2024-08-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hade hellre sett honom mot tex Gaethje för en nr 1 contender det passar hans stil bättre då ingen lär gå på nedtagning och om Gaethje vinner så blir det sista försöket på titeln innan pensionen.

Holloway för BMF bältet hade också varit ruggigt kul eller en match mot Conor då dagens Conor knappast kan slå någon bättre än Hooker så det hade ju blivit jämnt iallafall.

Så fort Oliveira får ner Hooker på backen så kan det vara slut. Nu såg han ändå bättre ut på backen mot Gamrot än vad han brukar göra men Oliveira har ändå bäst BJJ anpassat för MMA av herrarna i UFC.

Brottningen är mindre bra men han slår ju mer eller mindre ner folk och hoppar på dem sedan väl nere på canvasen.

Hooker lär dock ha bättre haka än Oliveira så blir det ett stående krig så kan Hooker faktiskt släcka honom med lite tur.
Verkar inte som Gaethje är redo detta år,
Verkar som hooker vill fightas snarast ,han har en unge på g .
Holloway har Topuira så han ute.
Han försöker sno conor fighten från chandler, men som han sa,det verkar ej bli av i år,
Så Oliveira Verkar va dealen ,gillar den,tycker hooker sett bra ut när folk vill ta ner honom sista tiden, men Charles är helt annan nivå .
Citera
2024-08-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Verkar inte som Gaethje är redo detta år,
Verkar som hooker vill fightas snarast ,han har en unge på g .
Holloway har Topuira så han ute.
Han försöker sno conor fighten från chandler, men som han sa,det verkar ej bli av i år,
Så Oliveira Verkar va dealen ,gillar den,tycker hooker sett bra ut när folk vill ta ner honom sista tiden, men Charles är helt annan nivå .
Oliveiras nedtagningar är inte bra och hakan börjar ju att bli diskutabel men riktigt vass striker med bäst BJJ anpassad för MMA i UFC som jag sa.

På pappret är dock Dern bäst av damerna som femte gradens svsrtbälte och har väl vunnit VM och Burns har vunnit ADCC fyra ggr men det var faktiskt Dern som tyckte att Oliveiras BJJ funkade bäst i MMA och UFC i realiteten.

Oliveira kan köra en Demien Maia och ta rygg på dig stående och då blir det inte kul och han slår ju hyfsat hårt med så en smäll och du landar på backen och så hoppar han på dig direkt och försöker ta rygg och strypa ut dig när du redan är halvt medvetslös.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-08-23 kl. 16:38.
Citera
2024-08-23, 16:41
Medlem
Cejudo satsar på Flugvikt igen och vill göra comeback och gå för ett bälte en sista gång. Smart val av viktklass då han är så satans kort (men biffig) och kvalitén därnere är sämre än i Bantamvikten.

Han vill ha snabbspåret till titeln och hade tänkt sig Moreno och gärna i Mexico om det går att ordna.

I sina senaste två matcher en viktklass upp så fick han först stryk av Aljo och i matchen efter av Merab efter comebacken ifrån pensionen.

Hans enda problem är att han hatar att banta ner sig så lågt så han tippade att det skulle ta ca 6 månader om han skulle göra det seriöst och köra en sista title run.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-08-23 kl. 17:39.
Citera
2024-08-23, 17:28
Medlem
Citat:
Cejudo satsar på Flugvikt igen och vill göra comeback och gå för ett bälte en sista gång. Smart val av viktklass då han är så satans kort (men biffig) och kvalitén därnere är sämre än i Bantamvikten.

Han vill ha snabbspåret till titeln och hade tänkt sig Moreno och gärna i Mexico om det går att ordna.

I sina senaste två matcher en viktklass upp så fick han först stryk av Aljo och i matchen efter av Merab.

Hans enda problem är att han hatar att banta ner sig så lågt så han tippade att det skulle ta ca 6 månader om han skulle göra det seriöst och köra en sista title run.
Jag undrar verkligen om han kommer klara gå ner till 125 igen,,men visst den hatmatchen mot moreno i Mexiko lets go.
Citera
2024-08-25, 08:26
Medlem
Lite om nattens gala..
Kinesen Cong,som har vinst över Valentina i kickboxning hade lekstuga i sin fight,denna dam kommer bli nån hålla ögon på.

