2024-09-04, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Oj, bilhandlare som är oseriösa, vem kunde aaaana? klart aftonhoran "granskar" riddermark med det svenska namnet än alla skumma blattebilbutiker.. men vem vill granska organiserad brottslighet.. detta är ungefär som att gå in på en McDonaldsfranchise och dra längs listerna "se så smutsigt". Wow, vilket gräv.

Känner du till någon firma ägd av invandrare med lika många anmälningar sett till omsättning?
Citera
2024-09-04, 06:38
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedHosan
Startklar gjorde det av en anledning jag tror att startklar är den personen som hatar mest att bli blåst på pengar.

Det gör honom inte till en mindre äcklig blattejävel för det. Dom hade kunnat gett bort bilar gratis och jag hade ändå vänt i dörren när jag såg honom.
Citera
2024-09-04, 06:42
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vad förväntar man sig?
Bilförsäljare är ju ful lirare det har man vetat sen liten.

Det finns inte och kommer aldrig finnas en seriös ärlig sälja. Hela jobbet går ut på att lura kunden.
Det finns alltså INGEN seriös bilhandlare?
Citera
2024-09-04, 06:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Oj, bilhandlare som är oseriösa, vem kunde aaaana? klart aftonhoran "granskar" riddermark med det svenska namnet än alla skumma blattebilbutiker.. men vem vill granska organiserad brottslighet.. detta är ungefär som att gå in på en McDonaldsfranchise och dra längs listerna "se så smutsigt". Wow, vilket gräv.

Nä helst ska ju ingen etnisk svensk granskas eller hängas ut över huvud taget om ni fick välja. Det finns alltid någon invandrare som är värre.
Citera
2024-09-04, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Det finns alltså INGEN seriös bilhandlare?

Ytterst få, någon mindre aktör kan jag tänka mig är gedigen att ha att göra med när det kommer till bilaffärer.

Det man skall komma ihåg är ju att de seriösa konkurrerar med de oseriösa (Ri*dermark bland andra).

Då blir det svårt att vara konkurrenskraftig om dessa jon blåser folk till höger och vänster, då kommer de kunna ha bättre marginal/ge bättre bud till privata som säljer sin bil osv..
Citera
2024-09-04, 07:03
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Ytterst få, någon mindre aktör kan jag tänka mig är gedigen att ha att göra med när det kommer till bilaffärer.

Det man skall komma ihåg är ju att de seriösa konkurrerar med de oseriösa (Ri*dermark bland andra).

Då blir det svårt att vara konkurrenskraftig om dessa jon blåser folk till höger och vänster, då kommer de kunna ha bättre marginal/ge bättre bud till privata som säljer sin bil osv..
Då får man väl hoppas det finns undantag, fruns nya levereras idag
Citera
2024-09-04, 07:06
Medlem
Eeeemiiiils avatar
I tidningen igår eller förrgår, en tjej "Emelie" som tvingades lura kunder, trovärdigheten är mindre än noll då hon tappat hjul på motorvägen, och det mer än en gång, så mkt skitsnack så det knappt är sant.
Citera
2024-09-04, 07:08
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Håller med. Bytte in en VW för 100', tog en Merca (aldrig mer) för 60'
Mercan höll 1 månad + 1 dag, lagom tills garantin gått ut, visade sig att den inte ens var besiktigad, det intyget jag fått på besiktningen var gjort i deras dator.
Högst osannolikt
Citera
2024-09-04, 07:11
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hehe bilförsäljare är sliskiga typer. Det är sen gammalt. Vettifan hur man ska köpa beg bil tryggt.
På vilket större företag som helst, inte på en uppställningsplats med husvagn som kontor
Citera
2024-09-04, 07:13
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Ytters få? intressant
Citera
2024-09-04, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jaså? En bekant har en motorlampa på sin Audi som tänds då och då men aldrig visar någon felkod eller symptom på fel, besiktningen ok men de kommer underkänna bilen om den råkar vara tänd under besiktningen.
I det läget är det bra att kunna släcka den eller hur?
Då ljuger din bekanta, eller så är den inte tillräckligt kunnig att läsa ut felkoder.
Motorlampan lyser inte utan anledning.
Däremot så är det inte speciellt allvarligt när den lyser. Att motorlampan lyser betyder oftast att bilen detekterat ”miljöproblem”. Tex problem med avgasreningen på en diesel.
Citera
2024-09-04, 07:16
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Japp, de är ena jävla lurendrejare. Frågar man om bilen är toppskick, iom att priset är för toppskick, säger de ja.. sedan kollar man och det är rost och bulor.. detta har jag råkat ut för själv, idiotskitfirma.

Tror de tjänar mycket på de där snabba leveranserna de gör med 5k handpenning, sedan när bilen levereras uppstår nog ofta en viss besvikelse, men folk köper iaf nu när de annars blir av med handpenningen.

Ja, de påminner en del om blattevalparna i uppdrag granskning som blåste pensionärer på deras sista sparpengar.
Nej, man blir inte av med handpenningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in