Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Det undrar jag också. Kanske hype eller så.
Är väl tyvärr så med alla ufc galor numera att de har några få man känner igen och huvudmatchen brukar förstöras av systemet med 5 ronder som gör att matchen går tiden ut. Så det blir sällan något sevärt för min del.
Kanske många numera tippar på ufc matcher? Annars vet jag inte varför människor kollar. Ufc har aldrig varit tråkigare än de senaste 5 åren i mitt tycke.
Nja jag håller både med och Inte.
Det var självklart roligare förr innan Fightnight tiden typ runt 2007 när man började att följa UFC kontinuerligt när det bara var en gala i månaden dvs numrerade galor och man satt och laddade en hel månad för den där magiska galan som man självklart sätt uppe och såg live på TV4 Sport med Omar och Paulo som kommentatorer och sedan tankade ner ifrån the Pirate bay och såg om och om och om igen.
10 kanske 11 galor på ett år och visst fasen var MMA:n sämre då men det var nostalgi och något som man längtar tillbaka till.
BJ Penn regerade lättvikten ända tills Frankie Edgar dök upp. Hughes var tuff i WW men GSP dök upp och resten är historia och Silva var ostoppbar i MW. Sedan kriget om vem som var bäst i LHW mellan Couture och Lidell och Couture lyckades även knipa HW bältet innan Brock Lesnar dök upp och gjorde processen kort med honom innan Velasquez dök upp och gjorde processen kort med Brock.
För att inte tala om en ung Jon Jones på uppgång som var mer eller mindre ostoppbar och slaktade legend efter legend, det var tider det.
För att tala om idag däremot så ser både UFC 306, 307 och 308 riktigt lovande ut maincardmässigt om det inte blir några avhopp eller inställda matcher men 306 dvs Sphere lär knappast bli den största galan i UFC historien även om den säkert kommer att bli riktigt bra.
Kvalitén på MMA:n är ju ljusår bättre idag och PPV galornas Maincard är fortfarande oftast riktigt bra men det blir för mycket när de kör Fightnightgalor på det med så skiftande kvalité också.
Vissa Fightnightkort är riktigt bra och vissa är skit och prelimsen på dessa kort brukar inte vara några höjdare heller.