2024-09-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det oerhört tröttsamt att gräsklipparen inte har uppgraderat sig. Som en robotgräsklippare som bara håller sig innanför sladdarna som styr hur långt roboten kan klippa. Den kan inte gå utanför boxen.
Jag hoppas verkligen att hovrätten fäller Ami* som Tingsrätten gjorde.

En del robotgräsklippare kör fast vid minsta tuva eller uppförsbacke...

Ang lgh i "kaos".
Sa*a var noggrann och renlig så det behövs inte mycket stök för att anhöriga ska beskriva lgh i "kaos".
En slängd handduk på ett golv hos någon pedant väcker reaktion.
Att Ami*n är precis så skyldig som tingsrätten dömt är jag säker på.
Inte så lång tid innan nästa dom kommer.
Citera
2024-09-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagtyckerompopkorn
11 september verkar vara sista dagen i hovrätten.
Är det ca 1-2 vecka efter det som hovrätten brukar vara färdiga med dom i ett ”halvstort” fall som detta ?

Angående att få livstidsstraff så är medeltiden som dömda fått sitta en sak.
Det verkar vara drygt 200 som sitter f n och om man är riktigt farlig, utan att vara tillräckligt psyksjuka, han denne unge man som nu är aktuell sikta på att ta Leif Axmyrs ”rekord” på 34 år i fängelse.
Citera
2024-09-04, 23:44
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Är det ca 1-2 vecka efter det som hovrätten brukar vara färdiga med dom i ett ”halvstort” fall som detta ?

Angående att få livstidsstraff så är medeltiden som dömda fått sitta en sak.
Det verkar vara drygt 200 som sitter f n och om man är riktigt farlig, utan att vara tillräckligt psyksjuka, han denne unge man som nu är aktuell sikta på att ta Leif Axmyrs ”rekord” på 34 år i fängelse.
När en rättslig prövning är avslutad så är det praxis att domslutet meddelas efter 14 dgr. Detta gäller oavsett omfattningen av fallet d.v.s. dess volym/"storlek".

Om mördaren Amir döms till livstid i HR, så kan hans ombud tidigast efter 10 år begära att frågan om ett tidsbestämt straff prövas via Örebro TR.
Alla fall med begäran om tidsbestämt straff i Sverige hanteras f.ö. via Örebro TR.

En begäran om prövningstillstånd i HD kommer inte att beviljas, då inga oklarheter rent juridiskt behöver värderas inför liknande fall i framtiden.

Personligen anser jag att något tidsbestämt straff inte ska beviljas "i första taget" p.g.a. denna s.k. "mans" dysfunktionella tillstånd och farligheten för omgivningen i ett tillstånd som frigiven framöver.

Jag tror kanske inte att han slår Axmyrs rekord, men hoppas att han får sitta minst dryga två decennier effektiv tid.
Citera
2024-09-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Kan bara hålla med dig!👍🏼
Och ditt inlägg som jag citerat nedan visar tydligt hur du, till skillnad ifrån den upprepande paoegojan, tillför fb trådar intressanta informativa inlägg istf för upprepat tramsande enbart för att bygga på sin "postcount" (d.v.s. antal inlägg)!
Detta ärende innehåller inga parametrar som medför att HD skulle utverka ett prövningstillstånd för att skapa stringens där någon ev. otydlighet skulle behöva utvärderas inför framtida juridiska riktlinjer.

Tack för ditt vänliga inlägg.
Ibland tryter tålamodet men jag försöker vara saklig utifrån min kunskap, men givetvis har även jag känslor och förhoppningar i olika fall.
Jag ser inget, vilket givetvis inte är nödvändigtvis samma som hovrättens bedömning, som borde vara till fördel för misstänkta gärningsmannen för att det inte ska bli livstid. Men känslor och allmänhetens åsikter, är ju inte det hovrätten ska bedöma.
Sen kan ju hovrättens bedömning bli helt bortiväck från mitt tyckande.
Citera
2024-09-10, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagtyckerompopkorn
11 september verkar vara sista dagen i hovrätten.

NA rapporterar live från rättegången (med början igår), idag fortsätter liven kl 09.
Som du skriver, sista dagen i rätten är imorgon 11/9.

Igår var tanken att en 21-årig gängkriminell skulle vittna på eftermiddagen, dock valde han att inte dyka upp (likt kompisen som var med i bilen på mordkvällen).

Framkom i NA att MGM blev dömd för tre år sedan för grovt rån (tillsammans med en kompis) blev då dömd till 150 timmars samhällstjänst.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-09-10 kl. 07:42.
Citera
2024-09-10, 09:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Igår var tanken att en 21-årig gängkriminell skulle vittna på eftermiddagen, dock valde han att inte dyka upp (likt kompisen som var med i bilen på mordkvällen).

Framkom i NA att MGM blev dömd för tre år sedan för grovt rån (tillsammans med en kompis) blev då dömd till 150 timmars samhällstjänst.
GM verkar ha lite otur med att finna något som bekräftar hans fabler ......

Hade han fått straff istället för saft och bullar då han begick det grova rånet hade Saga levt idag .
Citera
2024-09-10, 09:59
Medlem
Citat:
NA rapporterar live från rättegången (med början igår), idag fortsätter liven kl 09.

Citerar mig själv då det blivit ett akut sjukdomsfall bland hovrättsråden.

Domaren har bestämt att förhandlingen skjuts upp och fortsätter den 19:e och 20:e september.

Häktningsbeslutet kvarstår tills dess.

Tanken för dagen var att åkl skulle ha sitt slutanförande vilket skulle ta ca 4 timmar. Troligen skulle även målsägarbiträdet hinnas med, väntades ta ca 1,5 timme.

Tillägg: Ovanstående enl NA.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-09-10 kl. 10:04.
Citera
2024-09-10, 14:15
Medlem
Citat:

Det var en annan gängkriminella som har kallat av åklagaren.
Citera
2024-09-10, 19:26
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Om du hade gått på SFI några dagar till så kanske dina inlägg varit lättare ett begripa .

Har åklagaren kallat en gängkriminell för något dumt ?
Eller har några gängkriminella kallat åklagaren för något dumt ?
Eller var en gängkriminell kallad som åklagarens vittne ?
Citera
2024-09-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Om du hade gått på SFI några dagar till så kanske dina inlägg varit lättare ett begripa .

Har åklagaren kallat en gängkriminell för något dumt ?
Eller har några gängkriminella kallat åklagaren för något dumt ?
Eller var en gängkriminell kallad som åklagarens vittne ?

Hänger inte heller med. Men om åklagaren kallar ett vittne (som i det här fallet är gängkriminell) borde väl dennes vittnesmål stärka åtalet? Vem är det i så fall? Någon som är påläst på FUP:en?
Citera
2024-09-11, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja

Jag konstaterade att denne 21-åring (likt "bilkompisen") försvann som ett brev på posten (dök inte upp trots kallelse).

Har aldrig skrivit/påstått att det skulle röra sig om en och samma person.

Du skriver "det var en annan gängkriminella", "bilkompisen" från mordnatten tillhörde han också de gängkriminellas skara?
Citera
2024-09-11, 14:36
Medlem
Lyckadmutations avatar
Hittar ingen fungerande länkar för fup!

Någon?? 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem