2024-09-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Varför ska inte hela världen vara lika anti-USA då?
Precis detta Amerika har gjort regelbundet sedan nationens grundande.

Jag köper helt enkelt inte den officiella förklaringen av det hela.

Det måste finnas en annan anledning till att Väst hatar ryssen så mycket, tex att det är ett av de få länder som inte viker sig under Västerländskt världsherravälde.

Väst, under USA gör såhär med alla som uppstudsar mot deras globala inflytande.

Gadaffi, Assad, Kim Jong, Hitler, Saddam.

Nu är Putin i en position där det inte spelar någon roll vad han har för anledning till SMO och det spelar ingen roll vad han gör hädanefter.

Väst skriker 'propaganda' och alla köper det. Putin är den nya Bad man och alla är glada över att ha någon att hata på och skylla på

Funderar du överhuvudtaget på vad du skriver? Vill Väst "trycka ner" vissa ledare (ex. Hitler, Ghadaffi m fl) p g a att dessa ledare är "uppstudsiga" eller kan det vara så att Väst inte accepterar när nämnda ledare hotar omvärlden samt använder inrikes och utrikes terror i sitt agerande?

Absolut ingen är glad över att ha en "bad man" att hata på. Alla önskar att Vlad P. hade låtit bli att anfalla Ukraina samt även i övrigt uppförde sig som normalt folk och t ex lät bli att försöka återskapa ett imperium som redan för alltid är borta.

För Vlad P. är det kört vad gäller möjligheten att han ska få respekt eller att omvärlden (Väst) ska lita på honom igen. Han är dock bara en enda person. Om han tycker om sitt moderland bör han snarast avgå och lämna väg för den självrannsakan och den läkningsprocess som Ryssland framöver behöver genomgå för att någon (vettig) ska vilja ha med dem att göra.
Citera
2024-09-04, 15:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Problemet med kursk är att man tog sina bästa trupper från donbas för att klara av det. Men nu ser det ut som att ryssland kommer att ta flera städer efter avdiivka ist. Och dom kommer inte ha manskap eller materiel för att behålla området man håller nu på gränsen mot kursk utan att man flyttar flera trupper från donbas. Det var en taktisk blunder. Ryssland har fortfarande 300-400k reservister som man kan sätta in i kursk. I donbas har man enligt beräkningar från början av året ca 470000 soldater. Man har kompliserat situationen för sig själva.

Nej man tog den strategiska reserven. Denna typ av offensiva välutrustade trupper bemannar inte statiska frontavsnitt. Samma sak för Ryssland, deras offensiv i Donbas utförs inte av trupper som flyttades från någon skyttegrav någon annanstans på fronten.
Citera
2024-09-04, 15:53
Medlem
Russia Is Running Out of All Its Best Tanks
https://www.youtube.com/watch?v=tpnLi2P5aVQ&t=500s

Alltid något- T-90 går åt.
Citera
2024-09-04, 15:56
Medlem
Silfverryggs avatar
Och till er som betvivlar Girkins roll i rysshärjningarna i Europa och annonstädes.
Allegiance
Russia
Transnistria
Republika Srpska
Donetsk Republic
Branch/service
Russian Ground Forces
Federal Security Service
Donbas People's Militia
Rank Colonel
Battles/wars
Transnistria War
Bosnian War
Chechen–Russian conflict
First Chechen War
Second Chechen War
Russo-Ukrainian War
Annexation of Crimea by the Russian Federation
2014 Simferopol incident
War in Donbas (2014–2022)
Siege of Sloviansk
Battle of Kramatorsk
Russian invasion of Ukraine
https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin
---------------------------------------------
Men till nutiden.
Och sedan tror vissa att förhållanden mellan ryssen och Ukraina kommer att återgå till det gamla status quot när detta sker?
Citat:
Ett ryskt luftangrepp mot staden Lviv på onsdagsmorgonen dödade minst sju personer, inklusive tre barn. Lvivs borgmästare Andriy Sadovyi sade att barnen var syskon och dog i attacken tillsammans med sin mamma. Bara pappan överlevde det ryska anfallet som förstörde familjens hem.
...
- Ryssland slaktar hela familjer mitt i Europa. Ryssarna dödar våra barn, vår framtid. Jag finner inte ord för att stödja familjefadern Jaroslav. Vi är alla med er i dag. Mina djupaste kondoleanser", sade borgmästaren på onsdagen.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Nej, rysshatet är befogat och rättfärdigt.
Citera
2024-09-04, 15:58
Medlem
Jofs avatar
Svaghetstecken med alla sparade ministrar i Ukraina.
Citera
2024-09-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Varför ska inte hela världen vara lika anti-USA då?
Precis detta Amerika har gjort regelbundet sedan nationens grundande.

