2024-09-04, 09:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä det inlägget är kvar? Det från 1 september.
Jag får inte se det inlägget, så det är klart att de blockerar vissa inlägg för vissa användare i den gruppen...
Citera
2024-09-04, 09:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Hon har inte "dödats".. hon lever, men det verkar vara "bestämt" att hon är avliden

Fanns en kommentar på ska hem sidan... gällande just detta,om den är kvar vet jag inte har inte kollat nu...
kan du komma med en enda ledtråd på att hon lever? för om inte så fortsätter jag att tro att hon är död och begravd och att familjen Ö ligger bakom, är vad allt tyder på i det här fallet...
Citera
2024-09-04, 12:17
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Hon har inte "dödats".. hon lever, men det verkar vara "bestämt" att hon är avliden

Fanns en kommentar på ska hem sidan... gällande just detta,om den är kvar vet jag inte har inte kollat nu...

Kan du inte kolla om kommentaren är kvar då?
Citera
2024-09-04, 13:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Har nog följt tråden bättre än du verkar det som....
Läs själv att hon är vuxen i ÅLDER, var har du sett det på svart o vitt.
Undrar var hon har vårdare där om hon är vuxen

A har IF plus autism. Dubbelassistans pga sin våldsamhet. Hon kan inte bo med andra människor pga det. Vad som gjort alla så upprörda är att hon ändå tillåts ha djur och både Essie och hennes katter har utsatts för våld.

Länsstyrelsen skulle dit på inspektion men då försvann Essie så lägligt. Överlämnat till polisen, finns starka vittnen och filmbevis.

Citat:

Hur kan du vara så säker på att hon lever?

Vad menar du med att det är bestämt hon är avliden? Vem skulle ha bestämt det?
Citera
2024-09-04, 13:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
kan du komma med en enda ledtråd på att hon lever? för om inte så fortsätter jag att tro att hon är död och begravd och att familjen Ö ligger bakom, är vad allt tyder på i det här fallet...

Det troligaste är att JS och familjen har kokat ihop denna soppa. Båda parter vinner på detta upplägg. Därför finns det en chans att Essie lever och är omplacerad hos någon av JS hundkontakter.

Vad jag kommit fram till efter att noga ha följt fallet.

Har inte släppt din hypotes, bara att jag tror mer på att JS har varit med och arrangerat något.
Citera
2024-09-04, 13:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det troligaste är att JS och familjen har kokat ihop denna soppa. Båda parter vinner på detta upplägg. Därför finns det en chans att Essie lever och är omplacerad hos någon av JS hundkontakter.

Vad jag kommit fram till efter att noga ha följt fallet.

Har inte släppt din hypotes, bara att jag tror mer på att JS har varit med och arrangerat något.

Ja, jag förstår din poäng, men nej, jag kan inte tro det från allt jag har läst
Citera
2024-09-04, 13:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, jag förstår din poäng, men nej, jag kan inte tro det från allt jag har läst

I anmälan till LS säger JS att hunden är förbrukad. Hon hade alltså koll på att Essie fått ta emot så mycket våld att hon inte skulle klara vare sig inspektion eller förnyelsen av certifieringen. Och att hon skulle ta kontakt med P och berätta LS var på väg dit.

Man förstår ju vilket jävla liv det måste varit på P, som alltid försöker lägga skulden på nån annan. Han lär ha varit skitförbannad på JS som anmält och sagt att felet var hennes, att hon inte skulle sålt hunden som inte pallade As våldsamheter utan var just förbrukad. P lär ha gått an om att han vill ha pengar tillbaka.

Och lika förbannad lär P ha varit på assistenterna som brutit tystnadsplikten och anmält.

Det är säkert inte första gången JS och P pratat. Det fanns ju detaljerade instruktioner hur man skulle göra för att skydda Essie från A. Assistenterna har bett henne om hjälp tidigare att anmäla men då ville hon inte göra något utan bevis, så de fixade filmer.

