2024-09-04, 18:32
Medlem
Proumbras avatar
Uppfattade honom som för soft, så hoppas dem tillsätter någon mer hårdnackad, med längre kuk.
Citera
2024-09-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Det borde inte vara tillåtet att bara avgå mitt i en mandatperiod bara för att man känner för det. Hoppas att Tobias har synnerliga skäl till detta, som givetvis måste redovisas.

Annars är det ett stort svek, samt hån, mot väljarna!

Väljarna väljer riksdag, inte vilka som ska sitta i regeringen.
Citera
Avslutad
Beklagligt. Billström har varit den bäste ministern i dvärgens regering.
Citera
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Ja något i det att han nämner två stats lösning i Israel väckte min uppmärksamhet. Han kanske inte håller med om regeringens linje. Kudos isf.
Du tror på fullt allvar att han avgår efter helt liv i politiken för att han och hans högste chef är lite oense i en utrikesfråga?

Det enda möjliga skälet till hans avgång om det är pga konflikt med statsministern är att dom är oense om hans ministerroll eller dylikt.
Citera
2024-09-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hörde att Gardell ringde Ulf och ville bli utrikesminister.
Ksn det stämma?

Christer eller Jonas?
Citera
2024-09-04, 18:34
Medlem
Durochmolls avatar
Det känns svårt att tänka sig att moderaternas kan vaska fram en sämre kandidat till posten än Billström. Så jag vet inte om jag ska fira eller inte. Känns verkligen pricken över i:t på hans karriär att han avslöjar allt på X 🙄.
Citera
2024-09-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Väljarna väljer riksdag, inte vilka som ska sitta i regeringen.
Precis, även en icke politiker kan ingå i regering.
Citera
2024-09-04, 18:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Gott om konspirationsteorier ser jag, måste allt vara suspekt??

Han har varit politiker i 25 år och att avgå mitt i mandatperioden är ju ansvarsfullt.

Att meddela statsministern endast sex dagar innan han gör sin sista dag i ämbetet är däremot inte ansvarsfullt.
Citera
2024-09-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
På sitt sätt ger T.B lite f.d justitieminister Lennart Geijer vibbar.
Alltför perfekt.
En av de 1600?
Citera
2024-09-04, 18:38
Medlem
Xeliouss avatar
Vem skulle inte tröttna på sossekärringarna på UD?

Billström är en bitchig bög som person men han har klarat av sossekärringar i media bra och rysstroll, liberaler och stasimumier har inte klarat av att hindra honom att få igenom mycket gott.

Att Carin Jämtin på Sida fick igenom att biståndspengar går till "biståndsorganisationer" inom fackföreningsrörelsen borde Billström som Jämtins chef haft koll på och stoppat. Tjafs kring den historien kan ha bidragit till att Billström nu lämnar?

https://www.svd.se/a/KM63z6/sa-saboterade-carin-jamtin-och-sida-for-regeringen
Citera
2024-09-04, 18:39
Medlem
Anges nu vara en konflikt med Kristersson som ligger bakom.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kallor-konflikt-med-kristersson-bakom-billstroms-avgang/
Citera
2024-09-04, 18:41
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att meddela statsministern endast sex dagar innan han gör sin sista dag i ämbetet är däremot inte ansvarsfullt.

Vi har ingen aning om vad samtalen mellan Billström och Kristersson har handlat om. Kristerson kan mycket väl haft information om vad som fanns på bordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in