2024-09-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det kan ju vara hittepå också? Eller så tror han fortfarande på en lukrativ framtid där han coachar företagsledare att fatta rätt beslut…
Som jag ser det så finns det inget Runar kan sälja eller tjäna pengar legitimt på. Så hittepå eller bolag för att köpa på faktura och sen strunta i att betala är min gissning.
Citera
2024-09-02, 16:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Som jag ser det så finns det inget Runar kan sälja eller tjäna pengar legitimt på. Så hittepå eller bolag för att köpa på faktura och sen strunta i att betala är min gissning.
Mest troligt ja. Och det är väl det myndigheterna oroar sig över också. De säger ju det att han inte verkar förstå vad han gjort för fel.
Citera
2024-09-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Mest troligt ja. Och det är väl det myndigheterna oroar sig över också. De säger ju det att han inte verkar förstå vad han gjort för fel.
Precis och det var så jag tolkade det också.
Citera
2024-09-02, 18:36
Medlem
Rånar-Rune får sina fula trasiga jeans nerdragna gång efter gång Han är en riktig liten blottare
Citera
2024-09-02, 18:46
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Huvudförhandlingen ställdes in genom beslut av tingsrätten redan den 20/8 pga av att runkars advokat anmält förhinder, inte pga någonting annat.
Det finns således inga som helst tecken på att målet skulle läggas ned.
Nytt datum är ännu inte fastställt.

Advokatens brev:
Från: Mark Safaryan <mark.safaryan@juristhuset.se>
Skickat: den 19 augusti 2024 09:42
Till: Registrator Västmanlands Tingsrätt - TVL
Ämne: Ang B 3890-23 BRÅDSKANDE
Undertecknad är förhindrad a􀆩 företräda min huvudman under förhandlingen den 28 augus􀆟 2024. Den 28 augus􀆟
2024 påbörjas mål i säkerhetssalen (Södertörns 􀆟ngsrä&#1049001 häktat mål. I samband med planering av
huvudförhandlingsplan avseende det andra målet hamnade jag i en situa􀆟on där jag behövde kompromissa, det rör
sig om mål där min klient är misstänkt för mord och 12-mordförsök. Min klient har meddelat mig a􀆩 han
inte godkänner subs􀆟tu􀆟on och vill ej ha någon annan än mig. Hemställer därför a􀆩 den planerade
huvudförhandlingen i mål B 3890-23 ställs in.
Med vänlig hälsning
Mark Safaryan
Advokat / Delägare
Juristhuset
Perfekt jobbat, skeptisk! Precis vad tråden behöver – en koncis motsats till Magictrix galna lösryckta stalker-svammel

Korrigera dessa fel, om du har tid:

1. Varför säkerhetssalen och varför ställdes förhandlingen in?
- Säkerhetssalen används troligen på grund av Runars personlighet, bruk av vapen, brottets allvar och säkerhetsrisken.

2. Är det Runars psykundersökning som spökar, eller hoten mot myndighetspersoner?
- Troligen hoten, men det är oklart om en psykundersökning kan vara en faktor som bidrar till förseningarna och påverkar tidsplanen.

3. Förhinder nu igen?
- Safaryan har återigen förhinder, vilket kan skapa frustration och osäkerhet kring tidsplanen. Om detta fortsätter, kan det leda till kritik mot försvaret.

4. Hur kommer rätten att ställa sig till detta i värsta fall?
- Rätten kan tröttna på upprepade uppskov, kräva en annan advokat och tolka det som ett försök att fördröja processen, vilket kan påverka domen negativt.

Det är väl en riskabel taktik från försvaret, kan åklagaren lägga till fler brott, som hot mot åldringar eller vittnen?
Senast redigerad av becko 2024-09-02 kl. 18:59.
Citera
2024-09-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Perfekt jobbat, skeptisk! Precis vad tråden behöver – en koncis motsats till Magictrix galna lösryckta stalker-svammel

Korrigera dessa fel, om du har tid:

1. Varför säkerhetssalen och varför ställdes förhandlingen in?
- Säkerhetssalen används troligen på grund av Runars personlighet, bruk av vapen, brottets allvar och säkerhetsrisken.

2. Är det Runars psykundersökning som spökar, eller hoten mot myndighetspersoner?
- Troligen hoten, men det är oklart om en psykundersökning kan vara en faktor som bidrar till förseningarna och påverkar tidsplanen.

