Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Ska Trump fuska menar du?
Eller lura och bedra folk, mer än hitintills?
Mitt bestående intryck av Trump är att han är hederlig, begåvad och den perfekte ledaren.
Om han i olika frågor låtsats ha vissa åsikter för att vinna röster, måste man ha i åtanke att folk inte är så dumma som man tror, utan dummare vilket Trump har full insikt i.
Någon mer cynisk person än Trump, såsom han framstått i media finns ej på kartan, vilket är hans allra största merit.
En lång tradition av verklighetsflykt har förstärkts via allt högre konsumtion av droger och fördummande
underhållning till att slutligen utmynna i en totalitär, konsensuell och global verklighetsförnekelse.
Trumps respektlösa hållning och självupphöjelse är det enda rimliga i ett skräckscenario av neddrogade hjärntvättade och vidskepliga zombies.
Under en intervju som leddes av Lex Fridman, hävdade Trump att han ställde sig bakom legalisering av bl.a psykedeliska droger, som Trump påstod skulle vara hälsosamma, vilket även Fridman hävdade.
Jag lär nog inte se fler videos med Fridman då han förespråkar "svampar" och liknande substanser.
Men sedan gissar jag att Trumps åsikter i narkotikafrågor är ett sätt att vinna valet, då nästan alla väljare upplever ett beroende av just narkotiska substanser.
Uttrycket "opium för folket" har besannats i dess mest bokstavliga betydelse.
För Trump gäller det att vinna och inte förlora.
Han kan, och bör tillåtas säga vad som helst i syfte att vinna denna kamp, som i allt väsentligt är ett
världskrig om än utan eldvapen.
Den enda sunda och realistiska strategin i en situation där kampen står mellan verklighetsförnekelse
och realism, snarare än som tidigare mellan samhällsklasser, religioner och territorier.
I tråden, och i olika tidningsartiklar cirkulerar ett citat där Trump skulle ha yttrat följande:
"Why should I go to that cemetery? It’s filled with losers."
Oavsett om
Donald Trump sagt detta (vilket jag hoppas), eller om
Groucho Marx hade sagt det redan för hundra år sedan är det lika genialt som komiskt.
Den rent politiska poängen är att överlevnaden är viktigast i motsats till den globala
självmordbenägenheten.