Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73Pa2W/fiasko-for-putins-amatorstyrkor-i-kursk
Kaos i Putins nya säkerhetsstyrka: Sköt egna i panik.
– De sköt på allt som rörde sig, uppger en rysk krigskorrespondent på plats.
Undra hur det kommer gå för dessa när de möter ukrainarna på riktigt.
Glädjande saker, men finns det andra källor?
Detta med tanke på hur de pro-fascistoida ryssvännerna inte direkt gillar "judiskt styrd media" så som Schibstedt och Bonnier. Det ska helst vara kreml och/eller roskomnadzor-styrd media för att inte tala om hebefilen ritter, idioten mercorius (skiter i stavning), landsförrädaren McGregor (eller vad fan den där idioten som aldrig fick bli general och blev sur på jänkarna nu heter) eller andra västhatande fjantar. Helst ska det väl vara Alex "jag-är-i-personlig-konkurs-för-att-jag-ljög-och-är-ett-stort-arsle" Jones eller David "jag-ser-rymdödlor-överallt" Icke som gäller för dem.
Personligen räcker det för mig att du postar en länk då jag litar på det du postar, men för de där faktaresistenta fårskallarna som är kremls papegojor behövs det mer innan de ens reagerar.
Till er andra, kunde inte låta bli att dra mer eller mindre allt konspiratoriskt skit dessa pro-ryska nötter tenderar hellre tro på.
-----------
Men från en sak till en annan. Polen har sin syn klar:
Citat:
Polens utrikesminister Radosław Sikorski sa i en intervju med Financial Times (FT) att landet har en "konstitutionell skyldighet" att skjuta ner ryska missiler innan de kommer in i polskt luftrum. "Medlemskapet i Nato åsidosätter inte varje lands ansvar för att skydda sitt eget luftrum. Det är vår konstitutionella plikt, säger utrikesministern till FT. Enligt Sikorski utgör ryska missiler en allvarlig risk om de endast skjuts ner i polskt luftrum, för om missilresterna faller kan de fortfarande orsaka förstörelse.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/03ef251e-9e5d-49ff-9f9c-7d014b2149d5
Kan inte Polen välja Sikorski som nästa premiärminister? Sedan kan tysken sparka syltryggen Scholtz bort och ta in Pistorius som Kansler.