Citat:
Ursprungligen postat av
Alltid42
Vilken soppa han hamnat i. Jag skriver hamnat i, ändå väl medveten om att han gjort egna val.
Han har gjort egna val utifrån en totalt felaktig premiss. Hans livsåskådning är skev men utifrån den rättfärdigar han alla sina beslut. Utifrån den är allt alltid någon annans fel. Han ser sig själv som en god människa nånstans.
Jag är väl insatt i ämnet och jag är helt säker på att han lever i ett religiöst trauma, ungefär som kristi brud. Den kristna gren han tillhör hamnar lätt i konspirationsteoriträsket i och tyvärr så får han mycket av sina teorier bekräftade från omvärlden nu.
Om han ska "vakna" från sin "dröm" så måste det ske inom han själv och det sker automatiskt av sig själv. På samma sätt som vi alla vaknar på morgonen när vi somnat. Visserligen kan vi vakna ofrivilligt av högljudda larm och annat vilket ju kan vara väldigt obehagligt.
Stämmer exakt. Runars mentala hälsa försämras. Han skämtar och skriver helt förvirrat, och han orkar inte underhålla sitt "imperium", exempelvis pressidan på Mynewsdesk.
Ingen tror längre på Runar, alla vet, inga nyheter kommer fram, och Runars paranoia och rädsla för konsekvenser har drivit Runar allt längre från verkligheten, vilket leder till en allt djupare isolering.
Runar vägrar ta emot hjälp från myndigheter, och personer som Anders, KRIS och andra kontakter har svårt att nå Runar. Det verkar som om Runar inte längre är mottaglig för stöd.