Caio vs Cannonier, caio vinner rätt enkelt,svårt se nån kontrollera Cannonier så här,han kommer snart få en av de i top 5.och denna snubbe känns jäkligt intressant.

Gm3 vinner mot Edmen shaybatzan blabla,får en massa stryk men vinner på sub,nåt rekord hörde jag.

Sen tuf finalerna avgörs,helt glömt ,inget minnesvärt.
Citera
2024-08-25, 22:15
Medlem
Citat:
Lite om nattens gala..
Kinesen Cong,som har vinst över Valentina i kickboxning hade lekstuga i sin fight,denna dam kommer bli nån hålla ögon på.

Caio vs Cannonier, caio vinner rätt enkelt,svårt se nån kontrollera Cannonier så här,han kommer snart få en av de i top 5.och denna snubbe känns jäkligt intressant.

Gm3 vinner mot Edmen shaybatzan blabla,får en massa stryk men vinner på sub,nåt rekord hörde jag.

Sen tuf finalerna avgörs,helt glömt ,inget minnesvärt.
Att Caio vann sin match var riktigt roligt och nu är han då troligtvis uppe i topp 5 och han slår dessutom Cannonier ståendes vilket är Cannoniers hemmaplan kontra Caio som är en bättre grappler men går inte på en enda nedtagning om jag inte missade någon men lyckas slå ner Cannonier i slutet av femte ronden, flyger på honom direkt och försöker att kontrollera och avsluta på gnp men Cannonier är en seg jävel som tål däng och verkar inte gå att strypa medvetslös heller trots att ögonen mer eller mindre rullade i skallen på honom när Caio försöker sätta ett stryp istället.

Det går riktigt bra för Team Fighting nerds just nu och det är alltid kul när någon ifrån det teamet går match.

Caio utmanar Dricus direkt precis som alla andra men lär få ta en nummerlapp om Dricus lyckas slå Strickland i returen. Sedan har vi vinnaren av Whittaker vs Khsmzat som kan stå näst på tur och tom Pereira har utmanat Dricus i 185. Dricus tyckte dock att det var taskigt att Pereira skulle behöva banta ner sig så hårt så han var beredd på atr gå upp till 205 för den matchen.
Citera
2024-08-26, 23:53
Medlem
Kan någon förklara varför UFC markandsför UFC Noche i September som typ den största UFC galan någonsin typ.

Ok det är kul att se Sean O Malley vs Merab för BW titeln, Valentina vs Grasso 3 för damernas Flugviktstitel samt Diego Lopez mot Ortega men annars så hittar jag bara två andra fighters som jag är ruggigt sugen på att se och det är Raul Rosas Jr samt Irene Aldana på prelimsen.

Jämför det med monsterkort som levererade massor av underhållning som jubileumsgalorna dvs UFC 100, 200 och 300 och inte då bara maincardet utan självklart med prelims inräknade och sedan en sv mina och tydligen Dana Whites favoriter också dvs det första Londonkortet efter Covid med Tom vs Volkov i huvudmatchen bla.
Citera
2024-08-29, 21:45
Medlem
Citat:
Kan någon förklara varför UFC markandsför UFC Noche i September som typ den största UFC galan någonsin typ.

Ok det är kul att se Sean O Malley vs Merab för BW titeln, Valentina vs Grasso 3 för damernas Flugviktstitel samt Diego Lopez mot Ortega men annars så hittar jag bara två andra fighters som jag är ruggigt sugen på att se och det är Raul Rosas Jr samt Irene Aldana på prelimsen.

Jämför det med monsterkort som levererade massor av underhållning som jubileumsgalorna dvs UFC 100, 200 och 300 och inte då bara maincardet utan självklart med prelims inräknade och sedan en sv mina och tydligen Dana Whites favoriter också dvs det första Londonkortet efter Covid med Tom vs Volkov i huvudmatchen bla.