Jag köper helt enkelt inte den officiella förklaringen av det hela.

Det måste finnas en annan anledning till att Väst hatar ryssen så mycket, tex att det är ett av de få länder som inte viker sig under Västerländskt världsherravälde.

Väst, under USA gör såhär med alla som uppstudsar mot deras globala inflytande.

Gadaffi, Assad, Kim Jong, Hitler, Saddam.

Nu är Putin i en position där det inte spelar någon roll vad han har för anledning till SMO och det spelar ingen roll vad han gör hädanefter.

Väst skriker 'propaganda' och alla köper det. Putin är den nya Bad man och alla är glada över att ha någon att hata på och skylla på

Det vi förvånas över att du inte ser några problem med
Gadaffi, Assad, Kim Jong, Hitler, Saddam
Och med din logik måste putte vara den man vill ha som ledare.
Citera
2024-09-04, 16:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dnepr är en flod som ger en naturlig avdelning så att landet delas där är en trolig naturlig utveckling.

Pokrovsk kommer att falla. Detta "ganska" i relation till Bachmut där man förberett försvar under lång tid och detsutom hade välutbildade soldater. Spela får du göra med någon annan barnrumpa, det här är krig och allt kan hända men att Pokrovsk faller någon gång är helt klart, tiden; "ganska snart".

Jag har inga hästar i varken Ryssland eller Ukraina så för mig spelar det ingen roll om Ukraina hamnar i väst eller öst, jag ser det här som ett inbördeskrig. Men jag finner det enklare att försvara Ryssland för Kievregimen är lögnaktiga äckel, banderiter (nazister) och högerextremister. Rent krast är det nu bättre att Ukraina och dess kvarvarande folk hamnar i öst och i BRICS för väst kommer ju annars att kräva tillbaka pengarna dom satsat, dvs, plundra landet. Naturligvis tar väl Ryssland också sin del men dom har ju tillräckligt med naturesurser så det blir nog så att det blir kineser som utvecklar Donbas och fortsätter utvinning av kol och prospektering av Litium ... man kan ju hoppas att mycket kommer folket där till godo (du vet, ryssjävlarna).

Jag är neutral i grunden vad det gäller den här konflikten. Jag kan försvara Ryssland mot alla lögner som kastas mot landet från Kiev och väst och jag gör det oavsett vad du och andra tycker om det, jag hatar helt enkelt lögner. Det finns många, många länder som inte vill ha västs typ av demokrati och könsförvirrning. Jag anser att varje land går sin egen väg och att folk där i slutändan bestämmer vad landet ska vara. Det gjorde vi också en gång i tiden efter upplysning och fick demokrati som nu tvärr missbrukas. Jag tror på neutralitet så långt det går och tycker problem ska lösa på diplomatisk väg, Ryssland har hållit på länge med det och det stora problemet är NATO och Ukrainas svek men väst ignorerade Rysslands säkerhetbehov. Jag tror också på fri handel och hejar då gärna på BRICS så att även fattiga eller mindre länder som vårt kan ha någon chans på världsmarknaden.

Nu är det inte demokrati som ska införas i Ryssland eller Ukraina av väst utan lydiga landsförädare som säljer länderna till superrika i väst. Precis som i Ukraina, Saudiarabien och Qatar spelar styret ingen roll bara man lyder (nåja, vi får se med Saudiarabien).