3. Förhinder nu igen?
- Safaryan har återigen förhinder, vilket kan skapa frustration och osäkerhet kring tidsplanen. Om detta fortsätter, kan det leda till kritik mot försvaret.

4. Hur kommer rätten att ställa sig till detta i värsta fall?
- Rätten kan tröttna på upprepade uppskov, kräva en annan advokat och tolka det som ett försök att fördröja processen, vilket kan påverka domen negativt.

Det är väl en riskabel taktik från försvaret, kan åklagaren lägga till fler brott, som hot mot åldringar eller vittnen?

Inte mig du frågade men ang punkt 1

Det är väl advokaten som är bokad i ett annat mål i Södertörns tingsrätt säkerhetssalen den 28/8. Dvs dubbelbokad och den klienten godkänner ingen ersättare.
Rune ska ju framträda i Västmanlands tingsrätt! Vid ett senare tillfälle så fortsättning följer… lite trist med fakta men iaf…
Citera
2024-09-03, 15:59
Medlem
TröttSvensks avatar
Rune skulle inte vara i Säksalen, det var det andra målet som hans knäppa kändisadvokat var på istället.
Citera
2024-09-03, 16:03
Medlem
osnutens avatar
"Människors sämsta egenskaper, är självinsikt och perspektiv..."

- Runar D. Soygaard

Talar han till sig själv nu igen, eller?
https://postimg.cc/mzB66gP7

#runarisdefinitelynotasoyboy
Senast redigerad av osnuten 2024-09-03 kl. 16:54.
Citera
2024-09-03, 19:59
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten

- Runar D. Soygaard

Ja Runar talar till sig själv, hans mentala hälsa förvärras.

Runar skriver tyvärr allt ytligare och mer förvirrande, se Runar skämt
https://runarofficial.se/category/skamt/
och Runar pressida på Mynewsdesk ligger nere
https://www.mynewsdesk.com/se/hyssh-ab

Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Inte mig du frågade men ang punkt 1

Det är väl advokaten som är bokad i ett annat mål i Södertörns tingsrätt säkerhetssalen den 28/8. Dvs dubbelbokad och den klienten godkänner ingen ersättare.
Rune ska ju framträda i Västmanlands tingsrätt! Vid ett senare tillfälle så fortsättning följer… lite trist med fakta men iaf…
Runar avslöjas hela tiden och har försvunnit in i en allt djupare isolering, han undviker att dyka upp i rätten och att inga nyheter rapporteras. Han gömmer sig, driven av paranoia och rädsla för konsekvenser.

Isoleringen fortsätter, det leder till en ännu allvarligare situation.

Runar tar inte sin medicin och vägrar acceptera hjälp från myndigheter som socialtjänsten och Arbetsförmedlingen.

De som tidigare har försökt hjälpa honom, som Anders, KRIS och ett par ryssar, har svårt att nå Runar, det är osäkert om Runar ens är tillgänglig för stöd.
Senast redigerad av becko 2024-09-03 kl. 20:07.
Citera
2024-09-04, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten

- Runar D. Soygaard

Låter motsägelsefullt. ”Han” skriver ju att livet försämras utan dessa egenskaper. Begriper inte budskapet.
Citera
2024-09-04, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Låter motsägelsefullt. ”Han” skriver ju att livet försämras utan dessa egenskaper. Begriper inte budskapet.
DUM DUMMARE DUMMAST
Citera
2024-09-04, 08:12
Medlem
Vilken soppa han hamnat i. Jag skriver hamnat i, ändå väl medveten om att han gjort egna val.

Han har gjort egna val utifrån en totalt felaktig premiss. Hans livsåskådning är skev men utifrån den rättfärdigar han alla sina beslut. Utifrån den är allt alltid någon annans fel. Han ser sig själv som en god människa nånstans.

Jag är väl insatt i ämnet och jag är helt säker på att han lever i ett religiöst trauma, ungefär som kristi brud. Den kristna gren han tillhör hamnar lätt i konspirationsteoriträsket i och tyvärr så får han mycket av sina teorier bekräftade från omvärlden nu.

Om han ska "vakna" från sin "dröm" så måste det ske inom han själv och det sker automatiskt av sig själv. På samma sätt som vi alla vaknar på morgonen när vi somnat. Visserligen kan vi vakna ofrivilligt av högljudda larm och annat vilket ju kan vara väldigt obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in