Det undrar jag också. Kanske hype eller så.
Är väl tyvärr så med alla ufc galor numera att de har några få man känner igen och huvudmatchen brukar förstöras av systemet med 5 ronder som gör att matchen går tiden ut. Så det blir sällan något sevärt för min del.
Kanske många numera tippar på ufc matcher? Annars vet jag inte varför människor kollar. Ufc har aldrig varit tråkigare än de senaste 5 åren i mitt tycke.
Citera
2024-08-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det undrar jag också. Kanske hype eller så.
Är väl tyvärr så med alla ufc galor numera att de har några få man känner igen och huvudmatchen brukar förstöras av systemet med 5 ronder som gör att matchen går tiden ut. Så det blir sällan något sevärt för min del.
Kanske många numera tippar på ufc matcher? Annars vet jag inte varför människor kollar. Ufc har aldrig varit tråkigare än de senaste 5 åren i mitt tycke.
Nja jag håller både med och Inte.

Det var självklart roligare förr innan Fightnight tiden typ runt 2007 när man började att följa UFC kontinuerligt när det bara var en gala i månaden dvs numrerade galor och man satt och laddade en hel månad för den där magiska galan som man självklart sätt uppe och såg live på TV4 Sport med Omar och Paulo som kommentatorer och sedan tankade ner ifrån the Pirate bay och såg om och om och om igen.

10 kanske 11 galor på ett år och visst fasen var MMA:n sämre då men det var nostalgi och något som man längtar tillbaka till.

BJ Penn regerade lättvikten ända tills Frankie Edgar dök upp. Hughes var tuff i WW men GSP dök upp och resten är historia och Silva var ostoppbar i MW. Sedan kriget om vem som var bäst i LHW mellan Couture och Lidell och Couture lyckades även knipa HW bältet innan Brock Lesnar dök upp och gjorde processen kort med honom innan Velasquez dök upp och gjorde processen kort med Brock.

För att inte tala om en ung Jon Jones på uppgång som var mer eller mindre ostoppbar och slaktade legend efter legend, det var tider det.

För att tala om idag däremot så ser både UFC 306, 307 och 308 riktigt lovande ut maincardmässigt om det inte blir några avhopp eller inställda matcher men 306 dvs Sphere lär knappast bli den största galan i UFC historien även om den säkert kommer att bli riktigt bra.

Kvalitén på MMA:n är ju ljusår bättre idag och PPV galornas Maincard är fortfarande oftast riktigt bra men det blir för mycket när de kör Fightnightgalor på det med så skiftande kvalité också.

Vissa Fightnightkort är riktigt bra och vissa är skit och prelimsen på dessa kort brukar inte vara några höjdare heller.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-08-29 kl. 22:22.
Citera
2024-08-30, 07:10
Medlem
Citat:

Tror Dana sagt de en gång,den största = dyraste ,sjukt löjligt inga vanliga mexare har råd med biljetter..
Citera
2024-08-30, 07:13
Medlem
Dana kom ut med han har nyheter om,conor, charles, volk,max,chandler..,,om jag får drömma..
Nåt säger mig ,conor vs chandler inte sker,conor vill slåss om bälte,Here Come max med sitt bmf bälte,
Volk får sin retur mot Topuira, som vi trodde skulle möta max.
Citera
2024-08-30, 11:35
Medlem
Citat:
Tror Dana sagt de en gång,den största = dyraste ,sjukt löjligt inga vanliga mexare har råd med biljetter..
Nej och vad fan kör dom inte det kortet i Mexico City för ? dom har ju varit i Mexico tidigare om jag inte minns fel nu.

UFC har blivit mindre och mindre internationellt efter Covid plus dessa satans Apexgalor som var en nödlösning men som de fortfarande kör med och numera använder för att köra en hel natt med "skräpfighters" som ingen hade gått och betalat för att se live som när fightnightens gick som vanliga galor med publik hela tiden. Nu sänder de de där skräpkorten på ESPN och hoppas att folk tittar ändå.

Dessutom överdrivet mycket Las Vegas kort då jag har för mig att de åtminstone förr dessutom körde mycket mer kort runt om i USA plus mycket mer internationellt överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in