2024-09-04, 18:26
Medlem
Kristersson kan nog vara påfrestande att ha nära sig. Ska nog ha synpunkter på det mesta och lägga sig i arbetet ifall det är ett område som Kristersson gillar.

Dessutom är det utrikes frågor som Kristersson verkar gilla mest. När han är ute på statsbesök och får synas och prata med internationella stora ledare är hans smalj alltid större än någonsin. Han ser så jäkla nöjd ut.

Förstår Billström ifall han till slut lackar.
Citera
2024-09-04, 18:27
Medlem
Soetroevs avatar
Han har varit väldigt hårt pressad av olika grupper kring Palestina-frågan. Han kanske känner sig orolig gällande sin säkerhet?
Citera
2024-09-04, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Tråkigt. Han har gett ett kompetent intryck. Insatserna under arbetet med Natoanslutningen förtjänar speciellt att nämnas.
Vad gjorde Billström för speciell insats under Natoanslutning?

Det var sossarna som inledde arbetet. Han kom bara och tog vid.
Citera
2024-09-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ja, varför inte. En intressant kandidat kunde vara Richard Jomshof.
Han kunde göra klart för muslimska stater, vilket ringa värde de har och vilka sjuka värderingar de besitter.

Det vore lika illa som.Ann Linde, det är inte en utrikesministers uppgift att läxa upp andra länder.
Citera
2024-09-04, 18:29
Medlem
GustavAnders avatar
Gott om konspirationsteorier ser jag, måste allt vara suspekt??

Han har varit politiker i 25 år och att avgå mitt i mandatperioden är ju ansvarsfullt.
Citera
2024-09-04, 18:29
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ja, klart utrikesminister Billström inte kommer överens med Tuffa Uffe, när minister Billström tvingas agera dörrmatta för Israel i samtliga utrikesfrågor.
Ja något i det att han nämner två stats lösning i Israel väckte min uppmärksamhet. Han kanske inte håller med om regeringens linje. Kudos isf.
Citera
2024-09-04, 18:30
Medlem
Väldigt konstigt med denna plötsliga avgång, med bara några dagars varsel, utan förklaring.

Kan det vara en skandal som har exploderat i ansiktet på honom och som han försöker hålla hemlig genom att avgå?

Kan det handla om utpressning? Om du inte avgår, så...
Citera
2024-09-04, 18:30
Medlem
På sitt sätt ger T.B lite f.d justitieminister Lennart Geijer vibbar.
Alltför perfekt.
Citera
2024-09-04, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Alltför perfekt.

I de lugnaste vatten…
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Så Ukrainas utrikesminister avgick alltså även denne idag.

Ska vi ta på oss foliehatte och vandra in i dimman av konspirationsteorier så tycker jag Ukrainaspåret låter mest intressant hittills.

Billströmaren missade ju tidigare ett toppmöte i Ukraina för att han "glömt passet". Det minns jag redan då att jag tyckte lät som nån som drog en rövare. Det är ju som när man var liten och hittade på nått för att man inte pallade gå på gympan.

https://omni.se/billstrom-missade-motet-i-kyiv-ska-ha-glomt-passet/a/bgvx0e
Är Ukrainas utrikesminister också bög? Skönt att bli av med fjanten Billström men det borde rensas betydligt mer bland dårarna i regeringen. Hoppas verkligen på ett strömhopp. Om han ändå kunde få med sig den andre NATO-dåren Pål Jonson. Båda har gjort oss så fruktansvärt illa.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Alltför perfekt.
På vilket sätt då?
🧐
Citera
2024-09-04, 18:32
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är Ukrainas utrikesminister också bög? Skönt att bli av med fjanten Billström men det borde rensas betydligt mer bland dårarna i regeringen. Hoppas verkligen på ett strömhopp. Om han ändå kunde få med sig den andre NATO-dåren Pål Jonson. Båda har gjort oss så fruktansvärt illa.
Mini pål är labil. Han måste bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in