Citat:
Jo jag har också för mig att biljettpriserna på den tiden var lite mer humana.Kommer inte ihåg priset på första galan i Sverige men när Rumble knockade Gustafsson så låg biljettpriset på runt 600 om jag inte minns fel. Då snackar vi vanlig läktare. Kommer ihåg då jag på den tiden enbart jobbade deltid och tränade heltid med en månadslön på bara 6-8k efter skatt. Två polare betalade runt 2k och hamnade nära buren, satt precis bakom Travis Browne och runt hörnet hade de Persbrandt.
Lite konstigt att komma ihåg ett knä mot huvudet som hårt, han har ju också blivit tokknockad av hårda smällar men så klart de lär han inte komma ihåg.
Annars är det ingen jätteskräll med att knän är hårda, både knän och armbågar kan vara stenhårda om personen har rätt teknik, är lite annorlunda känsla också då de är oskyddade, dvs inga handskar eller benskydd som täcker.
Hur någon sett ut efter en match behöver egentligen inte betyda något. Ser någon sönderslagen ut är det vanligare att personen mottagit många slag än några få hårda. Har för mig Lesnar använde mest Hammerfist mot Mir och de brukar inte generera samma kraft. Ett annat exempel på en som såg sönderslagen ut var Koschek mot GSP, den förstnämnde såg för jävlig ut men då var det nästan bara uteslutande jabbar som träffat honom.
Ibland går det inte att fixa, vi hade ju en svensk motsvarighet i Eddy Bengtsson, han kunde dominera grapplingmässigt men fick panik när någon slog mot honom.
Lite konstigt att komma ihåg ett knä mot huvudet som hårt, han har ju också blivit tokknockad av hårda smällar men så klart de lär han inte komma ihåg.
Annars är det ingen jätteskräll med att knän är hårda, både knän och armbågar kan vara stenhårda om personen har rätt teknik, är lite annorlunda känsla också då de är oskyddade, dvs inga handskar eller benskydd som täcker.
Hur någon sett ut efter en match behöver egentligen inte betyda något. Ser någon sönderslagen ut är det vanligare att personen mottagit många slag än några få hårda. Har för mig Lesnar använde mest Hammerfist mot Mir och de brukar inte generera samma kraft. Ett annat exempel på en som såg sönderslagen ut var Koschek mot GSP, den förstnämnde såg för jävlig ut men då var det nästan bara uteslutande jabbar som träffat honom.
Ibland går det inte att fixa, vi hade ju en svensk motsvarighet i Eddy Bengtsson, han kunde dominera grapplingmässigt men fick panik när någon slog mot honom.
Även PPV galorna om du tex köper dem via ESPN är riktigt dyra också idag typ 700 kr för en numrerad gala plus ett ESPN abonnemang på det.
Angående Brock och Mir så var det hammerfists ifrån mount, vilket var lite av Brocks signum och trots att han bara vevade på med armarna utan någon kroppstyngd bakom och motståndaren försökte skydda sig så blev det sådana skador som tex på Mir på UFC 100:s Mainevent.
På tal om Brocks slagrädsla så såg man den tydligt i matchen där han mötte Velasquez och torskade bältet och fick det där sjuka cutet under ena ögat som blev ett bra ärr, innan dess hade han käkat allt Shane Carvin kunde leverera i gnp väg under en hel rond om jag inte minns fel, överlevde och ströp väl ut Carvin i rond 2.
När han sedan mötte Overeem och torskade så käkade han ju en stenhård skenspark rakt över magen och det var efter hans återkomst ifrån tarmoperationen också. Den smärtan i någons nylle gör ont att se och och jag trodde helt seriöst att han skulle klappa ur för strikes där under några sekunder.
När han mötte Mark Hunt dopad på UFC 200 dock så tyckte jag mig inte se någon slagrädsla och han vann ju även om det blev en NC om jag inte minns fel pga torsk på dopingprovet.