• 1
  • 2
2024-09-04, 16:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hej

Någon som har bra koll på bra CRM-system för ett mindre företag runt tio anställda? Ska gärna vara smidigt och möjligt att dokumentera och boka i via app IOS och enkelt sys ihop med windows och office.

Kom gärna med förslag och berätta gärna vad som är bra och dåligt med ditt förslag då de flesta systemet har något minus.
Citera
2024-09-04, 17:11
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHurtig
https://www.devcore.se/

Det där är ju en konsultfirma och ingen produkt.

Här är 10 CRM-system för småföretag: https://www.top10.com/crm/smb-compar...UaAv-qEALw_wcB
Citera
2024-09-04, 17:20
Medlem
Ett relativt nytt CRM system jag stött på för inte så länge sedan, https://crmdata.se

Vet nästan ingenting om det, det enda jag vet är att det är svensk baserat och allt sparas inom Svea rike.
Så om det är viktigt så kanske det är värt en titt.
Citera
2024-09-04, 17:38
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hej

Någon som har bra koll på bra CRM-system för ett mindre företag runt tio anställda? Ska gärna vara smidigt och möjligt att dokumentera och boka i via app IOS och enkelt sys ihop med windows och office.

Kom gärna med förslag och berätta gärna vad som är bra och dåligt med ditt förslag då de flesta systemet har något minus.

Zohos gratisutgåva kanske räcker. De flesta börjar väl med något sådant.
Citera
2024-09-04, 17:40
Medlem
Batiktantens avatar
Citat:
Ett kundregister för företag.
Pyramid
Citera
2024-09-04, 17:40
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DatBastard
Ett relativt nytt CRM system jag stött på för inte så länge sedan, https://crmdata.se

Vet nästan ingenting om det, det enda jag vet är att det är svensk baserat och allt sparas inom Svea rike.
Så om det är viktigt så kanske det är värt en titt.

Det bolaget har typ ingen verksamhet, så jag skulle avråda från det.

Däremot intressant tips för mig, jag gillar konkurser.
Citera
2024-09-04, 17:58
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag är aningen kritisk till CRM system. Är de integrerade i affärssystemet så finns det väl fördelar men som fristående vet jag inte om det är något att ha.

Jag använder excel med flikar för varje kund. Småkunder tar jag inte med där utan hanterar dessa enbart i affärssystemet.

Har man många kunder kan man ju ha en fil per affärsområde så blir det inte så många flikar.
Citera
2024-09-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det bolaget har typ ingen verksamhet, så jag skulle avråda från det.

Med den inställningen är det inget som händer.
Citera
2024-09-04, 18:20
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Hej

CRM är ju ett stort begrepp: för säljare, fälttekniker, callcenter, kundsupport? Eller för alla funktioner och hela kundresan?
Man kan ju kolla med Lime som sägs ligga bra till i kvalitet men under Sales Force och Microsoft i pris.
Upsell är väl en framgångsrik produkt också men har inte koll på den, dyr kanske.
Lime vänder sig till segmentet små (och numera medelstora) företag
----------
https://www.lime-technologies.com/sv/
Citera
2024-09-04, 19:47
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DatBastard
Med den inställningen är det inget som händer.

De har haft omsättning ett år och under åren efter nästan ingen och allmänt svag ekonomi. Det är inte troligt att de finns länge nog för att vara ett bra alternativ.

Man bör också ha i åtanke att personen bakom även driver Bisdata, och alltså lever på att sälja information om företag.
Citera
2024-09-04, 23:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Zohos gratisutgåva kanske räcker. De flesta börjar väl med något sådant.

Vill inte starta upp ett system för att sen byta om något år så känns bättre att hitta något som kan passa direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Pyramid

Aldrig hört talas om, har du själv provat och vad tyckte du? Ska forska lite i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag är aningen kritisk till CRM system. Är de integrerade i affärssystemet så finns det väl fördelar men som fristående vet jag inte om det är något att ha.

Jag använder excel med flikar för varje kund. Småkunder tar jag inte med där utan hanterar dessa enbart i affärssystemet.

Har man många kunder kan man ju ha en fil per affärsområde så blir det inte så många flikar.

Excel är inte aktuellt då vi vill ha något som kommer fungera framöver också och ska vara lätt att söka i, lägga in besök och gärna följa upp projekt.

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
CRM är ju ett stort begrepp: för säljare, fälttekniker, callcenter, kundsupport? Eller för alla funktioner och hela kundresan?
Man kan ju kolla med Lime som sägs ligga bra till i kvalitet men under Sales Force och Microsoft i pris.
Upsell är väl en framgångsrik produkt också men har inte koll på den, dyr kanske.
Lime vänder sig till segmentet små (och numera medelstora) företag
----------
https://www.lime-technologies.com/sv/

Mindre företag och just nu en rätt begränsad kundmängd men förhoppningsvis ska de öka. Då många kunder blir projekt så ska det gärna vara något där man enkelt kan samla allt under ett projekt.
Tanken är att bygga något från grunden så enklast är om det också går att lägga upp kunderna direkt i affärssystemet och även direkt i crm:et.
Har du provat Lime själv? Aldrig hört om så ska kollas upp. Tack för tipset.
Salesforce och microsoft tror jag blir för dyra gissar jag.
Citera
2024-09-05, 00:54
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vill inte starta upp ett system för att sen byta om något år så känns bättre att hitta något som kan passa direkt.
Aldrig hört talas om, har du själv provat och vad tyckte du? Ska forska lite i det.
Excel är inte aktuellt då vi vill ha något som kommer fungera framöver också och ska vara lätt att söka i, lägga in besök och gärna följa upp projekt.
Mindre företag och just nu en rätt begränsad kundmängd men förhoppningsvis ska de öka. Då många kunder blir projekt så ska det gärna vara något där man enkelt kan samla allt under ett projekt.
Tanken är att bygga något från grunden så enklast är om det också går att lägga upp kunderna direkt i affärssystemet och även direkt i crm:et.
Har du provat Lime själv? Aldrig hört om så ska kollas upp. Tack för tipset.
Salesforce och microsoft tror jag blir för dyra gissar jag.
Nä vi har Microsoft överallt, men jag har haft två mindre klienter som har haft Lime GO och är nöjda.
Det som de gillade bland annat var att de kunde generera bearbetningslistor med den kunddatabas som ingår med olika sökfunktioner. Om man vill göra utskick eller få en lista att bearbeta på annat sätt.
Men det finns väl någon testvariant man kan prova och begära demo efter att noga specificerat vad ni vill ha
https://www.lime-technologies.com/sv.../testa-gratis/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in