Därför tror jag att de gjort upp. JS fixade undan Essie. Den anmäls som stulen med fabricerade bevis som hintar att det är assistenterna. Familjen får ut på försäkringen och JS slipper undan misstaget att hon sålt till en djurplågare. Assistenterna framställs i dålig dager.

JS och P tjänar på detta, assistenterna misstänkliggörs. Essie behöver inte avlivas utan får leva vidare i nån kennel nånstans.

Min hypotes. Säg gärna emot.
Citera
2024-09-04, 14:06
Medlem
Citat:
I anmälan till LS säger JS att hunden är förbrukad. Hon hade alltså koll på att Essie fått ta emot så mycket våld att hon inte skulle klara vare sig inspektion eller förnyelsen av certifieringen. Och att hon skulle ta kontakt med P och berätta LS var på väg dit.

Man förstår ju vilket jävla liv det måste varit på P, som alltid försöker lägga skulden på nån annan. Han lär ha varit skitförbannad på JS som anmält och sagt att felet var hennes, att hon inte skulle sålt hunden som inte pallade As våldsamheter utan var just förbrukad. P lär ha gått an om att han vill ha pengar tillbaka.

Och lika förbannad lär P ha varit på assistenterna som brutit tystnadsplikten och anmält.

Det är säkert inte första gången JS och P pratat. Det fanns ju detaljerade instruktioner hur man skulle göra för att skydda Essie från A. Assistenterna har bett henne om hjälp tidigare att anmäla men då ville hon inte göra något utan bevis, så de fixade filmer.

Därför tror jag att de gjort upp. JS fixade undan Essie. Den anmäls som stulen med fabricerade bevis som hintar att det är assistenterna. Familjen får ut på försäkringen och JS slipper undan misstaget att hon sålt till en djurplågare. Assistenterna framställs i dålig dager.

JS och P tjänar på detta, assistenterna misstänkliggörs. Essie behöver inte avlivas utan får leva vidare i nån kennel nånstans.

Svagheten med det scenariot är att de blandar in ytterligare personer i de som Essie omplaceras hos. Vill de minimera risken för upptäckt så är det avlivning och nedgrävning som gäller. I övrigt är det dock ett ytterst trovärdigt scenario.

För Essies skull så hoppas jag dock att jag har fel och att jycken omplacerats.
Citera
2024-09-04, 14:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

nej, det är en mycket bättre teori än PÖ:s officiella och en mycket mer genomarbetad teori än många av de andra som presenterats hittills, men jag tror att ingen lyckades rädda Essie innan hon dog eller blev så skadad att det var omöjligt i PÖ:s ögon för att rädda henne, så det blev ett snabbt avlivning, troligen med hjälp av pappa LÖ och tillsammans grävde de ned Essies kropp innan kvällen den 11 juli och drog igång cirkusen...
Citera
2024-09-04, 14:27
Bannlyst
Citat:
A har IF plus autism. Dubbelassistans pga sin våldsamhet. Hon kan inte bo med andra människor pga det. Vad som gjort alla så upprörda är att hon ändå tillåts ha djur och både Essie och hennes katter har utsatts för våld.

Länsstyrelsen skulle dit på inspektion men då försvann Essie så lägligt. Överlämnat till polisen, finns starka vittnen och filmbevis.

Hur kan du vara så säker på att hon lever?

Vad menar du med att det är bestämt hon är avliden? Vem skulle ha bestämt det?

Jag har aldrig sagt att hunden lever, det får du
gärna skriva tIll som skrev detta.
Jag tror att hunden är död skrev jag...
Det är väl rätt naturligt att det är så.
Jag ser ofta på nyheter att flyttar omkring på döda människor, skulle en hund vara så svårt att dump någonstans.
Jag undrar oxå varför finns det ingen film precis när hunden försvann...
Citera
2024-09-04, 15:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Svagheten med det scenariot är att de blandar in ytterligare personer i de som Essie omplaceras hos. Vill de minimera risken för upptäckt så är det avlivning och nedgrävning som gäller. I övrigt är det dock ett ytterst trovärdigt scenario.