Lag och rätt i Ukraina, EU och i USA, ja fast mest för de rika och lydiga. De rikas barn i Ukraina undviker mobilisering och sprätter nu omkring i London, Paris eller New York. Det övriga du listar har USA pysslat med i många många år om du kan något om historia och geopolitik. Krigsförbrytelser kan du ta upp med Israel för något liknade finns inte i Ukraina.

Det gör inget om du och dina likar kallar mig och andra för "drägg" och "lögnare" för varenda inlägg vi gör för det betyder att ni är rädda för de sanningar och upplysningar vi kommer med, så jävla enkelt är det.
Du är inte neutral, du stödjer Rysslands expansion.
Och ändå är de könsförvirrade länderna bäst att leva i, ryssarnas rikemansbarn gillar europas skolor där de får lära sig om mänskliga rättigheter.

Är du säker på att Olga i Sibirien har knskaper att göra ett fritt val, har hon att välja mellan putin eller hans kompis Medvedjev?

Hur kan ryssarna blivit så osäkra, vi trodde ju på dem och gjorde affärer och minskade vår militär. Inga expansionstendenser, eller hur. till 2014?

Vad gav vi för tecken till att hota Tyssland?
Citera
2024-09-04, 16:29
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Nu har Kursk i den förfallna och ursvaga diktaturen ryssland, som inte ens kan försvara sitt eget territorium, fått besök från medborgare från andra sidan jordklotet. ABC News nyhetsteam från Australien har släppt bilder från deras besök i Kursk i ryssland.

Lenin-statyn i Sudzha fick dessa australiensare inte bevittna. Statyn som ryska barbarer rest för att hedra massmördaren Lenin är numera demolerad.

First Australian news crew to gain rare access into Ukrainian-held territory in Russia | ABC News
https://www.youtube.com/watch?v=zUa1wTcxEBM
Citera
2024-09-04, 16:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det pinsamma står du för i detta sammanhang.

Man kan med lätthet vända på steken:
Tycker faktiskt det låter pinsamt, när officiella ryska företrädare fantiserar om "en västlig desinformations kampanj"!
Med detta menar jag hur ryssen fabulerar och fantiserar om att väst/Nato/EU m.m. är ett hot mot ryssens existens och som efterapas och rapas av alla kremls papegojor här på FB.
Det enda det är ett hot mot är fortsatt ryskt imperialism, expansionspolitik och önskan på att bedriva folkmord samt utradering av allt som är ukrainskt. En rysk dröm som till och med överträffar hitlers dröm om "Großdeutschland".
Citera
2024-09-04, 16:37
Medlem
CanisMinors avatar
En man som inte vill dö! Tyvärr är artikeln låst för mig.

Putin ally orders scientists to unlock the secrets of eternal life

Russian scientists have been ordered to come up with anti-ageing remedies by an official close to President Putin.

https://www.thetimes.com/article/bb496039-3f78-4bbf-8538-d79c14ece2f2
Citera
2024-09-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tycker faktiskt det låter pinsamt, när officiella svenska företrädare fantiserar om "en rysk desinformations kampanj"!
Kan inte begripa vad det skulle göra för skillnad, om några svenska instruktörer strukit med, eller inte?

Är du från vettet på riktigt?

Det är ju prioritet 1 att ni ryssar kör desinformation. Ditt påstående är direkt stötande. Att du ens orkar ljuga om den saken som är lika uppenbar som solen är gul.

Ni ljuger ju so fort ni öppnar munnen. Ungefär som när Lavrov sa att Ryssland inte invaderat Ukraina. Den nivån håller ni.
Citera
2024-09-04, 16:38
Medlem
CanisMinors avatar
Germany ordered 17 IRIS-T air defense systems for Ukraine, — Scholz

We are talking about eight medium-range systems (SLM) and another nine short-range (SLS). Four SLM systems and three SLS are already in Ukraine.

Scholz said that these systems helped to shoot down more than 250 Russian missiles, drones and unmanned aerial vehicles and save many lives

https://t.me/pilotblog/15460
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in