Citat:
C förde nog inte direkt någon bokföring av sin ekonomi utan det var väl pengar som pengar både för henne och för TÅ och BM... Intressant reflektion. Ja, Åberg lyckades väl snacka in sig hos SOC. Den här alkade stalkern verkar ha sålt in sig som C:s beskyddare och alltihop är väldigt flummigt. Det skulle inte förvåna mig om Åberg och Möller stal C:s SOC-pengar och band upp henne ekonomiskt, för att kunna utnyttja henne.
Ragge sa också att de stal pengar som C tjänat på "streetan". Varför inte SOC-pengar också?
Ragge sa också att de stal pengar som C tjänat på "streetan". Varför inte SOC-pengar också?
Att TÅ uppenbarligen lyckades framstå som ett bra alternativ för socialen är ändå något att begrunda. Dels reagerade andra för TÅ och hans beteende mot C, dels verkade C inte dölja att hon var rädd för honom.
Den tidigare vistelsen i Småland tycks inte heller ha varit lyckad, så varför skulle hon återvända dit igen?
Beträffande patologiskt kontrollbehov är det också, förutom att ta kontroll över ekonomin, vanligt förekommande att offrets kontakt med omvärldens beskärs. C:s beryktade telefonbok blev ju kvar i Småland och man kan fråga sig om den verkligen blev kvarglömd eller om TÅ la beslag på den.
Citat:
Något som jag inte riktigt får grepp om är alla turer kring TÅ:s och C:s vistelser i Småland respektive Stockholm.
Att C:s planering var total kaotisk, är inte förvånande. Tunga missbrukare håller alltid på sådär, de flyttar hit och dit, de gifter sig efter en veckas planering, de startar företag som kraschar efter en månad osv.
Utan att veta särskilt mkt om C, tycker jag att hon verkar ha varit missbrukaren 1A.
Tiotusentals missbrukare som liknar C har levt och gått under i S-holm de senaste 40 åren.
Känner man till en tung blandmissbrukare, känner man till alla....
Oavsett om det är tjackisar, haschtomtar eller horsare, har de samma livsmönster.
Utan att veta särskilt mkt om C, tycker jag att hon verkar ha varit missbrukaren 1A.
Tiotusentals missbrukare som liknar C har levt och gått under i S-holm de senaste 40 åren.
Känner man till en tung blandmissbrukare, känner man till alla....
Oavsett om det är tjackisar, haschtomtar eller horsare, har de samma livsmönster.
Först ska C alltså starta på nytt i Småland, blir inlagd för att sluta missbruka (på TÅ:s initiativ?), men tar sig till Stockholm och skaffar knark. Efter detta flyttar de båda gemensamt till Stockholm där de bor hos TÅ:s bekanta och i diverse lägenheter. Om syftet var att C skulle sluta missbruka borde det här arrangemanget inte ha underlättat...