2024-09-02, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det bara fortsätter och fortsätter :
https://i.imgur.com/Ig6FX1W.jpg

Tack för din länk..
När jag läste det en gång till, så haja jag till ordentligt..
Den där P.Ö är som en skådespelare som har intagit en enkelspårig roll...
Han skriver så gott som liknande på alla sajter...
Farliga vibbar på denne individ, dessutom syns han i rampljuset vilket denne individ vill.
Lite samma stuk som J.M, som menade på en massa att någon annan måste ha gjort detta...
Men hon fick livstid ändå..
Citera
2024-09-02, 10:31
Medlem
Citat:
dem fortsätter bara att hävda att det inte finns några bevis för något djurmisshandel och tyvärr försvann Essie innan LS kunde göra ett oanmäld besök för att se hur trevligt A och Essie umgicks, annars vill de inte svara på om A har djur nu...
Han skriver om djur i plural så där har du svaret.
Citera
2024-09-02, 13:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Han skriver om djur i plural så där har du svaret.
Ja, men det var just dessa kommentarer jag tänkte på när jag skrev det jag skrev :
https://i.imgur.com/RhzXYay.jpg
Citera
2024-09-02, 13:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tack för din länk..
När jag läste det en gång till, så haja jag till ordentligt..
Den där P.Ö är som en skådespelare som har intagit en enkelspårig roll...
Han skriver så gott som liknande på alla sajter...
Farliga vibbar på denne individ, dessutom syns han i rampljuset vilket denne individ vill.
Lite samma stuk som J.M, som menade på en massa att någon annan måste ha gjort detta...
Men hon fick livstid ändå..
ja, det är väldigt lätt att tänka på en skådespelare när man läser hans kommentarer och det är lite roligt att se att det alltid är alla andra som har missuppfattat vad han skrivit, aldrig fel själv...
Citera
2024-09-02, 13:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Här kommer mina korta sammanfattningar av del 3 och 4 i EP:s serie om Essies försvinnande (hela artiklarna jag tidigare postade blev borttagna på grund av brott mot regel 1.02 (upphovsrättsskyddat material) - ber om ursäkt för överträdelsen, Moderatorerna).
Sammanfattningarna kan innehålla eventuella missuppfattningar från min sida, men jag tror att jag har fått med väsentligheterna. Inget direkt nytt vad jag kunnat se. Ursprungsartiklarna är självklart längre och mer detaljerade med datum, citat med mera. Fråga om det är något specifikt ni undrar över som ev. kan finnas med i artiklarna så kollar jag och återkommer.

Sammanfattning av artikel av SP i EP 2024-08-30:

Artikeln handlar om försvinnandet av assistanshunden Essie från en inhägnad bakgård i Enköping, vilket väckte enormt engagemang och starka känslor på sociala medier. Efter att Essie försvann i juli skapades Facebook-gruppen "Essie ska hem", där tusentals medlemmar hjälpte till i sökandet. När länsstyrelsen mottog en anmälan om att Essie blivit illa behandlad av en familjemedlem och tidigare anställda kritiserade familjen, exploderade intresset på sociala medier.

Familjen höjde hittelönen till 100 000 kronor, men detta ledde till spekulationer och konspirationsteorier kring vad som egentligen hade hänt Essie. Vissa trodde att familjen själva var inblandade i hundens försvinnande, medan andra misstänkte att en före detta anställd kidnappat hunden för att skydda den. Dessa teorier, tillsammans med hatkommentarer och spridning av familjens adress, tvingade familjen att stänga av kommentarsfälten i gruppen.

Trots att familjen försökte bemöta kritiken och dra sig tillbaka från sociala medier, fortsätter spekulationerna och nya grupper bildas som diskuterar vad som kan ha hänt Essie. Försvinnandet har blivit en av sommarens mest omtalade historier, och intresset verkar inte avta.

Sammanfattning av artikel av SP i EP 2024-08-31 (verkar vara sista delen):

Assistanshunden Essie, en svart labrador, försvann spårlöst för sju veckor sedan från familjens gräsmatta. Trots intensiva sökinsatser från både polis och frivilliga har hon ännu inte hittats. Övervakningskameror som var igång slutade plötsligt spela in, och det enda fysiska spåret efter en eventuell förövare är bilspår på gräsmattan. Spekulationer och konspirationsteorier har spridits i sociala medier, men inga konkreta spår har dykt upp, varken i Sverige eller utomlands.

Essie var dotterns assistanshund, speciellt tränad för att vara präglad på henne, vilket gör det osannolikt att hon skulle ha stulits för att säljas vidare. Familjen utfäste en hittelön på 100 000 kronor, men bara om Essie återfanns innan den 26 juli, då hon annars troligtvis inte längre skulle fungera som assistanshund.

Utöver Essie har länsstyrelsen fått in orosanmälningar om familjens katt, som fortfarande finns kvar i hemmet. Länsstyrelsen planerade ett oanmält besök, men detta genomfördes aldrig eftersom Essie försvann innan det hann bli av. På grund av detta avslutades ärendet om Essie snabbt.

Familjen har valt att hålla en låg profil i media och har stängt av kommentarsfälten i sin Facebookgrupp "Essie ska hem", som nu är privat. De hoppas fortfarande på att Essie ska komma tillbaka, men i nuläget finns inga nya ledtrådar eller uppslag för polisen att följa.

Tack för att du tog dig tid att göra sammanfattning.

Är lite besviken på artiklarna som inte var mer kritiska. EP gjorde ett bra jobb i förra artikelnserien. Men här lindade de in på ett sånt sätt att det blir helt obegripligt varför vi tror att Essie blivit misshandlad.

