2024-09-04, 07:17
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Jag får en massa spam på SMS från Riddermarks Bil - dom vill köpa min bil, oklart varför…

Hemskt irriterande att man inte kan blocka SMS på iPhone, bara tysta…

Detta gör mig mycket tveksam till att köpa en bil från just Riddermarks Bil…
Du köper inget av någon som gör reklam för sig själv?
Citera
2024-09-04, 07:19
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jo du försvarar firman i alla dina inlägg, även om man sminkar en gris så förblir det en gris.
Dessutom ljuger du, du påstår att dom kontrollerar bilen avseende funktion och säkerhet men uppenbarligen gör dom inte det.
De säljer besiktigade bilar, då lär det va kontrollerat
Citera
2024-09-04, 07:25
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Eftersom dom tog tillbaks den betyder det att den är krockar i form av att den kan ha försämrad säkerhet eller körförmåga
Dvs inte dörren eller lampa som du påstår
Nej, de tog tillbaks den för att alla ska bli nöjda, det var antagligen en kund som du, en som aldrig blir nöjd oavsett vad de gjort
Citera
2024-09-04, 07:28
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag blir alltid lika förvånad när folk är förvånade när de blir lurade av bilförsäljare och bilmekaniker. Va fan är de uppfödda under en sten eller? Det vet väl varenda kotte att den branschen bara består av en massa bedragare? Jag har tillochmed en vän som jobbar inom branschen med audits och skit och han säger samma sak.

Min erfarenhet av Riddermarks är att jag sökte jobb hos ett företag de driver som heter Zäkra leveranser, som de använder för att hämta och lämna bilar. Jag fick en anställning hos dem och skulle åka upp till Stockholm för utbildning men samma dag som det skulle ske så ringer de och säger att det inte blir nåt. Då hade Riddermarks lagt ner i min stad. Jävligt surt men jag fick presentkort som plåster på såren så det var ju alltid nåt.
Upplägget var även rätt kasst då man bara fick betalt om man hade ett uppdrag. Och det fanns inga garantier för hur många uppdrag man skulle kunna få eller nånting.
Du ville ha det som en betald heltidstjänst oavsett om det fanns jobb eller ej, och du tycker det är kass när du inte får det? då är det väl bara så att det inte var ett jobb för dig
Citera
2024-09-04, 07:32
Medlem
Riddermark är en seriös och stor firma. Det finns enstaka rötägg överallt.
Citera
2024-09-04, 07:35
Medlem
Nu har jag inte varesig sålt eller köpt genom riddermark men tycker reportage är liten tramsigt även om det kan få bolaget på tårna lite precis kring när det sänds. Bilhandlare är generellt riktiga lurendrejare och det kommer alltid finns dessa typer av skräp, speciellt i en stor organisation. Företagskulturen är det som avgör och jag gissar att ledningen förmedlar ’sälj! sälj! säääälj!!!!’ Nedåt i organisationen. Det gäller att vara observant som kund.
Citera
2024-09-04, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
De säljer besiktigade bilar, då lär det va kontrollerat
Du är naiv som tror att en besiktigad bil alltid är okej. Besiktningen kollar inte skicket på motorn till exempel
Citera
2024-09-04, 08:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Din damage control fungerar inget vidare. Allt mer av detta uppenbart oseriösa företags metoder kryper fram.

Jag är bara en realist. Ett "oseriöst" bolag kan inte växa på det sätt som Riddermark gjort. Det är totalt omöjligt om majoriteten av deras kunder vore missnöjda med deras tjänster. Rykten sprids fort på nätet, så det skulle bli omöjligt att ducka för sådan kritik för Riddermark.

Med så många transaktioner är det klart att det kommer att kunna vaskas fram någonting som gått fel i kommunikationen och att det smugit sig in säljare som inte borde anställts.

Men överlag så kan ett bolag inte växa som detta gjort om inte deras kunder faktiskt är nöjda överlag.
Citera
2024-09-04, 08:18
Medlem
Lingon_s avatar
Köpt bil där en gång och det var också sista. Bilen skulle vara servad och problemfri, men han inte ens komma hem igen med bilen innan en cylinder gick i bitar och fick åka bogserbil hem. Sen flera månader av krångel med att få allt reklamerat och åtgärdat.
Citera
2024-09-04, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Aftonbladet 200 sekunder har nyligen gjort ett reportage om Riddermark Bil.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyl3oK/chattar-avslojar-sa-lurar-riddermark-sina-kunder

Diskutera om Riddermarks, har du köpt bil där?
Eller har du någon annan erfarenhet av dom?

"”Oki jag anlitar någon annan på den. Tack!"

vi behöver fler blattar i branschen
Citera
2024-09-04, 08:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag är bara en realist. Ett "oseriöst" bolag kan inte växa på det sätt som Riddermark gjort. Det är totalt omöjligt om majoriteten av deras kunder vore missnöjda med deras tjänster. Rykten sprids fort på nätet, så det skulle bli omöjligt att ducka för sådan kritik för Riddermark.

Med så många transaktioner är det klart att det kommer att kunna vaskas fram någonting som gått fel i kommunikationen och att det smugit sig in säljare som inte borde anställts.

Men överlag så kan ett bolag inte växa som detta gjort om inte deras kunder faktiskt är nöjda överlag.

Vad som är "seriöst" eller oseriöst kan väl diskuteras.
Hela branchen beg.bil kan väl betecknas som oseriös ? GSG metoder, dvs går det så går det.
Man säljer bilar med kända fel och brister och hoppas att kunden inte skall märka eller upptäcka i tid.
Åker dom dit så återköper dom bilen av kunden och lägger ut den till försäljning igen i samma skick.
År det seriöst ? Nej men alla deras konkurenter jobbar ju på samma vis, tex KAMUX.
Citera
2024-09-04, 08:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vad som är "seriöst" eller oseriöst kan väl diskuteras.
Hela branchen beg.bil kan väl betecknas som oseriös ? GSG metoder, dvs går det så går det.
Man säljer bilar med kända fel och brister och hoppas att kunden inte skall märka eller upptäcka i tid.
Åker dom dit så återköper dom bilen av kunden och lägger ut den till försäljning igen i samma skick.
År det seriöst ? Nej men alla deras konkurenter jobbar ju på samma vis, tex KAMUX.

Men så här är det med begagnade bilar: Det kommer att bli fel på dem och det går inte att skydda sig emot. Det går inte ens att skydda sig mot fel på nya bilar, då även de har en massa fel som behöver åtgärdas på verkstad.

Att det kan bli fel på begagnade bilar vet kunder, men fördelen med att köpa från en känd bilhandlare är att de åtminstone gör en kontroll av bilen och kollar att den är funktionsduglig och säker.

Det är klart att det kommer att dyka upp fall där köparna och även säljarna är missnöjda, men med så pass många affärer i ryggen är det omöjligt att det skulle kunna handla om ett systematiskt fuskande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in