2024-09-03, 13:49
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det har du själv redan svarat på utan att uppenbarligen fatta det själv. Så fimpa nu och vänta minst 6 veckor innan du du läser igen så klarnar det både bildligt och bokstavligt.

Här gick vi på personangrepp ganska direkt.

Återkom gärna med rapporten som säger att någon är hög i minst 6 veckor.

Du är också välkommen att välja någon av alternativen i mitt tidigare inlägg, se om du lyckas pricka rätt.

Läs gärna Shafer Commission Report, så läser jag rapporten du önskar.
Citera
2024-09-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Lärt mig här...väldigt svårt argumentera mot en cannabisberoende .drogen styr.

Precis så är det. Därför är det bra att träna ibland, om man har tid och lust.
Citera
2024-09-03, 13:50
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Lärt mig här...väldigt svårt argumentera mot en cannabisberoende .drogen styr.

Du är välkommen att lämna argument varför du tycker det ska vara nolltolerans.
Citera
2024-09-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Du är välkommen att lämna argument varför du tycker det ska vara nolltolerans.
För att det gynnar brottsligheten..det du inte bryr dig om.
Citera
2024-09-03, 13:53
Medlem
Citat:
Här gick vi på personangrepp ganska direkt.

Återkom gärna med rapporten som säger att någon är hög i minst 6 veckor.

Du är också välkommen att välja någon av alternativen i mitt tidigare inlägg, se om du lyckas pricka rätt.

Läs gärna Shafer Commission Report, så läser jag rapporten du önskar.

Ibland orkar man inte prata til knarkare som till ett barn. Sorry för personangrepp, du får ett till..

Cannabis stannar kvar längre (minst 6 veckor) i kroppen och påverkar omdömet och prestationsförmågan även om brukaren inte känner det själv. Källa: Lundqvist. T. Haschguiden (2011)
Citera
2024-09-03, 13:57
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ibland orkar man inte prata til knarkare som till ett barn. Sorry för personangrepp, du får ett till..

Cannabis stannar kvar längre (minst 6 veckor) i kroppen och påverkar omdömet och prestationsförmågan även om brukaren inte känner det själv. Källa: Lundqvist. T. Haschguiden (2011)

Tack för källa, återkommer när jag har läst det.
Citera
2024-09-03, 13:59
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
För att det gynnar brottsligheten..det du inte bryr dig om.

Vore inte ett alternativ då att reglera och sälja det via Systembolaget?

Visst kommer inte alla handla där, men det ger folk ett val. Minskar även risken för Spice eller cannabis blandat med fentanyl, som är tydligen en ny grej i USA.
Citera
2024-09-03, 14:01
Medlem
Citat:
Vore inte ett alternativ då att reglera och sälja det via Systembolaget?

Visst kommer inte alla handla där, men det ger folk ett val. Minskar även risken för Spice eller cannabis blandat med fentanyl, som är tydligen en ny grej i USA.
Det kommer aldrig hända här...
Citera
2024-09-03, 14:23
Medlem
Citat:
Man kan jämföra allt om man vill.

Man kan titta på biverkningar av allt om man vill men denna tråd handlar om cannabis.
Bra. Då jämför vi cannabis och alkohol och konstaterar att den lagliga drogen utav dessa orsakar 4 miljoner dödsfall per år medans cannabis orsakar 0. Det går inte att överdosera på cannabis, det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. På alkohol överdoserar folk med dödlig utgång i skrivande stund.
Alkohol är potentiellt livsfarligt att sluta med och kan orsaka krampanfall och delirium tremens vid ett fysiskt beroende, medan cannabis har abstinenssymtom på samma nivå som nikotin och koffein. Helt ofarligt att sluta med även om du använt cannabis varje dag 50 år i sträck.
Även moderat konsumtion av alkohol ökar risken för cancer, leversjukdomar, njursjukdomar, tarmsjukdomar, hjärtsjukdomar och alzheimers medan cannabis inte har dessa konsekvenser ens vid mycket hög konsumtion. En mycket hög konsumtion av alkohol är däremot en säker väg till rejäla problem med hälsan och troligtvis en för tidig död om det pågår länge nog.

Cannabis är helt enkelt inte farligare än alkohol oavsett vilka parametrar man väljer att titta på och därav är ditt tröttsamma svammel om att droger förbjuds för att de är för farliga, motbevisat. Du har bevisligen fel, det är dags att inse det.
Citera
2024-09-03, 14:23
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte och det har jag inte sagt heller. Men så är det iallafall. Knark är farligt och därför olagligt.
Du har bevisligen fel.
Citera
2024-09-03, 14:25
Medlem
Citat:
Nej och det har jag inte sagt heller. Du behöver lära dig att läsa innantill. Tråden handlar inte om Tyskland.
Så svenska statens inställning till cannabis är det som bevisar att cannabis är för farligt? Det är sannerligen ett väldigt lamt argument i stil med ”det bara är så”.
Citera
2024-09-03, 14:27
Medlem
Citat:
Jag har källor till allt jag påstår.

Varför presenterar du inte dessa då? Du kan börja med att ge en källa på att majoriteten som brukar cannabis är missbrukare. ”Hjärndöda zombies utan empati”, eller hur var det nu? Sätt igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in