2024-09-04, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Återigen riktiga skitbilar med teknik från 80 talet...

Märks du aldrig har varit nära någon av bilarna.
Kanske inte har råd?
Har själv en Jeep i Sverige och har aldrig haft problem med den. Otroligt stark bra dieselmotor som jag anser slår bmw s X5 i komfort med mera.

Dessutom inköpt på Hedin bil. Där jag aldrig blivit varken lurad eller besviken på säljarna. Men sedan så handlar jag aldrig av blattarna heller. Utan har haft en och samma säljare sedan 15 år tillbaka.

Känner ej till Riddermark men efter läst i tråden så kommer jag nog aldrig köpa någon bil därifrån.
Ungefär samma som jag aldrig kommer köpa en begagnad bil från en blatte på Blocket.
Citera
2024-09-04, 20:54
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
tydligen är säljarna här nu o lovordar företaget. Men med över 400 anmälningar till ARN är de Sveriges mest oseriösa bilförsäljningsbolag.
400? inte fler? det är en piss i nilen om man säljer 50.000 bilar om året
Citera
2024-09-04, 20:56
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Nej det är din tolkning....snarare hetsig, och otrevlig rent av tyken och ville stressa fram ett köp..men köper aldrig bil där.
Nu verkar det som allt fler uppmärksammar hur cp det företaget är.
9 av 10 har inte köpt bil där
Citera
2024-09-04, 21:00
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
9 av 10 har inte köpt bil där

nej de kommer heller inte göra det efter allt negativt
Citera
2024-09-04, 21:05
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
När du lärt dig räkna kan du återkomma

haha...
RIDDERMARK är oseriösa läs aftonbladet idag..folk är för ordentliga, om jag lurats skulle jag göra det jävligt jobbigt för dem.
Citera
2024-09-04, 21:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej det är din tolkning....snarare hetsig, och otrevlig rent av tyken och ville stressa fram ett köp..men köper aldrig bil där.
Nu verkar det som allt fler uppmärksammar hur cp det företaget är.

Ja det var ju ett dåligt säljbeteende. Du vill köpa, men säljare kunde inte sälja så det blev ingen affär.
Citera
2024-09-04, 21:10
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
haha...
RIDDERMARK är oseriösa läs aftonbladet idag..folk är för ordentliga, om jag lurats skulle jag göra det jävligt jobbigt för dem.
Jaså, slår vad om att du klagar på Aftonbladet i ngn annan tråd, det gör ju alla
Citera
2024-09-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Man ska alltid fundera en och två gånger när tidigare anställda är missnöjda. Inte sällan handlar det om att de själva varit mindre kompetenta och är besvikna för att de inte riktigt platsat. Det vore ju intressant att veta varför de inte jobbar kvar och hur det gick till när de skildes från företaget. Nu vill de tjäna lite extra genom att sälja egna tolkningar som Aftonbladet försöker förstora upp. Allvarligt talat så hade ju Aftonbladet bara lösryckta påståenden och egna tolkningar.

Man behöver inte ens lägga ihop ett och ett för att förstå att det inom bilhandeln finns säljare som försöker kränga för provisionen. Tycker VD svarade lugnt och tålmodigt på Aftonbladets frågor. Dock var han inte så medietränad att han lät dem styra intervjun med samma påståenden om och om igen. Han borde kort och gott ha sagt att det beteende som Aftonbladet påstod förekom inte var förenligt med företagspolicyn och att om sådant kom till hans kännedom skulle det leda till en skarp varning och i förlängningen uppsägning. Han mjäkade med för mycket och var undfallande. Intervjun hade inte behövt ta mer än fem minuter om han varit skolad i att besvara frågorna på det sättet.

Det var även nuvarande anställda som berättade hur Riddermark systematiskt lurar kunder, både de som köper bil och säljer bilar till företaget.

Det är kutym i branschen och den som är den mest samvetslösa psykopaten tjänar mest.

Om du tror att Riddermarks vd kunde styrt samtalet på ett för lurendrejarna positivt sätt så är du naiv.
Citera
2024-09-04, 21:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Det var även nuvarande anställda som berättade hur Riddermark systematiskt lurar kunder, både de som köper bil och säljer bilar till företaget.

Det är kutym i branschen och den som är den mest samvetslösa psykopaten tjänar mest.

Om du tror att Riddermarks vd kunde styrt samtalet på ett för lurendrejarna positivt sätt så är du naiv.

Jag är inte naiv och det jag säger är exakt hur man ska bemöta journalister som bara påstår samma sak om och om igen.
Citera
2024-09-04, 21:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Håller helt med dig! Otroligt bra svar av Vd. Aschberg med sin lilla attackhund kom inte en meter med han. Väldigt balanserad och ärlig i sina svar. Tycker man skall se hela intervjun för att få ett bättre grepp om vad problemet ligger. Det är omöjligt att med den storleken på verksamhet och dessutom jobba med begagnade bilar inte ha personal t ex som enbart jagar affärer och provision. Tyvärr så är det där problemet ligger i grunden. Det måste jagas in affärer så de får något i lönekuvertet. Svårt att se hur Vd och ägare skulle vilja fläcka ner ett sådant bolag med dessa påståenden som de påpekade. Tror helt enkelt det är ett problem som verksamheten har och som är kopplat till individer.

Det här är också min teori. Det är ett individproblem hos ett företag som växt lite väl fort och omsätter stora mängder bilar, då kommer det dessvärre att begås misstag på några av affärerna. Några konkreta bevis för fusk presenteras inte av reportrarna, ingen dokumentation, ingen säljare som fått uttala sig. Ingenting. Allt lämnas till läsarnas fantasier att avgöra vad som hänt och då vet vi ju hur det slutar. Som i denna tråd ungefär.
Citera
2024-09-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är inte naiv och det jag säger är exakt hur man ska bemöta journalister som bara påstår samma sak om och om igen.

Fast det var ju ingen journalist som upprepade sig. Du får nog titta igen. Det var nuvarande och tidigare anställda hos Riddermark som vittnade om systematiska bedrägerier, som när det handlar om trafiksäkerhet kan leda till dödsfall och invaliditet.
Citera
2024-09-04, 22:18
Medlem
Säljarna där fattar ingenting om bilar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här