Citat:
Ursprungligen postat av
pajas357
Svagheten med det scenariot är att de blandar in ytterligare personer i de som Essie omplaceras hos. Vill de minimera risken för upptäckt så är det avlivning och nedgrävning som gäller. I övrigt är det dock ett ytterst trovärdigt scenario.
För Essies skull så hoppas jag dock att jag har fel och att jycken omplacerats.
Helt rätt. Det vore ju mer rationellt att avliva. Men jag tänker att JS med sina kontakter har möjlighet till omplacering. Det kan vara hos en släkting, kompanjon i företaget, uppfödaren (som inte har yttrat sig alls), någon hon litar på. Jag vet ju inte hurdan hon är som person, men rimligen borde hon vara djurvän och ha känslor för hunden. Dålig ekonomi och misslyckade satsningar (coronahundar) har gjort att hon tänjt på reglerna och sedan satt hon i smeten när assistenterna kom med filmbevis.
Ett annat scenario är att Ps filmer är oförfalskade och att det är JS som lockar på Essie. Inte så troligt men om vi ska resonera fram och tillbaka kan man ta upp det.
Vill gärna landa i att Essie lever och har det bra, önsketänkande...
Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
nej, det är en mycket bättre teori än PÖ:s officiella och en mycket mer genomarbetad teori än många av de andra som presenterats hittills, men jag tror att ingen lyckades rädda Essie innan hon dog eller blev så skadad att det var omöjligt i PÖ:s ögon för att rädda henne, så det blev ett snabbt avlivning, troligen med hjälp av pappa LÖ och tillsammans grävde de ned Essies kropp innan kvällen den 11 juli och drog igång cirkusen...
Det kan vara A som haft ihjäl eller svårt skadat Essie. P som fått tokspel på den värdelösa hunden, han har ju något allvarligt fel på sin empati. Eller farfar som agerat som den militär han är och skjutit henne. Alternativt omplacerat henne på resan norrut.
Vad som talar emot att det ska vara impulsivt är det snygga upplägget. Att koka ihop detta är inte gjort i en handvändning. De har ju haft gott om tid att förbereda sig eftersom JS förvarnat, så på så sätt är hon inblandad.
I så fall tror jag det är LÖ som skötte avlivning och nedgrävning. Någon från Enköping skrev att LÖ brukar fixa PÖs misstag när han strulat till det för sig. En annan att Essie kunde finnas i Fjärdhundra, en plats med anknytning till familjen. Om Essie varit nergrävd där tror jag de flyttat på henne och hon kommer aldrig hittats.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Det där var intressant läsning, känns som att jag fick svar på min fråga jag just skrev i föregående inlägg.
Hej! 😸
Det finns en sammanfattning i början av tråden, men den är delvis inaktuell.
Vad jag skrev är ett tänkbart scenario, du ska inte ta det som ett löst fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Jag har aldrig sagt att hunden lever, det får du
gärna skriva tIll som skrev detta.
Jag tror att hunden är död skrev jag...
Det är väl rätt naturligt att det är så.
Jag ser ofta på nyheter att flyttar omkring på döda människor, skulle en hund vara så svårt att dump någonstans.
Jag undrar oxå varför finns det ingen film precis när hunden försvann...
Att hunden lever var riktat till medlemmen Pinkies. Det jag skrev till dig står ovanför hennes citat.
Man söker efter döda människor på ett helt annat vis och det är svårare att fixa undan ett människolik. Så om hon är död kommer hon inte hittas tror jag.