2024-09-04, 17:26
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Flashade just till i Omni-appen.

Vadan detta?

”Utrikesminister Tobias Billström (M) avgår när riksdagen öppnar på tisdag och avslutar sin politiska karriär, skriver han i ett inlägg på X.
”Vad jag ska göra framåt är fortfarande öppet. Men jag är bara 50 år och ser fram emot att bidra och arbeta hårt i andra sammanhang där mitt engagemang kommer till sin rätt.””

Edit: https://omni.se/a/o3k95K

Han har antagligen fått erbjudande om en annan typ av uppdrag. Påverkansbranschen musklar på inför nästa val nu, många som droppat av till lobby- och mediabyråer.

Det är nu det gäller att göra sina nätverksköp och trimma in "konsulterna" och "rådgivarna" så att man kan trycka till de politiska partierna i god tid innan de ska välja kandidater.
Citera
2024-09-04, 17:27
Medlem
Spånar fritt: Kan det vara kopplat till helgens Moderatmöte på Steam hotel i Västerås?
Citera
2024-09-04, 17:30
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ja, varför inte. En intressant kandidat kunde vara Richard Jomshof.
Han kunde göra klart för muslimska stater, vilket ringa värde de har och vilka sjuka värderingar de besitter.

Om inte ens det svenska folket tar finnpajsaren Lohikoski på allvar varför skulle muslimska länder fästa något avseende för han åsikter och tyckande. Det är enbart Svärjevänner som är imponerade av honom
Citera
2024-09-04, 17:30
Medlem
Uruzita1s avatar
halva ukrainska regeringen avgick igår och nu avgår Sverige utrikesminister utan förklaring säkert en korruptionsskandal som heter duga och som putin känner till
Citera
2024-09-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Han är ju supergay så kanske dragit på sig nå aids eller apkoppor, eller så har han vart på nån minderårig och det kommer outas snart.
Men inget av det är något skäl att avgå. Kan betraktas som förbiseenden.
Tror mer på utmattningssyndrom.
Citera
2024-09-04, 17:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
halva ukrainska regeringen avgick igår och nu avgår Sverige utrikesminister utan förklaring säkert en korruptionsskandal som heter duga och som putin känner till

Bästa teorin hittills. Spännande att se vad som vecklas ut framöver.
Citera
2024-09-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Han har på ett förtjänstfullt sätt gjort ett antal korrekta bedömningar.
Han har inte fjäskat för terrorklassade Hamas.

Han var ingen av mina favoritministrar inledningsvis, men han gjorde sedan en stark insats under NATO-anslutningen. Tycker han hanterade de evigt köpslående och trixande bazar-turkarna riktigt bra och bestämt. Finns väl skäl vi kanske får, eller inte får, veta till denna avgång. Undrar vem som tar över? Är Johan Forsell redo tro?
Citera
2024-09-04, 17:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nu kommer belöningen från BlackRock för att vi gick med i NATO. Någon som sätter emot?

PS. Kan vara en belöning från familjen Wallenberg också. Något av det två.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tror du är något på spåren där.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vet ej. Kanske något välbetalt internationellt toppjobb som väntar runt hörnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Om några dagar kan ni läsa om Billströms nya mångmiljonlön jobb inom privata sektorn.

Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Hans jobb verkar ha gått ut på att få in Sverige i Nato. Nu har han gjort sitt och kommer bli belönad inom de kommande åren med välbetalda låtsasjobb. Även om jag inte har särskilt mycket över för Billström ska han endå ha en eloge för att ha lyft invandringsfrågan under en tid då det närmast var likställt med kätteri. Att han överlevde den perioden politiskt måste ändå ses som en bedrift.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så är det. Frågan är vad hans nya arbetsplats fick som tack..
Jag vet inte, jag. När politiker får belöningsjobb brukar det skötas smidigt och diskret. Om en toppolitiker avgår för att ta ett privat jobb brukar avgången ske i samband med ett val (litet före eller litet efter).

Men Billström avgår plötsligt och oväntat mitt i en mandatperiod. Nästan så man kan säga att det är med buller och bång. Då gissar jag att avgången har med något annat att göra.
Citera
2024-09-04, 17:34
Avslutad
Oväntat och synd. Tobias har skött sig bra tycker jag
Citera
2024-09-04, 17:37
Bannlyst
Snubben som inte vågade uttala sig ett endast ord från Bilderberg mötet, haha riktigt svenne.

100 procent kopplat till deep state mafia. Kom ihåg Sverige och svenska folket är det enda i EU som än idag är beredda och villiga att stötta Ukraina både militärt och diplomatiskt.

Hmmmm, lilla Sverige alltså, det säger inte nåt eller?

Vi kommer se flera avgå, avgång efter avgång, självmord efter självmord.
Citera
2024-09-04, 17:37
Medlem
Agent.Smiths avatar
Fjäskandet för Turkiet, USA och Israel har varit riktigt pinsamt att bevittna. Lågvattenmärke i svensk utrikespolitisk historia vill jag påstå. Vi har gått med i NATO efter 200 års alliansfrihet, gett USA:s militär rätten att röra sig fritt inom Sverige och stödjer Israel. Men till vilket pris!
Citera
2024-09-04, 17:38
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Enligt denna tråd https://www.flashback.org/t3627785 ska Billström plockat fram böcklingen i sig, föga förvånande - böcklingvibbarna står som spön i backen.

Jag visste inte att han var bög innan jag läste denna tråden faktiskt. Eller så har jag läst det men glömt, googlade och QX hade en artikel om att han är öppet bi-sexuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in