2024-09-02, 18:36
Medlem
Om hunden rymde för att komma undan misshandeln så borde den ha hittats överkörd vid det här laget. Man får hoppas att någon vänlig själ tog hand om Essie och avlägsnade den från familjen Ö.
Citera
2024-09-02, 20:29
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nu har PÖ publicerat ett nytt inlägg i "Essie ska hem" :
https://i.imgur.com/anxjRJN.jpg

Möjligen intressant att publicering av nytt inlägg sker dagen efter att artikelserien i EP avslutats. Efter veckor av radiotystnad. Varför just nu? Lättnad över att artiklarna inte innehöll något nytt? Slumpen?

I sista delen av artikelserien säger PÖ till EP att familjen för närvarande inte vill medverka i någon intervju. Bättre och säkrare att medverka där man har kontroll månntro.
Citera
2024-09-02, 20:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Möjligen intressant att publicering av nytt inlägg sker dagen efter att artikelserien i EP avslutats. Efter veckor av radiotystnad. Varför just nu? Lättnad över att artiklarna inte innehöll något nytt? Slumpen?

I sista delen av artikelserien säger PÖ till EP att familjen för närvarande inte vill medverka i någon intervju. Bättre och säkrare att medverka där man har kontroll månntro.
Jag tror att det är så att PÖ och familjen på så sätt har en viss kontroll...
Citera
2024-09-02, 22:37
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack för att du tog dig tid att göra sammanfattning.

Är lite besviken på artiklarna som inte var mer kritiska. EP gjorde ett bra jobb i förra artikelnserien. Men här lindade de in på ett sånt sätt att det blir helt obegripligt varför vi tror att Essie blivit misshandlad.

Hur gick avvikelserapporterna till? Som jag förstått saken var det mamma C som skötte om det och då förstår man ju att det friserats.

Är blockad så jag kan inte fråga. Men kanske någon härifrån kan göra det eller känner till rapportsystemet.

Visselblåsarfunktionen som nämnts kommer ju inte funka i sammanhanget.

Det var en tjej som skrev artiklarna i EP nu. Angående avvikelserapporter så var det ju en assistant som sa att dom skrev avvikelser på misshandeln av Essie men familjen plockade bort dessa.
Citera
2024-09-03, 08:18
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om du har läst i gruppen "Essie ska hem", men om inte, gå med där så kan du läsa ganska tydliga försök av PÖ att lägga skulden på alla andra, även när han själv skriver saker finns det alltid andra som missförstår vad han skriver och så, han har aldrig gjort något fel men alla är jävlige och han är bara ett offer

Vad är det för grupp... Är det Facebook du menar så blev jag blockerad efter första kommentaren att han skulle plocka fram hunden..
Tror han blockerar alla som säger något negativt om honom...
Typiskt narcissister att inte kan inse att de gjort fel..
Sen tror jag inte att flickan har den kapaciteten att plåga hunden, då flickan är lite förståndshandikappad vilket gör att hon inte är i den åldern som hon är..
Citera
2024-09-03, 08:56
Medlem
Citat:
Nu har PÖ publicerat ett nytt inlägg i "Essie ska hem" :
https://i.imgur.com/anxjRJN.jpg

Hahahaha... den fantastiska livskamraten?
Man slår inte sin kompis!
Essie var inte ens en kompis utan ett redskap enligt PÖ.
Citera
2024-09-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Det var en tjej som skrev artiklarna i EP nu. Angående avvikelserapporter så var det ju en assistant som sa att dom skrev avvikelser på misshandeln av Essie men familjen plockade bort dessa.
Avvikelser går högre upp, det går inte att bara "plocka bort" för då skulle chefer göra det hela tiden.
Citera
2024-09-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Avvikelser går högre upp, det går inte att bara "plocka bort" för då skulle chefer göra det hela tiden.

Det beror på vilken rutin dom har. Som jag fattat var det typ lösblad och sen rapporterar gruppledaren in det till företaget.
Bästa vore om assistansbolaget har egen sida eller app där varje anställd själv skriver in avvikelse eller tillbud.
Citera
2024-09-03, 12:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Vad är det för grupp... Är det Facebook du menar så blev jag blockerad efter första kommentaren att han skulle plocka fram hunden..
Tror han blockerar alla som säger något negativt om honom...
Typiskt narcissister att inte kan inse att de gjort fel..
Sen tror jag inte att flickan har den kapaciteten att plåga hunden, då flickan är lite förståndshandikappad vilket gör att hon inte är i den åldern som hon är..

Ja gruppen menar jag, nu är PÖ:s sista inlägg också borttaget, så klart att de inte klarar av kritik
men de ropar efter nya medlemmar i gruppen, det var lika många medlemmar igår som idag och det var fortfarande ett 15-tal nya, det har varit så länge och de flesta av dessa som inte längre är med i gruppen dra sig ur så fort de ser att de är medlemmar verkar det som
Citera
2024-09-03, 12:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Hahahaha... den fantastiska livskamraten?
Man slår inte sin kompis!
Essie var inte ens en kompis utan ett redskap enligt PÖ.
ja de har skrivit det så tydligt så många gånger så ingen tvekan om att Essie var ett verktyg i deras ögon men aldrig för sent att försköna det så hjärtstrøslarna fortsätter att skicka sina hjärtan
Citera
2024-09-03, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ja gruppen menar jag, nu är PÖ:s sista inlägg också borttaget, så klart att de inte klarar av kritik
men de ropar efter nya medlemmar i gruppen, det var lika många medlemmar igår som idag och det var fortfarande ett 15-tal nya, det har varit så länge och de flesta av dessa som inte längre är med i gruppen dra sig ur så fort de ser att de är medlemmar verkar det som

Ja, då har vederbörande verkligen mjöl i påsen
Citera
2024-09-03, 15:41
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami

Beror på vad dom har för system. Det verkar som dom hade papper fortfarande eftersom avvikelserna förvarades i en pärm. Detta är ingen kommunal verksamhet utan ett privat assistansbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in