2024-09-04, 09:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Odds för vinnare av AS med spelstopp 14:e sep:

MFF: 1.04
DIF: 13.0
Bajen: 41.0
AIK: 151.0
BKH: 501.0
Elfsborg: 501.0
MAIF: 1001.0
Det där enbart baserat på dumskallar som tittar på antal poäng just nu och struntar i hårda fakta som eran bedrövliga form, dom missar även att ni har ersatt seriens bästa målvakt med ett helt knippe rövhattar. Ni kommer få en väldigt tuff höst.

Hammarby är riktigt bra nu och Elfsborg är bäst. Där har vi nog tvåan och trean när vi sammanfattar säsongen.
Citera
2024-09-04, 09:53
Medlem
bananjuices avatar
Jag har för mig att jag har sett en sida där man kan simulera resterande omgångar, men har ingen länk. Vore fint för vägledning även om det är svårt att tippa sakligt.
Citera
2024-09-04, 10:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det där enbart baserat på dumskallar som tittar på antal poäng just nu och struntar i hårda fakta som eran bedrövliga form, dom missar även att ni har ersatt seriens bästa målvakt med ett helt knippe rövhattar. Ni kommer få en väldigt tuff höst.

Hammarby är riktigt bra nu och Elfsborg är bäst. Där har vi nog tvåan och trean när vi sammanfattar säsongen.

Förvånande att Dif är så klar 2:a enligt oddsen, men samtidigt blir väl övriga placeringar rätt osäkra när MFF förstör allting med 1.04 i odds?
Jag menar, det hade varit intressantare med en tabell på oddsen på "vilket lag kommer 2:a". då tror jag det hade varit jämt skägg mellan Bajen och Dif som i sin tur inte hade varit så långt ifrån 2-3 andra kandidater.

Tycker annars odds är en bra objektiv värdemätare (dock in så tydlig vad det gäller "topp 3" i detta fall)
Citera
2024-09-04, 11:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det finns inte en enda toppspelare som vill spela i AIK. Spelar ingen roll om lönerna hade fyrdubblats. Ligan och vädret är för dålig och huvudstaden är efterbliven. Hulk har redan spelat i Zenit som ägs av Gazprom. Ett par miljarder på banken kan naturligtvis inte tävla mot ett sånt företag.
Kanske jag som tolkar dig fel, men utifrån ditt tidigare inlägg skulle jag nog hävda att den tämligen självklara slutsatsen av vad du skriver är att pengar inte är en avgörande faktor i att attrahera topp spelare, vilket naturligtvis är helt felaktigt. Ingen spelare, särskilt inte en färgad sådan, hade valt Östeuropa framför Sverige, och länder som Kina och Saudiarabien hade naturligtvis haft ett betydligt tyngre arbete framför sig att attrahera fotbollsspelare jämfört med en klubb i Sverige.
Citera
2024-09-04, 11:28
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Förvånande att Dif är så klar 2:a enligt oddsen, men samtidigt blir väl övriga placeringar rätt osäkra när MFF förstör allting med 1.04 i odds?
Jag menar, det hade varit intressantare med en tabell på oddsen på "vilket lag kommer 2:a". då tror jag det hade varit jämt skägg mellan Bajen och Dif som i sin tur inte hade varit så långt ifrån 2-3 andra kandidater.

Tycker annars odds är en bra objektiv värdemätare (dock in så tydlig vad det gäller "topp 3" i detta fall)

Topp-3:

MFF: 1.001
DIF: 1.2
Bajen: 2.1
AIK: 3.5
Elfsborg: 4.33
MAIF: 6.0
BKH: 6.5
GAIS: 41.0

Översatt i procent säger oddsen att det är 83,3 % sannolikhet för att DIF kommer topp-3. Motsvarande siffra för bajen är 47,6 %.
Citera
2024-09-04, 11:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Topp-3:

MFF: 1.001
DIF: 1.2
Bajen: 2.1
AIK: 3.5
Elfsborg: 4.33
MAIF: 6.0
BKH: 6.5
GAIS: 41.0

Översatt i procent säger oddsen att det är 83,3 % sannolikhet för att DIF kommer topp-3. Motsvarande siffra för bajen är 47,6 %.
Den som tagit fram ovan kan tveklöst inte ha sett vår senaste match mot Värnamo. Jag blir dessvärre oerhört förvånad om vi inte är tillbaka på våldtäktståget inom kort. Att hävda att det såg illa ut spelmässigt är understatement of the year..
Citera
2024-09-04, 11:50
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Den som tagit fram ovan kan tveklöst inte ha sett vår senaste match mot Värnamo. Jag blir dessvärre oerhört förvånad om vi inte är tillbaka på våldtäktståget inom kort. Att hävda att det såg illa ut spelmässigt är understatement of the year..

Marknaden som man säger på finansspråk. Vill inte göra reklam för spelbolag men kan hända att källan till detta har 365 i sitt varumärke.
Citera
2024-09-04, 13:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Ja Malkolm pallade inte trycket föga förvånande.

Rinne är det Lee Baxter nivå på frågan är när Oscar Jansson får chansen?
Citera
2024-09-04, 15:30
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Marknaden som man säger på finansspråk. Vill inte göra reklam för spelbolag men kan hända att källan till detta har 365 i sitt varumärke.
Odds på att djuu vinner ECL? O kommer du lägga en slant för att kunna rama in bongen?
Citera
2024-09-04, 15:44
Medlem
Teus avatar
Goitoms straff är fan ett skämt. Agerar på ett konfrontativt sätt? Är det bara för han e svart eller?
Citera
2024-09-04, 16:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Goitoms straff är fan ett skämt. Agerar på ett konfrontativt sätt? Är det bara för han e svart eller?

Kims också.. Klart som fan man måste markera att det är fel om ni firar i mål i vårt tekniska område?
Citera
2024-09-04, 16:09
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Odds på att djuu vinner ECL? O kommer du lägga en slant för att kunna rama in bongen?

Kul fråga, varför har jag inte kollat upp det? 151 ggr pengarna så exakt lika stor chans som för Gnaget att vinna Lennart.

Ingen dum idé! 1 spänn Leicester-style (de fick iof 5000x om jag minns rätt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in