För Essies skull så hoppas jag dock att jag har fel och att jycken omplacerats.

Helt rätt. Det vore ju mer rationellt att avliva. Men jag tänker att JS med sina kontakter har möjlighet till omplacering. Det kan vara hos en släkting, kompanjon i företaget, uppfödaren (som inte har yttrat sig alls), någon hon litar på. Jag vet ju inte hurdan hon är som person, men rimligen borde hon vara djurvän och ha känslor för hunden. Dålig ekonomi och misslyckade satsningar (coronahundar) har gjort att hon tänjt på reglerna och sedan satt hon i smeten när assistenterna kom med filmbevis.

Ett annat scenario är att Ps filmer är oförfalskade och att det är JS som lockar på Essie. Inte så troligt men om vi ska resonera fram och tillbaka kan man ta upp det.

Vill gärna landa i att Essie lever och har det bra, önsketänkande...

Citat:
nej, det är en mycket bättre teori än PÖ:s officiella och en mycket mer genomarbetad teori än många av de andra som presenterats hittills, men jag tror att ingen lyckades rädda Essie innan hon dog eller blev så skadad att det var omöjligt i PÖ:s ögon för att rädda henne, så det blev ett snabbt avlivning, troligen med hjälp av pappa LÖ och tillsammans grävde de ned Essies kropp innan kvällen den 11 juli och drog igång cirkusen...

Det kan vara A som haft ihjäl eller svårt skadat Essie. P som fått tokspel på den värdelösa hunden, han har ju något allvarligt fel på sin empati. Eller farfar som agerat som den militär han är och skjutit henne. Alternativt omplacerat henne på resan norrut.

Vad som talar emot att det ska vara impulsivt är det snygga upplägget. Att koka ihop detta är inte gjort i en handvändning. De har ju haft gott om tid att förbereda sig eftersom JS förvarnat, så på så sätt är hon inblandad.

I så fall tror jag det är LÖ som skötte avlivning och nedgrävning. Någon från Enköping skrev att LÖ brukar fixa PÖs misstag när han strulat till det för sig. En annan att Essie kunde finnas i Fjärdhundra, en plats med anknytning till familjen. Om Essie varit nergrävd där tror jag de flyttat på henne och hon kommer aldrig hittats.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det där var intressant läsning, känns som att jag fick svar på min fråga jag just skrev i föregående inlägg.

Hej! 😸

Det finns en sammanfattning i början av tråden, men den är delvis inaktuell.

Vad jag skrev är ett tänkbart scenario, du ska inte ta det som ett löst fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag har aldrig sagt att hunden lever, det får du
gärna skriva tIll som skrev detta.
Jag tror att hunden är död skrev jag...
Det är väl rätt naturligt att det är så.
Jag ser ofta på nyheter att flyttar omkring på döda människor, skulle en hund vara så svårt att dump någonstans.
Jag undrar oxå varför finns det ingen film precis när hunden försvann...

Att hunden lever var riktat till medlemmen Pinkies. Det jag skrev till dig står ovanför hennes citat.

Man söker efter döda människor på ett helt annat vis och det är svårare att fixa undan ett människolik. Så om hon är död kommer hon inte hittas tror jag.
Citera
2024-09-04, 15:24
Medlem
Citat:

Hej! 😸

Det finns en sammanfattning i början av tråden, men den är delvis inaktuell.

Vad jag skrev är ett tänkbart scenario, du ska inte ta det som ett löst fall.

Hej Okej, tack för svar. Har bara läst rubrikerna i media men börjat bli nyfiken vad som skett, verkar ju helt vansinnigt alltihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in