Citat:
det bara fortsätter och fortsätter :
https://i.imgur.com/Ig6FX1W.jpg

Hur gick avvikelserapporterna till? Som jag förstått saken var det mamma C som skötte om det och då förstår man ju att det friserats.

Är blockad så jag kan inte fråga. Men kanske någon härifrån kan göra det eller känner till rapportsystemet.

Visselblåsarfunktionen som nämnts kommer ju inte funka i sammanhanget.
Citera
2024-09-02, 14:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack för att du tog dig tid att göra sammanfattning.

Är lite besviken på artiklarna som inte var mer kritiska. EP gjorde ett bra jobb i förra artikelnserien. Men här lindade de in på ett sånt sätt att det blir helt obegripligt varför vi tror att Essie blivit misshandlad.

Hur gick avvikelserapporterna till? Som jag förstått saken var det mamma C som skötte om det och då förstår man ju att det friserats.

Är blockad så jag kan inte fråga. Men kanske någon härifrån kan göra det eller känner till rapportsystemet.

Visselblåsarfunktionen som nämnts kommer ju inte funka i sammanhanget.

nu verkar de inte sparka ut folk som ställer kritiska frågor längre, utan istället låter hjärtströsslerna komma med elaka förolämpningar och hota med att polisanmäla dem, så blir inte förvånad om du blir accepterad om du försöker bli medlem, jag gillade allt som var kritiskt mot PÖ igår och är fortfarande medlem i gruppen så
Citera
2024-09-02, 14:35
Bannlyst
Citat:
ja, det är väldigt lätt att tänka på en skådespelare när man läser hans kommentarer och det är lite roligt att se att det alltid är alla andra som har missuppfattat vad han skrivit, aldrig fel själv...

Är så seriemördare/Sociopater börjar sin turné att börjar ta livet av djur.
Hela deras liv går ut på att passa in I överallt i samhället men är bara skådespelare.
Egentligen totalt galen.
Går denna fri ifrån detta, så tror jag att det kommer att eskalera då denna ser det som en seger.
Läst mycket om seriemördare ifrån förr såsom Ted Bundy med flera, de hade liknande beteenden som denna..
Konstigt att inte någon myndighet reagerar på beteendet... Då dessa signaler borde man vara väldigt uppmärksamma i dagens läge..
Citera
2024-09-02, 14:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Är så seriemördare/Sociopater börjar sin turné att börjar ta livet av djur.
Hela deras liv går ut på att passa in I överallt i samhället men är bara skådespelare.
Egentligen totalt galen.
Går denna fri ifrån detta, så tror jag att det kommer att eskalera då denna ser det som en seger.
Läst mycket om seriemördare ifrån förr såsom Ted Bundy med flera, de hade liknande beteenden som denna..
Konstigt att inte någon myndighet reagerar på beteendet... Då dessa signaler borde man vara väldigt uppmärksamma i dagens läge..

ja, men det finns många narcissister som inte blir massmördare och jag tror att Essie dödades både för att hon blev skadad och för att det var mycket negativ uppmärksamhet runt henne och det var osannolikt att hon skulle bli godkänd vid nästa inspektion som skulle snart vara...
Citera
2024-09-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ja, men det var just dessa kommentarer jag tänkte på när jag skrev det jag skrev :
https://i.imgur.com/RhzXYay.jpg
"Inget djur har någonsin farit illa." Det var svart på frågan om de har fler djur. Säger utan att säga det att de har fler djur.
Citera
2024-09-02, 15:03
Bannlyst
Citat:
ja, men det finns många narcissister som inte blir massmördare och jag tror att Essie dödades både för att hon blev skadad och för att det var mycket negativ uppmärksamhet runt henne och det var osannolikt att hon skulle bli godkänd vid nästa inspektion som skulle snart vara...

Mmm.. Narcissister är rätt lätt att komma på då de manipulerar ut de kan och visar ett extremt Hybris... Det någon säger till såna har alltid fel o Narcissister vet bäst alltid, dessutom vet allt hela tiden.
Säger man ifrån så går de iväg eller kopplar bort en.
Jag tycker att de ska ta in P.ö på ett MMPI test under 8tim med bevakning, så kommer det fram vad han är för något...
Är frågor med kryss alternativ... flera hundratals tals frågor, har för mig runt 900st...
Citera
2024-09-02, 15:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
"Inget djur har någonsin farit illa." Det var svart på frågan om de har fler djur. Säger utan att säga det att de har fler djur.
ja, men de har haft djur förut och katten de förmodligen har nu har också rapporterats ha upplevt djurmisshandel, så mot bakgrund av det är svaret til CB ganska lätt att förstå, de är rädda för att skriva för mycket utöver att övertyga fanklubben att allt är bra...
Citera
2024-09-02, 15:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Mmm.. Narcissister är rätt lätt att komma på då de manipulerar ut de kan och visar ett extremt Hybris... Det någon säger till såna har alltid fel o Narcissister vet bäst alltid, dessutom vet allt hela tiden.
Säger man ifrån så går de iväg eller kopplar bort en.
Jag tycker att de ska ta in P.ö på ett MMPI test under 8tim med bevakning, så kommer det fram vad han är för något...
Är frågor med kryss alternativ... flera hundratals tals frågor, har för mig runt 900st...
Jag vet inte om du har läst i gruppen "Essie ska hem", men om inte, gå med där så kan du läsa ganska tydliga försök av PÖ att lägga skulden på alla andra, även när han själv skriver saker finns det alltid andra som missförstår vad han skriver och så, han har aldrig gjort något fel men alla är jävlige och han är bara ett offer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in