2024-08-14, 17:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tillhandahåller Strike också ett riktigt iban-bankkonto?
Samma där, har bara laddat ner appen men inte testat. Jag antar att dom INTE (av princip) gör det.
Citera
2024-08-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som Strike då, fast utan Lightning möjligheter antar jag?
Har du skickat dina BTC till egen wallet också?

Citat:
Testade att skicka lite till Bluewallet nu. Den skulle genomföras snart. Återkommer om det mot förmodan uppstår något problem. Det stod att det är en gräns på motsvarande 25000 kr per dag till denna adress.

Inget lightning än, men enligt en nätsökning kan det vara på gång.

Tillhandahåller Strike också ett riktigt iban-bankkonto?

Transaktionen är gjord på blockkedjan. Inga problem att skicka bitcoin till och från appen, alltså, men med en begränsning på 25k SEK per dag för just denna adress. Det verkar som man om man vill kan ange fler adresser och då får en betydligt högre uttagsgräns per dag, över motsvarande tre miljoner SEK per dag.
Citera
2024-08-16, 15:09
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Vart köper man enklast bitcoin idag med ex. Swish? Förut var localbitcoins go-to stället, men det är ju nere nu..
Citera
2024-08-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Vart köper man enklast bitcoin idag med ex. Swish? Förut var localbitcoins go-to stället, men det är ju nere nu..

Allra enklast är nog safello.com.
Citera
2024-08-27, 19:46
Medlem
KirkHammetts avatar
Avgifter hit och dit.

Hur är det med överföringskursen mellan ex. EUR till BTC.

Finns det en officiell bitcoin exchange rate mot EUR?

Varför lägger alla cryptsidor på 3-4% på växlingskursen (om man jämför men den kurs man får fram när man googlar "eur to btc")
Citera
2024-08-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Avgifter hit och dit.

Hur är det med överföringskursen mellan ex. EUR till BTC.

Finns det en officiell bitcoin exchange rate mot EUR?

Priset bestäms på olika börser runt om i världen och kan skilja sig åt något från börs till börs.

Här är några exempel på ögonblickspriser i euro: http://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR

Om du registrerar dig på en börs så kommer du att kunna köpa bitcoin för det pris som gäller på den börsen för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Varför lägger alla cryptsidor på 3-4% på växlingskursen (om man jämför men den kurs man får fram när man googlar "eur to btc")

Om du köper från någon sida som inte är en regelrätt börs kan sidan säkert lägga på någon procent för att tjäna pengar på ditt köp. Vilka sidor tänker du på?
Citera
2024-08-27, 21:00
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Vilka sidor tänker du på?

Kraken.com

Funderar starkt på att byta nu när jag märkt att dom ligger 3-4% ovanför normalen.
Citera
2024-08-28, 20:21
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Jag undrar samma local va så enkel. Sefello ska man hålla borta ifrån är vad jag har hört?
Citera
2024-08-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Jag undrar samma local va så enkel. Sefello ska man hålla borta ifrån är vad jag har hört?

Jag tror att

https://hodlhodl.com/

är något liknande.

Har ej testat själv.
Citera
2024-09-03, 19:23
Medlem
TyskFalthares avatar
Vilken sida är bäst för att köpa btc med kreditkort?

Paybis tar 5 % men nekade mitt köp, så letar efter någon sida som tar max 5 %, gärna mindre.
Citera
2024-09-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Vilken sida är bäst för att köpa btc med kreditkort?

Paybis tar 5 % men nekade mitt köp, så letar efter någon sida som tar max 5 %, gärna mindre.

Den här kanske?

https://support.relai.app/en/articles/5658120-how-much-do-i-pay-in-fees-for-buying-selling-bitcoin

Dessutom ingen KYC om du handlar för mindre än 100k SEK per år.
Citera
2024-09-03, 19:34
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Den här kanske?

https://support.relai.app/en/articles/5658120-how-much-do-i-pay-in-fees-for-buying-selling-bitcoin

Dessutom ingen KYC om du handlar för mindre än 100k SEK per år.
Tack!

Har du använt den själv?

Märker att flera sidor bråkar om kreditkort, så måste kanske skicka över till Revolut? 🤷‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in