Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Zohos gratisutgåva kanske räcker. De flesta börjar väl med något sådant.
Vill inte starta upp ett system för att sen byta om något år så känns bättre att hitta något som kan passa direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Batiktanten
Pyramid
Aldrig hört talas om, har du själv provat och vad tyckte du? Ska forska lite i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kapitalistkalle
Jag är aningen kritisk till CRM system. Är de integrerade i affärssystemet så finns det väl fördelar men som fristående vet jag inte om det är något att ha.
Jag använder excel med flikar för varje kund. Småkunder tar jag inte med där utan hanterar dessa enbart i affärssystemet.
Har man många kunder kan man ju ha en fil per affärsområde så blir det inte så många flikar.
Excel är inte aktuellt då vi vill ha något som kommer fungera framöver också och ska vara lätt att söka i, lägga in besök och gärna följa upp projekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
CRM är ju ett stort begrepp: för säljare, fälttekniker, callcenter, kundsupport? Eller för alla funktioner och hela kundresan?
Man kan ju kolla med Lime som sägs ligga bra till i kvalitet men under Sales Force och Microsoft i pris.
Upsell är väl en framgångsrik produkt också men har inte koll på den, dyr kanske.
Lime vänder sig till segmentet små (och numera medelstora) företag
----------
https://www.lime-technologies.com/sv/
Mindre företag och just nu en rätt begränsad kundmängd men förhoppningsvis ska de öka. Då många kunder blir projekt så ska det gärna vara något där man enkelt kan samla allt under ett projekt.
Tanken är att bygga något från grunden så enklast är om det också går att lägga upp kunderna direkt i affärssystemet och även direkt i crm:et.
Har du provat Lime själv? Aldrig hört om så ska kollas upp. Tack för tipset.
Salesforce och microsoft tror jag blir för dyra gissar jag.