg så fanns inget annat för vd än att lägga sig platt.

Om vd börjat yra om vad som skulle hålla i en rättegång så hade hade han hängt sig själv ännu högre.

Riddermark är brottslingar, som så många bilskojare.
Citera
2024-09-04, 22:47
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Visst är det, de säljer 57000
Citera
2024-09-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
Läs vad fan du skriver.
Inga fler frågor.

Ska jag som konsument ta smällen ? Jag borde väl förfan fått garanti från blatten som sålde bilen till mig från början?

Bilen var inte värd noll bara för att det rök
Uppenbarligen gjorde dom bedömningen att den var värd 40+
Så vad fan är problemet med dig ?
Att det fifflas med service /besiktningsr är inget nytt..
Citera
2024-09-04, 22:51
Medlem
SweKingCalles avatar
Tjärtunna fjädrar och galge !!!

Spännande och se hur många bilar det säljs nu framöver ?
Citera
2024-09-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Visst är det, de säljer 57000
löjligt --
Citera
2024-09-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Om man driver en bilfirma för begagnade bilar så är det väl ett mål att köpa in / byta in bilar till så lågt pris som möjligt - och sälja bilar till så högt pris som möjligt? De vill ju maximera förtjänsten och många av kunderna är tämligen okunniga om bilar
- därmed är förutsättningarna för "bilskojare" uppfyllda. Och eftersom bilar tappar i värde som ett ruttnande äpple, så behöver affärerna gå fort.

Det du missar är att om man missbrukar människors okunskap för att påstå att olika påhittade fel och dyligt ger bilen än lägre värdering - så bränner man sitt förtroende som handlare och människa.

Att ledningen här spelar oventandes om vad säljarna gjort i sina affärer är bara lögn det med.
Citera
2024-09-04, 22:53
Medlem
HRTs avatar
Vittnar om fusk med felkodsläsare (släcker motorlampor m.m.)
Fy fan..borde låsas in kräk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyl3oK/chattar-avslojar-sa-lurar-riddermark-sina-kunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in